Gå til innhold
Fiskersiden

Båtplass / båtramper i Tromsø området?


S10G
 Share

Recommended Posts

I august går turen nordover mot Tromsø hvor jeg skal tilbringe det neste året. Tar med meg båt på henger så satser på en god del fiske i løpet av tiden i nord. Har forstått det slik at det ikke er flust med båtplasser der oppe, så planen er i utgangspunktet å ha båten stående på henger. Dette gjør meg avhengig av båtramper / utsett for å komme meg på sjøen. Ser på finn.no at det finnes noen båtplasser til leie i Kaldfjorden, så dette er muligens et greit alternativ til å ha båten på henger. Om noen av dere i nord har erfaringer fra dette anlegget, tips til andre utleie plasser eller tips om båtramper i området rundt Tromsø som er brukbare uten 4wd tar jeg gjerne i mot tips :)

Endret av S10G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I august går turen nordover mot Tromsø hvor jeg skal tilbringe det neste året. Tar med meg båt på henger så satser på en god del fiske i løpet av tiden i nord. Har forstått det slik at det ikke er flust med båtplasser der oppe, så planen er i utgangspunktet å ha båten stående på henger. Dette gjør meg avhengig av båtramper / utsett for å komme meg på sjøen. Ser på finn.no at det finnes noen båtplasser til leie i Kaldfjorden, så dette er muligens et greit alternativ til å ha båten på henger. Om noen av dere i nord har erfaringer fra dette anlegget, tips til andre utleie plasser eller tips om båtramper i området rundt Tromsø som er brukbare uten 4wd tar jeg gjerne i mot tips :)

Kaldfjorden er en fin plass. Desverre er den værutsatt. Skal du ha noe interessant så må du ut av kaldfjorden. Da er det neste bedre å ha på henger. Du har båtslipp i kvaløyvågen hos maribell. Ellers i Tromsø og i Tromsdalen på marinaene der. Ellers finnes det vel båtslipper både her og der i område rundt Tromsø. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes en slipp i Skattøra marina på Tromsøya som går an å benytte seg av mot et gebyr på 80 kroner per gang. Dette må avtales på telefon på forhånd, så om du ønsker det kan du helt sikkert avtale det med de som arbeider der. skattøra marina skal være lett å finne på gulesider.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betale for å bruke en båtrampe?

den hadde jeg aldri vurdert å bruke engang......

Når man kommer nordover for å fiske og sette ut båten sin, så er det slettes ingen selvfølge at man skal få gjøre dette gratis.

Synes du furter her og det er bare rett og rimelig at noen ønsker betalt for at andre skal bruke deres slipper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klager hvert fall ikke om jeg må ut med en slant for å sette ut båten. Dette er vel i grunn vanlig praksis over store deler av landet. Ofte er det mulig å ordne seg en fastpris for bruken av rampen om den skal brukes ofte. Alternativet til betaling er ofte låste ramper og det kommer hvert fall ikke meg til nytte. Takk igjen for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg synes det er rett og slett gnient å drive å regne på sånt.

Og hva er så forferdelig galt med å legge inn litt småpenger i lokalmiljøet?

Forøvrig er det ikke korrekt det som skrives at det er gratis å bruke rampen i Tromsdalen. Den er gratis kun hvis du har båtplass der eller har gjort en personlig avtale med noen i systemet.

Ellers finnes det gjesteplasser for tilreisende både i Skattøra og Tromsdalen. Vil anbefale å ta kontakt med marinaene for om mulig få til en avtale så båten kan ligge ute. Dog kan det jo hende at plassene allerede er opptatt.

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå synes jeg faktisk du skal rulle inn.

jeg har ikke regnet på det eller noen ting. men hadde det stått en bondeknøl å gnålt om 50lapp for at jeg skulle rygget ned en båt hadde jeg faktisk kikka dumt på han å lurt på om han var seriøs. men her på sørlandet er det ikke en plass en må betale for å sjøsette båt.

men å dra det til at jeg er gnien å regner på det er bullshit.

er vel mere gnient å stå der å forlange 50kr for at en skal rygge ned å sette ut en båt for så å kjøre igjen.

å det å legge igjen penger i lokalsamfunnet vil jeg da absolutt si en gjør om en ferierer eller noe lignende i området. det være seg uansett hva en gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er det ikke korrekt det som skrives at det er gratis å bruke rampen i Tromsdalen. Den er gratis kun hvis du har båtplass der eller har gjort en personlig avtale med noen i systemet.

Det er godt mulig, jeg ringte ihvertfall en gang og da sa han at jeg kunne bruke den uten å måtte betale for det, da tolket jeg det slik at det var gratis. Nå har jeg båtplass der, men det hadde jeg ikke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.