Gå til innhold
Fiskersiden

Garnfiske


Recommended Posts

Respekt?

Hvis du ser startinnlegget mitt angående garnfiske etter sjø-ørret:

Postet - 25/05/2005 : 09:10:31

Da ser du at jeg startet ganske så forsiktig jeg, men ingen av "forståsegpåerne" tok seg bryet med å sjekke om forbudet de påsto fantes virkelig fantes....Det var ikke særlig vanskelig å sjekke ut reglene.....

Forøvrig,

Jeg er fluefisker selv...Jeg har fisket med flue siden jeg var 9-10 år gammel og har rundet 32 nå...

Men jeg fisker også med garn, oter, meite, sluk osv osv....

Jeg synes det blir patetisk når noen hyler opp om generelt forbud mot "garnfiske" etter Sjø-ørret. En påstand blir ikke en sannhet fordi noen her påstår det.....

At grunneier har forpliktelser? Ja defninitivt. Og den aktuelle nabo har fult alt til punkt og prikke han...Det er nok enkelte dager når det er sørvestkuling og regn at han gjerne skulle sluppet å trekke/ tømmet "garnet", men neida..I store bølger i sin 15 fots trebåd ror han utpå....

Noe annet som fasinerer meg er at når feks min nabo tar opp kanskje 30-40 fisk på sine garnsett (Han tar faktisk ikke mer enn han trenger selv, så er det slutt på fisket). Da hyles det opp om en ukultur...Garnfiske blir den anadrome laksefiskens død...

Men hvis en fluefisker drar 100 sjøørret i løpet av et helt år...Vel, da er det liksom helt greit?

Sært spør du meg.

Som jeg ser det er det beskatningen som er spørsmålet, ikke om du fisker med garn, flue eller dynamitt for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.