Gå til innhold
Fiskersiden

Gaula 2012 + 2013 + 2014 + 2015


Glalaksen
 Share

Recommended Posts

For meg så det ut til at det kom mye leire på den vanlige plassen, i utløpet til Lundesokna.

Du har rett i at det av og til graver her,men det er vanligvis på litt mindre og varmere elv litt ute i sesongen. Jeg var der nå i kveldinga og tvert i mot så det ut til at de som fisker rett nedstrøms utløpet av L.sokna er de som kan gni seg i hendene for øyeblikket,her var nemlig vannet helt klart i noen hundre meter før det igjen ble suppe. Ovenfor L.sokna og ovenfor brua på Valdum var det samme elendighet,ergo er nok dette et mer generelt problem enn lokalt....men Gaula er Gaula og den slutter aldri å overraske meg, mye kan fremdeles forandre seg radikalt frem til åpninga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, så det er suppe. Så jo bildet du sendte igår Noodles, men fikk ikke noe inntrykk av det på mobilen. Det var da merkverdig at elva skal være slik nå på denne vannstand, så tidlig ! Iskald elv og greier. Jeg vil tro det er mye sand og mudder etter at elva gikk stor. Som den enda drar med seg. Får nå håpe den klarner endel da fremover, det er jo meldt fremdeles kaldt. Men steike, for noen toillinga laksefiskere e ! Helt psykopatisk. Skulle vært lagt inn hele gjengen, og fått undersøkt hauet ! :lolu: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, så det er suppe. Så jo bildet du sendte igår Noodles, men fikk ikke noe inntrykk av det på mobilen. Det var da merkverdig at elva skal være slik nå på denne vannstand, så tidlig ! Iskald elv og greier. Jeg vil tro det er mye sand og mudder etter at elva gikk stor. Som den enda drar med seg. Får nå håpe den klarner endel da fremover, det er jo meldt fremdeles kaldt. Men steike, for noen toillinga laksefiskere e ! Helt psykopatisk. Skulle vært lagt inn hele gjengen, og fått undersøkt hauet ! :lolu: .

Fargen ordner seg. Nå er jeg spent på tempen, som sikkert ikke er rare greiene. I fjor trodde jeg termometeret var feil, fordi det visste opptil 9 grader, men så ble det ned på 6 gradern utover kvelden den 31, når elva steg etter dagens snøsmelting.

Før elva gikk opp litt tidligere i mai, så var den knall mht farge (se bilde). Da gikk den på 130-40 så vidt jeg husker. Mulig det har blitt noen flere leiresår etter den lange 4-600 kubikkperioden, eller at den graver på spesielle vannføringer som vi har akkurat nå. Jeg tror dette ordner seg når vi nå kommer under 200 kubikk i løpet av dagen :angel:

562503_10150949699020086_729250085_12321209_285291008_n.jpg

Gaula (Kvål) før snøsmeltinga startet

535705_10150992634475086_1712900724_n.jpg

Gaula (Kvål) i går kveld. Foto: Nils Master

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rigor ! Ser du er inne, din psykopat !!! Er ikke du på arbeid da mann, sitte her og myse på fiskesider i arbeidstida. Går da ikke an ! Det blir vel 4 turer nedpå Piren idag også, jeg får ta en runde til sjefen din i nabobygget og fortelle ham at du må få straffearbeid i hele helga ! Krype langs en kloakkbekk og telle yngel :rock: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløvreven! Jeg har litt temporære problemer med konsentrasjonen i akkurat dag, men det bruker å gå over i løpet av september fort.

En delegasjon fra Nidelvmafiaen vil trolig komme på inspeksjon på Borten på torsdagskvelden, for å lodde stemningen rundt hiet og lasaronene som befinner seg der slå av en prat. Vil også hoppe vilt foran NRK sine kameraer for å få noen sekunder med FAME, og rope "Sølvreven!, Søvreven!, Helten Vår, Alltid den største laksen får!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rigor, du må være den eneste som ser så mange laks på 5 grader elv, og der det er stri strøm ! Har aldri sett laks jeg under 7 grader i Gaula :-) laksen er jo stivspekt og sturer langs bunn. Men støing, den er det endel av ja, som dasker i overflata og slipper seg nedover hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rigor, du må være den eneste som ser så mange laks på 5 grader elv, og der det er stri strøm ! Har aldri sett laks jeg under 7 grader i Gaula :-) laksen er jo stivspekt og sturer langs bunn. Men støing, den er det endel av ja, som dasker i overflata og slipper seg nedover hehe.

Ja, jeg vet det. Det er bare tull hele greia. Alt er oppspinn.

Det er bare å holde seg hjemme og se på NRK sitt "lakseshow" i stedet. Kjøpe seg noen øl og litt potetgull, og kose seg foran TV`n. Godt og varmt. Det fins helt sikkert ikke nygått laks i den derre grå is-slushen av ei leirsuppe som renner ned Midtre Gauldal. Det er jo nesten vinter enda i Trøndelag, og de første laksene driver enda å roter der ute i havgapet for å finne fjorden sin.

Jeg avlyser hele greia etter råd fra Sølvreven. Må uansett spa litt i hagen i morra tidlig. Det er noen steiner som jeg bør få flyttet litt nærmere den ene busken osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet ned fra Gaula, fordi jeg skal på jobb.

Veg fikk en på 7,8kg idag tidlig, like etter at jeg hadde på en som jeg mistet.

Jeg skal tilbake ikveld og da skal min første laks bli tatt!! :rock:

Du tar den i kveld....

Eller i natt....

Eller i morgen tidlig!

Skitt fiske!! :thumbsup:

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets hardaste laksefight i gaula blei vunne av laksen. Bossen fekk på einlaks type extra large på base-camp, men den ville på ned. Bossen hadde ikkje tatt på seg vadebuksa, så då snella nesten var tom for snøre blei det meg som måtte springa.

Og eg sprang som bare pokker, og det gjekk langt. Så langt blei det at det andre som såg ka kom skjedde kom kjørande etter i bilar ....

Ein halv kilometer eller så lengre nede i elva klarte Bossen omsider å ta meg igjen, og kunne sjølv overta stanga igjen. Og vidare nedover bar det. Vil tru det nærma seg ein kilometer nedfor der vi starta då spinneren kom i retur med retta krokar.

Komme nok aldri til å gløyma den gongen dei måtte køyra bil for å halda følge med oss nedover elva.

Fy fa... Det var ein monsterlaks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.