Gå til innhold
Fiskersiden

Microringer


trota
 Share

Recommended Posts

Joda, såvidt jeg vet er det flere og flere som bruker microringer. Særlig mellom fortom og spiss for å unngå at fortommen blir spist, men samtidig virker det som om det fortsatt er forholdsvis ferskt flueutstyr så meningene er delte. De finnes i str helt ned til 1.6 mm (med en bruddstyrke på 12 kg sies det..)

Jeg synes de virker spennende, nettopp for å unngå avspising av fortom, men tenker at det er rart ikke flere bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, såvidt jeg vet er det flere og flere som bruker microringer. Særlig mellom fortom og spiss for å unngå at fortommen blir spist, men samtidig virker det som om det fortsatt er forholdsvis ferskt flueutstyr så meningene er delte. De finnes i str helt ned til 1.6 mm (med en bruddstyrke på 12 kg sies det..)

Jeg synes de virker spennende, nettopp for å unngå avspising av fortom, men tenker at det er rart ikke flere bruker det.

Jeg har brukt ovale microringer i flere år til fortomspissen til fluefiske. Funker som bare det. Anbefales på det varmeste.

Vi snakker nok om to forskjellige ting. Jeg om micro stangringer :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir det ulogisk og bruke microring mellom tapering og spiss, vil ikke energien i i fortommen bryte når flua skal slå seg over?

Kan iallefall anbefale deg og bruke løkke i løkke, så slipper du og kjøpe nye fortommer for hver tur.

perfection loop

http://www.animatedknots.com/perfection/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir det ulogisk og bruke microring mellom tapering og spiss, vil ikke energien i i fortommen bryte når flua skal slå seg over?

Kan iallefall anbefale deg og bruke løkke i løkke, så slipper du og kjøpe nye fortommer for hver tur.

perfection loop

http://www.animatedk...ction/index.php

Energien blir ikke brutt. Knytes med en stram slukknute. Blir mye bedre overslag enn med løkke. Det oppstivede feltet blir ikke mer enn en cm.

Endret av svenna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.