Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskersidentreffet 2004 (fangstrapport)


Eirik
 Share

Recommended Posts

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tlf fra en oppspilt Hunter, "du kan du gå inn og se hva norges rekorden er på bergnebb er"

Vel, jeg ga han ikke svaret får jeg fikk høre hva hans fisk var!

Fikk til svar "Lang 18,4 cm og ca 125 - 135g, men skal kontrollveies nå"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Suter

LOL big fish [ ;) ]

Kanskje vi kan ha Fiskerside treffet i Saltstraumen neste år, der for man sikker fisk på over 300 gram...[ :) ][ :D ]

Men de slår ikke min "rekord" med Gjørs på 2 gram som jeg tok i dag haha.[:I]

Bor ikke langt unna saltstraumen jeg... kunne vært kult det. STOOOOR sei der.!!! Noen som vet åssen vær de har på treffet nå i kveld eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Egersundmafiaen hjemme igjen. Et morsomt treff selv om det ble lite fisk, vi skylder på nordavinden. Det kan ikke være fiskerne for de var særdeles kompetent, spesielt fluefisking med høy promille. Største fisk for oss ble brosme til Øystein på 4860 g, han slo Tor Inge med 100 gram. Vinden var rolig i formiddag da vi dro så noen av gutta planla havfisktur ut til renna. VI venter spent på resultatet av det stuntet.

Gryta til hunter ble god selv om vi manglet krydder, takk for den Svein. Det var godt du kom deg hjem før du glemte deg selv!!!![|)][|)][|)]

Tusen takk for en trivelig helg til alle som var med, jeg gleder meg allerede til neste år, en kuuuuuul gjeng!!!!![ :D ][ ;) ][ :) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke renneprosjektet ble noe av,Remy ringte rett før de satte snuten hjemover og de hadde bare dratt noen småbrosmer.

Takk for en gøyal helg folkens,synd at alle 4 årstider var til stede og ødela masse men vi har desverre ikke direktelinje til gud hehe!

Uansett var det gøy og en masse trivelige folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at alle var fornøyd selv om været var i mot oss hele tiden.

Til Egersundmafiaen (Delte leilighet med dem): Særdeles hyggelig å bli kjent med dere.

Og til dere andre tusen hjertelig takk for en kjempehelg. Jeg blir garantert med på neste års treff også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til deg og Hunter, kjekt å dele hus med en "kjentmann" med hjortestek...... ( det ble forresten nok mat til alle)

I tillegg til å fiske, drikke, skravle og skråle sammen har vi også fått sett den usensurerte versjonen av håbrannfiske og skatefiske til Helge & co. Det var stilig, kjekt at du tok det med, Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle for en kjempefin langhelg, en extra takk til kjell for en bra båttur. Super båt du har, håper du kan ta oss med på flere turer.

Været var jo en begrensing, og resultatet for min del var heller magert men skit au. Leskedrikken hold seg jo så fin og kald i nordavinden...

Har lagt ut noen bilder på hjemmesiden min fra treffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tur men ikke den store fangsten! Persa med sei på 3,18 noe som var bra.

Synd med været men sånn er jo livet[8D] Ellers var jo hjortegryta til Mona og torskemiddagen til Helge vannvittig god. Og Espen kan det med forrett. Vet ikke navnet men det var foungus(stavet riktig?) og ost ++. Kjempe godt!!

Takk for denne gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for en flott fiskehelg, selv om resultatene ble så som så i vinden og blæsten.........Det mest frustrerende var å fiske med 500 gram søkke på 40 meter og ikke klare å holde bunnen. Største fisk på meg ble et par torsk på 1,5 kilo, som ble behørig tilberedt av Helge sammen med storebroren som Helge fisket. Det største jeg hadde på kroken, var en svartbak, som ga litt stangfleks og underholdning til tyskerne som ellers bebodde fiskeværet.

Det artigste var uten tvil artsfisket på kaia, hvor alle lå og fisket på kutlinger og leppefisk. Lurer på hva tyskerne tror om oss?

Ellers ble det 11 arter totalt på meg, og med bergkutling på krok nr 24 som ny art (bortsett fra gjedda på Garntangen på tilbakeveien)

Naturligvis var det glimrende fiskevær da vi dro i dag..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er vel skrevet om været eller som vestlandsgjengen ville ha sagt det; VERET!

Fisket var dårlig og steinbitt-rekorden min står seg vidre; 0,0 kg.

Retter en takk til Otto - fiskeværinnehaveren, AtleM, Remy og Espen for et strålende opphold, en spesiell takk til "My roommates"; Kaos, Gabrielsen og NilsS - og til Hunter for hjortegryta og Mona for serveringen av den. En ekstra takk til en stadig velvillig skipper med egen skute; Kjell!

Vanskelig å huske alle (hmmmm... det gikk noe Jâgermeister, øl og akevitt) men jeg møtte masse hyggelige, fiskerinteresserte folk, og det var noe av vitsen med hele treffet for meg.

At jeg ikke persa på noen arter var vel ikke helt uventet - vi fiska tross alt ikke i Oslofjorden heller da :-) - men en jeg fikk meg to nye arter; lange og brun-hvitting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for glimrende guideing AtleM. Hadde det ikke vært for deg, så hadde jeg ikke vunnet flueklassen[ :D ]

Ellers så fikk jeg en ny art på flue. En svartkutling på hele 19 gram ble lurt på en myggklekker.

Takk til Magnesk for fin båtur, samt resten som gjorde det til en meget bra tur.

Ler av snorkingen ennå [ ;) ][ :) ][ :D ]

PS. Remy kjørte 40 min i feil retning mens jeg lå og sov....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle for en hyggelig tur, særlig arrangører Espen AtleM og remy!

Om fangsten ikke var den største (omtrent som innsatsen min[ :D ]) var folk omvendt proporsjonalt hyggelige, så jeg hadde en fin tur!

Artig å treffe nye folk fra siden, og med litt pratevann innabords er det mye lettere å være enige enn det kan være her på forumet.

Takk til alle for en flott tur!

(Spes takk til Mona for mat, Thor for at han ikke snorker som enkelte andre, og til røykegjengen som var max trivelige)

Kubba 21:30 igår og tok igjen noen timer søvn til idag morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.