Gå til innhold
Fiskersiden

slettes


Gjest Fisker'n fra Eik
 Share

Recommended Posts

Selv, bruker jeg Alien Eel mye, og er knallfornøyd med dem. Både deep og shallow har levert mye fisk.

KLart, tenna til gjedda tar fort knekken på disse gummi-baitsa, og av og til, ryker halen, og resten av baitet er ødelagt dersom du ikke finner igjen halen

Men, de er lette å reparere.Hvis du har fått dype hakk og rifter i gummien, kan du svise igjen dette. En liten gassbrenner er rette medisinen.

Du kan også varme opp en kniv og stikke den inn i kuttet for å varme opp og smelte gummien før du presser det sammen.

Du bør nok ha en rimelig kraftig stang ja. En del av baitsa veier jo over 120 gram, så å ha en stang som kaster opp til 150 gram er nok en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tror att det oftast är slumpen som avgör hur många gäddor ett gummibete håller för då man aldrig kan veta hur fisken får betet i munnen vid hugg. Generellt är väl beten med tjockare svansrot hållbarare än de som är tunnare. Att dyra handgjorda gummibeten är bättre än massproducerade tror jag inte, det handlar som alltid att fiska där fisken finns, hittar man den så brukar den hugga om man fiskar med rätt taktik. Men man fiskar ju bättre om man trivs med och tror på betet så på så sätt kan ju handgjorda "proffsbeten" vara bättre. Spöet får gjärna vara lite längre typ 7,5´ och uppåt och med tillräcklig ryggrad för att tåla betena. Är ju till stor del en smaksak som vanligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på Fixing rubber swimbaits/ repairing swimbaits eller lignende, så finner du nok videoen. :)

Selv, bruker jeg stang på 6,6 fot opp til 150 gram, mutirulle og PP multifilament 0,41 mm til dette fisket. Stanga blir noe vel stiv, men det fungerer bra allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SG MP PRO 8´-9´har fått mycket beröm i gäddspötest här i Finland och borde passa perfekt till fiske med gummibeten. Ett tips på billigare beten som fiskar bra är Storm Suspending Wildeye Shad och Storm Seeker Shad i större storlekar som är väldigt populära här i Finland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormjggarna används framför allt när det är kallt i vattnet. Fisketekniken består av sakta invevning med korta och långa stopp med någon knyck då och då. Bästa fiskedjupet är från strax under ytan till 1-2m då de sjunker väldigt sakta. 0,36PP håller nog för de flesta bottennappen, en något tunnare lina kan eventuellt ge lite bättre kastlängder med haspel,

själv har jag 0,34 Matrix Pro på min Ambassadeur 5601JB och 0,28 Strike Wire på min Revo Inshore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke starte med å kjøpe noen billigere gummidyr og se om du liker fisket da, hvis du syns det blir for dyrt å kjøpe de kjente merkene? Skader ikke å handle varianter; særlig ikke om du er i startfasen med å teste et for deg nytt fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri ødelagt en bigboy eller alien eel, og jeg har fått mye fisk på begge av de betene! Paddletailen derimot holder langt i fra like lenge, men den er helt suveren på spinnfiske hvor man ikke trenger å holde bunn. Bigboyen er helt suveren til å holde bunnkontakt. Alien eelen blir mer et dorgebete for meg, men har også fått noen gjedder på spinnfiske med denne.

Stangtips til dette er da et lengre jerkspö (daiwa luna 7,6'/bft bandit 7,3' etc...), eller bulldawg-serien: http://www.attitudebaits.com/items.php?cat=328&under=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri ødelagt en bigboy eller alien eel, og jeg har fått mye fisk på begge av de betene! Paddletailen derimot holder langt i fra like lenge, men den er helt suveren på spinnfiske hvor man ikke trenger å holde bunn. Bigboyen er helt suveren til å holde bunnkontakt. Alien eelen blir mer et dorgebete for meg, men har også fått noen gjedder på spinnfiske med denne.

Stangtips til dette er da et lengre jerkspö (daiwa luna 7,6'/bft bandit 7,3' etc...), eller bulldawg-serien: http://www.attitudeb...cat=328&under=1

Huh? JEg har den første paddletailen, som Erik tok inn enda, søndertuggad, JA, men etter sikkert 100+ fisk på den så holder den enda. En uheldig bulldawg er vel kanskje det som holder dårligst, men det er en del av gamet. Det er tross alt noen 100 barberblader som lukker seg om plasten. Ang. bulldawg så er de tilbake på den gamle plasten, og den holder mye bedre enn de som har vært i omløp de siste 5 åra.

er jo og et alternativ, plast og former kan man få kjøpt hos http://www.andreelures.se/.

Og før mr. Lopez kommer inn, plasten jeg bruker og den andree selger er pthalate fri.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes smart ut :) men hvordan fester du krokene da? I en kort wirefortom fra krokøyet eller?

De store alien Eel har øye til feste også på toppen. så bare bruker splittringene og krokene som dem er, men det går fint å bruke en wirefortom som du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et generellt godt tips til alle kunstagn som ikke er balansert slik at de snur seg opp-ned om man flytter krokene opp på ryggen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) til nå har jeg kun fisket gjedde med wobblere, spinnere og mindre jigger. Men i år tenker jeg å prøve litt jerkfiske. Har ikke planer om å gå bananas å kjøpe 100 jerkbait og masse håndlagede shadjigger, men noen enkle jerkbait. Siden jeg har lest mye positivt om de store jiggene til f. eks Jeff Boggs (BigBoy, Big Paddletail osv) og om SG sin Alien Eel, samt også Bulldawg-jiggene, har jeg fått lyst til å prøve dette. Men det dukker også opp noen spørsmål. Jeg er vant med at gjeddene spiser i stykker vanlige shadjigger ganske fort, skjer dette også like fort med de store kraftige jiggene? er jo kjedelig om en jigg til over hundrelappen blir oppspist etter 1 eller 2 fisk synes jeg. Og det andre, er de håndlagede jiggene adskillig bedre enn f. eks Alien Eel? Ser jo at folk har fått stor fisk på Alien Eel også. Og et tredje spørsmål, hvor kraftig stang trenger man for å kunne kaste disse store gummidyrene?

Må man bruke en stang som har aksjon tilnærmet lik et kosteskaft?

Her ble det mange spørsmål på en gang, men håper noen tar seg tid til å svare.

Har lagt merke til at det har vært ganske dødt i jerkforumet i det siste også.

takk for alle svar

Fisker'n

hei,

Du kan besøke hjemmesiden.

i shop finne du gummi fisk til 23 cm.

veldig bra for trolling.:-)

http://rovfiskjeger.blogspot.com/

hilsen

zander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

Du kan besøke hjemmesiden.

i shop finne du gummi fisk til 23 cm.

veldig bra for trolling.:-)

http://rovfiskjeger.blogspot.com/

hilsen

zander

Får du kjøp de i villmarksbutikken også? Mye fin fisk forresten

Endret av kjernsmoing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.