Gå til innhold
Fiskersiden

Flytedress


magnevorland
 Share

Recommended Posts

Eg har Dam hydrogard premium. den er vanntett. synes buksen på explorer ble litt som en boss sekk. ta turen opp på mx sport og prøv begge. BTW: sto du vakt på vikse skole i dag?

hehe ja tar turen oppom mx i morgen, nei jeg var på vei til jobb tar bussen fra saltveitskole til arsvågen og jobber på ene ferja der, men er ferdi nå :) så da var det 2 uker til disposijon :) så om du har no mer vetigt å bruke de ukene på en fisking så kom med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Dam hydrogard premium.

Meget fornøyd med den.

Takler vann meget bra, og er relativt greit å bevege seg.

Jeg har ikke testet andre dresser, men jeg er relativt lang.

Og da er problemet ofte bøying.

Det er ihvertfall genialt med 2delt.

Så DAM er perfekt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dam hydroguard er todelt.

Min er relativt stor.

Jeg var i samme båt som deg, var usikker på hva jeg skulle kjøpe.

Jeg kjøpte den store, og den er veldig stor for meg.

Jeg er 190cm og valget mitt sto mellom XXL eller 3XL.

kjøpte 3XL, som ble veldig stort for meg, men men.

Du bør kanskje få prøvet den en plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Skal ha meg en ny flytedress og tenkte på denne en Imax Aquanaut 2 delt på Skitt-fiske.

Til dere som har erfaring med denne,er denne dressen noe å satse på?

Jeg er 180cm høy og veier 94 kg blir den stor nok om jeg bestiller Large, eller er det lurt å gå for XL?

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/Fiskebekledning/Flytedresser/Imax/Imax-Aquanaut-flytedress-2-delt-Gratis-IMAX-hansker-verdi-kr-249---139628-p0000071005.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha meg en ny flytedress og tenkte på denne en Imax Aquanaut 2 delt på Skitt-fiske.Til dere som har erfaring med denne,er denne dressen noe å satse på?Jeg er 180cm høy og veier 94 kg blir den stor nok om jeg bestiller Large, eller er det lurt å gå for XL?http://www.skittfiske.no/Avdelinger/Fiskebekledning/Flytedresser/Imax/Imax-Aquanaut-flytedress-2-delt-Gratis-IMAX-hansker-verdi-kr-249---139628-p0000071005.aspx

Jeg kjøpte Aquanaut (som ja, er identisk med Dam hydroguard). Jeg er 187/90 og gikk for XL, den er i hvert fall ikke for liten, heller tilnærmet litt stor. Passende i lengden, men veldig vid. Tror jeg ville gått for L om jeg var 180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L er nok stort nok for deg, men bare ha i tankene at disse dressene har en høyde/vekt skala som de er laget etter hvis du ønsker å sjekke hva de forskjellige ligger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har nå slitt ut min 2dre Imax dress og er på jakt etter en ny.

Når det er som kaldest/surest så har jeg vært veldig fornøyd med å ha en heldress.

Har noen av dere erfaring med om man taper mye varme (i og utenfor vannet) med 2 delt?

Noen erfaringer å dele om de nykjøpte dressene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger i kortene at 2-delte taper i forhold til umiddelbar vann-inntrengning om du plumper. Har dog ennå til gode å føle meg kald i min DAM Hydroguard Premium på land. (har ikke fått testen den i søkkvåt tilstand ennå, så ett forbehold der.)

Buksa er av "snekkervarianten" som går langt oppover magen/ryggen og jakka har reimer/klikklås på front og rygg for sammenkobling under/i skrittet - noe som begrenser varmetap betydelig på skikkelig kalde dager..

Litt misfornøyd med ei litt snau hette. (Noe CB også kommenterte i sin test av dressen) Neoprenmansjetten i håndleddet synes jeg er litt trang, men jeg ser hvorfor - mere en smakssak.

Dette er likevel en flytedress jeg hadde vært knall fornøyd med - selv om jeg har måttet kjøpe den til veil. pris. (fant min på opphørsalg til gi-bort-penger)

p1010266e.jpg

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.