Gå til innhold
Fiskersiden

[DRIFT] - Dagens problemer er rettet


Recommended Posts

Som mange av dere vet var det et problem med både forumet og siten i dag. Dessverre mottok ikke vi noen varsler på at feilen oppstod, og det tok for lang tid før vi fikk begynt arbeidet med feilretting.

Vi har nå installert nye overvåkningssystemer som vil varsle oss på SMS og e-post automatisk hvis forumet eller siten går ned slik det gjorde i dag.

Ettersom det nå er ettermiddag trenger vi fortsatt morgendagen sammen med våre leverandører før vi offisielt friskmelder forumet.

Tanken er fortsatt å oppgradere i nærmeste fremtid, vi kommer tilbake med ytterlige informasjon om tid før det skjer.

Beklager

Support

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No sweat for min del, men opplever at FS ser ut til å ha et betydelig antall nedetid/feilsituasjoner i forhold til andre forum jeg bruker.

Hva som er bakrunn for dette vites ikke, men det er kanskje beskrivende at ikke eier får beskjed om nedetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ lystfiskern - ja vi har et høyt mål om å stabilisere systemet fremover. Slikt arbeid (brannslukking) er noe vi ikke ønsker å bruke unødig tid på.

det er jo artigere å kunne bruke ressurser på videreutvikling og forbedringer til fordel for alle.

@millionas

Den skal vi se nærmere på. Fordeler og ulemper med utvidelser - men faktisk noe av ustabilitetene opplevd siste året er add-ons. Men vi skal se nærmere på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ lystfiskern - ja vi har et høyt mål om å stabilisere systemet fremover. Slikt arbeid (brannslukking) er noe vi ikke ønsker å bruke unødig tid på.

det er jo artigere å kunne bruke ressurser på videreutvikling og forbedringer til fordel for alle.

@millionas

Den skal vi se nærmere på. Fordeler og ulemper med utvidelser - men faktisk noe av ustabilitetene opplevd siste året er add-ons. Men vi skal se nærmere på den!

Hei .

Merker påloggingen til fiskersiden tar opptil 1 min .Dette kan vel ikke stemme ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering; Hastigheten var skapt at et et problem med det gamle MMS komponentet. så det er for øyeblikket deaktivert.

Det var også årsaken til krasjen vi opplevede for et par dager siden.

Vi må se om MMS komponentet er noe som brukes nevneverdig eller om vi vil fjerne det fullstendig.

Som dere opplever nå, er tregheten ved starten på www.fiskersiden.no nå borte.

Info: For de som har lyst, kan man også bokmerke www.fiskersiden.no/forum - og komme rett på forumet uten å "gå om" nettsiden.

Ha en fin dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tråden "Gaula 2012" under laksefiske linker kun til trådstarters profil, ikke til noen tråd.

Åpner også direkte i hovedvindu, selv om jeg velger "åpne i ny fane".

EDIT: Åpna rett ved 5-6 gangs forsøk....rart.

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tråden "Gaula 2012" under laksefiske linker kun til trådstarters profil, ikke til noen tråd.

Åpner også direkte i hovedvindu, selv om jeg velger "åpne i ny fane".

EDIT: Åpna rett ved 5-6 gangs forsøk....rart.

Første gangs forsøk tok meg hit...

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=62066&hl=&fromsearch=1

(Edit: Ser du trolig fant ut av det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.