Gå til innhold
Fiskersiden

Jente skal prøve seg som laksefisker fra land :) Noen spm fra meg


Jenny77
 Share

Recommended Posts

Ja det er en bug med Explorer det der. Og det er slettes ikke bare her dette er et problem. Det blir et stadig mer utbredt problem. Med andre nettlesere er det ikke noe problem.

IE er 20 år gammel og er skrapet av Microsoft så ting blir nok bedre etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Kan noen fortelle meg hvilken fisk det er jeg fikk i dag på kroken? :)
Folkene som var å fisket var veldig delt i meningene, noen mente det var 2 flotte sjørøyer jeg hadde fått, og andre mente det var 2 stk russerlaks... jeg må innrømme at jeg har ikke peiling på hva dette er, men den var utrolig god å spise i alle fall. 

Jeg ser i ettertid at jeg skulle tatt bildene med det samme jeg fikk fiskene på land, men her er bilder av de 2 jeg fikk:

2.02 kg: http://bildr.no/view/QmRvcmNm

1.84 kg: http://bildr.no/view/QndVSVdo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jenny77 skrev:

Kan noen fortelle meg hvilken fisk det er jeg fikk i dag på kroken? :)
Folkene som var å fisket var veldig delt i meningene, noen mente det var 2 flotte sjørøyer jeg hadde fått, og andre mente det var 2 stk russerlaks... jeg må innrømme at jeg har ikke peiling på hva dette er, men den var utrolig god å spise i alle fall. 

Jeg ser i ettertid at jeg skulle tatt bildene med det samme jeg fikk fiskene på land, men her er bilder av de 2 jeg fikk:

2.02 kg: http://bildr.no/view/QmRvcmNm

1.84 kg: http://bildr.no/view/QndVSVdo

Pukkellaks ja. Prikker over hele halefinna er et fint kjennetegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei da er det pukkellaks:) Jeg møtte en eldre kar som sa at var det pukkellaks var det bare å kaste den etter 4 timer siden den smaker tran kokt etter dette, jeg spiste den først 3 dager etter jeg fikk den (stekt) og det var den beste fisken jeg har smakt på lang tid. Så da tok han tydeligvis feil ang at dem er uspiselig etter 4 timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Jenny77 said:

Okei da er det pukkellaks:) Jeg møtte en eldre kar som sa at var det pukkellaks var det bare å kaste den etter 4 timer siden den smaker tran kokt etter dette, jeg spiste den først 3 dager etter jeg fikk den (stekt) og det var den beste fisken jeg har smakt på lang tid. Så da tok han tydeligvis feil ang at dem er uspiselig etter 4 timer :)

Hei

Dette er bare sånne myter som oppstår.

Pukkellaks, eller pink salmon som den heter på engelsk, er en utmerket matfisk. Den ble faktisk solgt her i landet også for noen få år siden av bl a rema 1000. jeg kjøpte den flere ganger, kvaliteten var ikke allverden, men det skyldtes at den var sløyd før frysing, og deretter hadde ligget lenge på fryselager. Men den var billig, så jeg valgte ut noen som ikke så så gale ut, og skar bort buklappene. Da ble den ok.

Fisken har litt kraftigere bein enn vår laks, og minner etter min mening mer om velfødd sjøørret enn laks i smaken, uten at det er noe negativt.

Et umiskjennelig kjennetegn på denne fisken er de ovale prikkene på halen og ryggfinnen, hvis den du fikk har disse så er det ikke tvil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Interessant tema her. Har aldri fisket med enkelkrok på sluk, men det frister å prøve.
Har nå satt på en ABU Tobias Magnum 60 gr en enkelkrok. Skal prøve hva som skjer når den brukes i sjøen. En vet jo aldri.

Endret av Manfred Muller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.