Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt minutt for minutt-stunt fra NRK. Laks!


Oz
 Share

Recommended Posts

Noen som kan tipse NRK at de bør legge på en "tippekamppling" på nettutgaven når det er "fish on!"? Får jo ikke gjort en dritt på jobb her med ene øyet på sideskjermen... Med skikkelig pling hadde det delvis vært løst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig Tor, skjønte det var noe ja. Uvanlig mye fomling i lommene så jeg, flydium tas på den kontoen. En del kjente fjes å se. Har tatt opp og spoler litt igjennom ved anledning.

Fomlingen gjaldt nok at jeg lette forgjeves etter tauløkke for å ha rundt spolen på laksen, men dette hadde jeg glemt å putte i vadajakka :wacko: Så fant jeg lerka, og tenkte det var en bra anledning å skåle på TV hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var artig konsept! Kunne vært litt mer lyd fra sekvensene. Virker ikke som de har spart på ressursene! Ble kanskje litt kjedelig i lengden å følge den makkfiskende dødsskvadronen. Do it again in July! Kun fluefiske. Da kan man nyte synet av fiskere som utøver kunsten det er å kaste. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utulig spennande og lærerikt og få sjå litt om elvefiske.

Gratulerer fiskerne med mange fine fangster.

Synest ikkje den laksen på 12.2kg såg så stor ut før han heiv den på ryggen og bar den heim, da plutselig vart ryggen til fiskeren liten i forhold.

Her var lyden på NRK2 sendingane 10sek forsinkelse i forhold til bilde, det var litt travelt og sjå på i lengda.

Etter og ha sett mykje wobbler diskusjoner i elv her på forumet synest eg det var litt merklig at dette ikkje var nemnt som alternativ agn og heller såg eg ingen som brukte dette, er det ein grunn til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mektig imponert over NRK, de hadde visst nesten 50 personer i sving. Så det er et stort apparat for å få til dette. Ikke rart man betaler lisens, svært få slår NRK på dette. Iallefall ikke TV2. Det kameraet som virret i waier over elva kostet visst 3,5 mill. Men jeg må si det også var steike godt å bli kvitt sirkuset :shifty: Så man fikk litt arbeidsro igjen. Ble jo distrahert av alle kameraene og styret, og var mest opptatt hva som foregikk rundt en !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som får "Del 2" på denne NRK siden til å spille av skikkelig?

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/850405/

Jeg får bare en 5 sekunders video av noen som rusler på en vei.

Sendte NRK en melding på det men fikk bare et svar med link til samme

siden og ikke noe bedre (eller akkurat det samme) den linken.

Håpte å få se selve Sølvreven in action :)

Var vel midt på natten han fikk napp.

Var ellers ingen andre jeg kjente igjen, selv de med bergensdialekt var ukjente.

Så ut som en ok fiskeplass, men kanskje litt rask fart på elven nå for sånne som

meg som kun "svinger pisken". Tror jeg heller sjekker noen plasser lengre opp i Gaula

hvis jeg får tatt turen et år. Aldri vært der, og må jo nesten besøke elven for å oppleve

litt av livet der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo tydelig (nærbilde) at du står øverst på øra og fisker Sigve hehe. Du ble zoomet inn. Like før Veg og reven var på lufta fra apeberget. Utrolig hva den dingsen oppi lufta som virret over elva i begge retninger fikk til. Toppfarten på dette kameraet er utrolige 90km/t. Bra linse må det være også når man kan se tydelig hvilke som fisker langt ned på valdet :shifty: Eller langt oppe på Løbergvaldet ! Jeg har alt på opptak, og vil ordne et sammendrag utpå høsten når jeg får tid Sigve.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.