Gå til innhold
Fiskersiden

Noe jeg lurer på...


Recommended Posts

Uten ønsker om å irritere noen, men jeg har ofte lurt på en ting : Hvor mange "ordentlig" medlemmer finnes det i fs forumet ?

Ser at det er registrert 13.086 . Registrerte medlemmer er en ting ( mange rare navn kan sees fra tid til annet) men hvor mange er aktive ? Aktive mener jeg enten som skriventer eller som lesere.

Hadde vært fint å vite, selv om det kan virke utopisk...

Ser bla. at det er rundt 625 besøkende daglig på denne linken- Merkelig lav tall med 13.086 medlemmer

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dette forumet har vært oppe i mange mange år så nye folk kommer til sammtidigt som andre faller fra av forskjellige grunner. Jeg er innom her nesten hver dag selv om jeg ikke er en aktiv poster så leser jeg alt som blir lagt ut her.

Egentligt så trenger man ikke poste noe som helst hvis det ikke er rapporter, istykkelse, vær og vind og nytt utstyr, for det meste man lurer på er det svart på en eller annen gang opp i gjennom tiden. Jeg tror faktisk at jeg har funnet svar på alt jeg lurer på innen fiske på disse forumene ved bruk av søk funksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt av det som faktisk holder liv i forumet er at det blir stilt spørsmål heletiden. selv om saken er diskutert før i tiden.

ofte vanskelig å vite hvor å etter hvs en skal lete etter å da spør en gjerne.

jeg håper folk fortsetter å spørre samt svare på spørsmål. selv om en kansje har svart før på mange av de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 - 15 % kanskje :rolleyes:

Tror du er inn på noe Iversen. Tror at den beste måte å få riktig tall hadde vært om man må logge seg på for å "stkke innom" Personlig syns jeg at forumet har "gått litt i dvale" . Er man i dvale alt for lenge..., vel, ikke heldig, nei.

Lurer på hvor mange av dere besøker eller tar en titt på selve hovedside...Den har vært i dvale lenge nok til å miste pusten ihvertfall...

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt av det som faktisk holder liv i forumet er at det blir stilt spørsmål heletiden. selv om saken er diskutert før i tiden.

ofte vanskelig å vite hvor å etter hvs en skal lete etter å da spør en gjerne.

jeg håper folk fortsetter å spørre samt svare på spørsmål. selv om en kansje har svart før på mange av de

Ja men man må også ta i betraktning at vi driver med en sport der det meste er relativt og der ting er konstant i forandring. Nytt utstyr, nye metoder osv. Dette er jo noe blant annet trådstarter her bidrar stort til :) Man kan se slik på det at man trenger ikke få det samme svaret i år til samme spørsmål som i fjor :)

Tror du er inn på noe Iversen. Tror at den beste måte å få riktig tall hadde vært om man må logge seg på for å "stkke innom" Personlig syns jeg at forumet har "gått litt i dvale" . Er man i dvale alt for lenge..., vel, ikke heldig, nei.

Lurer på hvor mange av dere besøker eller tar en titt på selve hovedside...Den har vært i dvale lenge nok til å miste pusten ihvertfall...

Vi får satse på at folk er ivrige på å poste rapporter osv. når sommeren sniker seg på :) Er enig i at forsiden virker litt stagnant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Faktisk er hovedsiden overraskende mye besøkt, men kanskje ikke så mye av de gamle ringrevene her inne som er stuevarme og blitt litt fine på det ;) Men det er utrolig stor trafikk. Misstenker det å være normale mennesker som ikke føler seg som guder i fiskeverden og trenger ett og annet nybegynnertips. På forumet er det utrolig mange "sniklesere" om man kan få kalle de for det. Man ser i de periodene vi har stengt forumet for uregistrerte at det blir villt med registreringer. For å lese. Mange har aldri postet og en ting vi ofte får høre er at de ikke "tør" fordi de er redd for reaksjoner om de skulle stille litt "teite" spørsmål. Dette er egentlig veldig trist at "gutteklubben" markerer seg så sterkt. Men uansett, en og annen spambruker er det nok, selv om vi alltid prøver å slette de. Med det nye softwaren som forumet kjører på lukes de aller fleste ut automatisk også. Finner tallene på hvor mange som har x antall poster osv skal jeg prøve å komme tilbake til denne tråden. Snittet på antall poster pr dag er ca 147 +/- . Desverre er fiske blitt nedprioritert for min del og bruker selvsagt mindre tid her også.... sorry for sent svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk er hovedsiden overraskende mye besøkt, men kanskje ikke så mye av de gamle ringrevene her inne som er stuevarme og blitt litt fine på det ;) Men det er utrolig stor trafikk. Misstenker det å være normale mennesker som ikke føler seg som guder i fiskeverden og trenger ett og annet nybegynnertips. På forumet er det utrolig mange "sniklesere" om man kan få kalle de for det. Man ser i de periodene vi har stengt forumet for uregistrerte at det blir villt med registreringer. For å lese. Mange har aldri postet og en ting vi ofte får høre er at de ikke "tør" fordi de er redd for reaksjoner om de skulle stille litt "teite" spørsmål. Dette er egentlig veldig trist at "gutteklubben" markerer seg så sterkt. Men uansett, en og annen spambruker er det nok, selv om vi alltid prøver å slette de. Med det nye softwaren som forumet kjører på lukes de aller fleste ut automatisk også. Finner tallene på hvor mange som har x antall poster osv skal jeg prøve å komme tilbake til denne tråden. Snittet på antall poster pr dag er ca 147 +/- . Desverre er fiske blitt nedprioritert for min del og bruker selvsagt mindre tid her også.... sorry for sent svar

Har vel ikke så mye med hverken å være ringrev, stuevarm, eller fin på det....:)

Forsiden er vel enkelt og greit uintresant, fordi det skjer svært lite der.... Helt O.K artikkler du har skrevet Remy, men artikkeler er ferskvare, og forsida har vert harsk lenge... Er litt som et A.O.F. som har liggi på dass i lenge :)

I lille Norge er det ikke slik at det stadig vekk dumper fiskeintresserte inn på forsiden til "Fiskersiden" og synes at det er kjempemasse intressante artikkler... Verden går fortere enn som så...

Jeg tror det er en enkel grunn til at, som du sier; "hovedsiden er overaskende mye besøkt" og at "det er utrolig stor trafikk"....

Forsida er veien til forum.

Slik det er i dag, vil jeg anta at de aller fleste treff på forsida er folk som prøver å komme til forum.

Det er på forum ferskvaren er. Der er det masse gode artikkler, og stadige oppdateringer.

Jeg ble ganske fort kjent med alt som sto på forsiden (i og med at den aldri ble oppdater) og ville derfor gå rett på forum.

Jeg googla "fiskersiden forum".... og den kom opp på google, men når jeg prøver å gå inn direkte, blir det no "krøll". Dermed må jeg ofte gå via hovedsiden for å komme til forum.

Kan vel tenkes at det er flere med meg som dermed blir registrert som "forsidebrukere"?

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er artig at du skriver så ledende i dine antagelser. Det blir nesten påstander, ei forsiktige spørsmål. Desverre har du feil. Mange av de leads som går inn der går videre inn i filsystemet. Goggle adsense har 78% mer effektivitet fra de som ligger på sidene vs forumet. Du understreket vel bare mye av "påstandene" mine i forrige post, kanskje har noen brukere også ligget litt for lenge på dass og blitt sure? Gi og ta forholdet som har blitt ett ensidig "TA"! Du glemmer i glansen av deg selv at folk har brukt dette nettstedet gratis i over 10år. Med 1 - 3 personer bak som prøver å opprettholde det hele med få eller ingen goder. Kun fritid som blir brukt av egen vilje. Personlig skulle jeg likt å sett en av de "13000" legge inn like mye frivillig arbeid i noe lignende. Men nå er det kanskje vi som har blitt liggende på dass for lenge. Men gode ting skjer for de som tenker positivt. ;) Ja, for å ikke glemme "vår lure henvisning fra google for å lokke folk inn på hoved index". Dette kommer av gamle tråder og gamle linker til det gamle forumet som ikke fungerer lengere. Derfor rutes du inn slik.

Endret av Remy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok svært mange uregistrerte som leser på forumet. De fleste sportsfiskere jeg har spurt har vært inne og lest, men det er ikke mange av de som poster.

Grunnen til nedgang i aktiviteten har jeg ikke noen forklaring på, men det sender ikke akkurat ut noen gode signaler når det er så lite engasjement fra de som driver siden. Men skjønner godt at man ikke klarer å holde interessen oppe, det må være rimelig mye arbeid som ligger bak.

Hvordan går det med salget av siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd hvis potensielt nye brukere lar være å registrere seg og bidra pga at de er redde for å bli "hengt" hvis de spør eller poster noe som de er redde for at er dumt/uerfarent. I slike tilfeller bør vel de fleste godt etablerte sportsfiskere- og forumbrukere ta seg en kjapp tenkepause og se for seg de aller første tacklene de selv lagde en gang i tiden - da de var i startgropa og behøvde innspill på det meste. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd hvis potensielt nye brukere lar være å registrere seg og bidra pga at de er redde for å bli "hengt" hvis de spør eller poster noe som de er redde for at er dumt/uerfarent. I slike tilfeller bør vel de fleste godt etablerte sportsfiskere- og forumbrukere ta seg en kjapp tenkepause og se for seg de aller første tacklene de selv lagde en gang i tiden - da de var i startgropa og behøvde innspill på det meste. :D

90% glemmer dette når de er blitt "varme" i trøya. Dette er essensen av det hele, i hvertfall for mitt personlige synspunkt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok svært mange uregistrerte som leser på forumet. De fleste sportsfiskere jeg har spurt har vært inne og lest, men det er ikke mange av de som poster.

Grunnen til nedgang i aktiviteten har jeg ikke noen forklaring på, men det sender ikke akkurat ut noen gode signaler når det er så lite engasjement fra de som driver siden. Men skjønner godt at man ikke klarer å holde interessen oppe, det må være rimelig mye arbeid som ligger bak.

Hvordan går det med salget av siden?

hvordan var svaret på stilte ?? Remy.. greit at du ikke prioritere men du kan vel svare

Endret av marc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ett svar du føler du har krav på å få? Virkelig? Du får nok med deg hva som skjer før eller senere....

Kanskje ikke akkurat en måte å svare brukere på som gjør at folk får lyst til å støtte opp om siden :D

Endret av Fiskemannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke akkurat en måte å svare brukere på som gjør at folk får lyst til å støtte opp om siden :D

Nei gudene vet hva dere mener er riktig, men forretningsmessig skikk tilsier at slik info ikke er offentlig før ett eventuelt salg er avsluttet, med respekt for alle parter involvert. Skulle jo tro dere har krav på å vite hva jeg spiser til frokost :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei gudene vet hva dere mener er riktig, men forretningsmessig skikk tilsier at slik info ikke er offentlig før ett eventuelt salg er avsluttet, med respekt for alle parter involvert. Skulle jo tro dere har krav på å vite hva jeg spiser til frokost :P

Jeg mener det er riktig å svare brukere/kunder på en noenlunde ordentlig måte og ikke hoppe fresende og klorende i forsvarsposisjon med en gang du får et spørsmål du ikke liker. Tror ikke det hjelper Fiskersiden at Ansvarlig Redaktør oppfører seg premenstruelt når han kommuniserer med brukerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er riktig å svare brukere/kunder på en noenlunde ordentlig måte og ikke hoppe fresende og klorende i forsvarsposisjon med en gang du får et spørsmål du ikke liker. Tror ikke det hjelper Fiskersiden at Ansvarlig Redaktør oppfører seg premenstruelt når han kommuniserer med brukerne.

Sånn er det, Ligget på dass for lenge sammen med enkelte av dere og et godt utvalg AOF og blitt sur. REF

Se det andre veien så ser jeg det ikke riktig å kreve noe som helst

Endret av Remy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det, Ligget på dass for lenge sammen med enkelte av dere og et godt utvalg AOF og blitt sur. REF

Se det andre veien så ser jeg det ikke riktig å kreve noe som helst

Det var ingen som krevde noe som helst, det var et høflig spørsmål om hvordan det gikk. Dette fordi det tross alt er mere spennende å annonsere et sted som drives av noen som ikke synes det er et ork og som ikke behandler brukerne som om de er en plage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis: "hvordan var svaret på stilte ?? Remy.. greit at du ikke prioritere men du kan vel svare " Er det

Det var ingen som krevde noe som helst, det var et høflig spørsmål om hvordan det gikk. Dette fordi det tross alt er mere spennende å annonsere et sted som drives av noen som ikke synes det er et ork og som ikke behandler brukerne som om de er en plage.

Ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.