Gå til innhold
Fiskersiden

Fin sjøørret i vårsola


Stian N E
 Share

Recommended Posts

Lørdag formiddag tok jeg turen til Krok i ytre Drammensfjord. Stedet er et yndet sted for mataukfiskere og ikke minst makrellfiskere om sommeren, men jeg hadde sett meg ut en liten brygge like innenfor den mest populære plassen hvor jeg håpet å stå litt mer i fred. På denne brygga har man et grunt område ut på den ene siden, en tydelig mollabakke og dypere vann noen få meter ut i den andre retningen. Ellers er det spennende strømforhold i området.

Planen var å prøve etter diverse flatfisk med mulig SØ som bifangst. Fisket med reke, Gulp!, sild og makrell, prøvde også noen kast med Savage Gear "Sand eel" i liten størrelse.

sol.jpg

Det var en nydelig, stille vårdag, sola varmet og kom etterhvert en fin bris på vannet.

sandflyndre.jpg

Flatfisken var det ikke vedlig mye fart i , ble med denne vesle sandflyndra. Ellers så jeg et par skubber bli tatt litt lengre bort av noen andre.

Vet om bekreft fangst av slettvar der, så mulighetene er absolutt til stede for spennende flatfisk. Piggvar har også blitt tatt i området, men ikke av meg (ennå :) )

Det var en fin sjøørret som skulle redde dagen rent fiskemessig, den tok på en sildebit. Ble ikke det store fighten, litt plasking langt ute og et lite utras før denne satte full fart rett mot land.

sjrret.jpg

2 470 gr og 60 cm, k-faktor 1,14 tror jeg det skal bli :)

Sjøørreten fikk bli med hjem og bli til to fine fileter. Ellers skjedde det ikke så veldig mye, ble torsk som fikk svømme tilbake og endel napp og run som ikke satt.

Alt i alt en flott vårdag ute !

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt misunnelig på været deres akkurat nå. Har ikke vært på en enste fisketur i år uten sludd og regn...

Meeen, nu har jo værprofetene slått fast at årets siommer blir som i fjor....altså knall sommer i nord og dritvær sørpå...

Så her er det bare å henge i å få båtmotoern i orden...

Ellers, fin, fin fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis. Finfin ørret da!

Var sjøl en tur på Hamar / i Oslo i helga. Fikk ikke fiska noe, men det var bare en total lettelse og endelig oppleve litt "sol&sommer". Nå er det, bokstavelig talt, tilbake til den gråe hverdagen i trøndelagen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med flott sø. har fått sø på statisk bunnmeite sjøl. det var dog et tilnærma slips, som hadde kun fått spist seg opp foran på kroppen. var i krok-området sjøl i helga med jolla. blei bare et lass med mindre torsk og noen få små sandflyndrer. men er helt enig i at det er spennende område med potensiale for rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.