Gå til innhold
Fiskersiden

Bare spør ?


Recommended Posts

Jeg spør ennå engang: Hvorfor så mye spam ( norske-svenske-kinesiske bedrifter) rettet mot ( særlig) bedrifter , slik jeg nå erfarer og via en adresse jeg KUN bruker mot fiskeside??

Det kommer tydeligvis via fiskersiden og er vvvvvvvvvvvvvvvvveeeeeeeeeeeeeeldig plagsomt nå !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle,

Har vært i kontakt med våre leverandører for 2-3 uker siden vedrørende dette issuet da jeg personlig opplever det også som plagsomt. Men vanlige e-post spam filtre skal plukke dette opp.

Det kommer i følge våre leverandører ikke VIA fiskersiden. Selv om avsenderadressen ser tilsynelatende slik ut er MTA adressen ofte en stakkars hacket konto et sted.

Når det er sagt, er på ingen måte saken død - men vi er avhengig av å lytte til hva ekspertene sier.

Mvh

Bernt

Jeg spør ennå engang: Hvorfor så mye spam ( norske-svenske-kinesiske bedrifter) rettet mot ( særlig) bedrifter , slik jeg nå erfarer og via en adresse jeg KUN bruker mot fiskeside??

Det kommer tydeligvis via fiskersiden og er vvvvvvvvvvvvvvvvveeeeeeeeeeeeeeldig plagsomt nå !!

Hvis det stemmer at dette er en epostadresse du KUN har registrert for bruk på FS og den ikke er synlig noe annet sted - så er det noe jeg ønsker å forfølge videre. Kan du bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Bernt. Vet at det ikke er lett å få kontrol over den digitale verden, men hos meg er det så ille nå at jeg vurderer sterk å kutte ut fiskersiden, da det tar alt for mye kapasitet ( som jeg ikke har fluss av) å rydde opp i spamen. Ser også at min adresse og firmanavn blir brukt til videre spredning.

Jeg har bare en ting å si om disse som "misbruker " oss medlemmer : Parasitter

Håper dere finner ut av det :)

PS : Jeg kan bekrefte det- Vi tar det via PM om ønskelig :)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er endel ekstremt hissige spamoperatører i sving for tiden, jeg opplevde for litt siden at ene mailkontoen min (yahoo) faktisk ble kuppet via en IP i Thailand-det merket vel alle som har yahoo-mailen min som kontakt for å si det sånn... også på mine private nettsider opplever jeg stor pågang på spamfiltre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket igjen med våre leverandører i går og de bekrefter at systemet IKKE er missbrukt / missbrukes. Vi har også oppgradert til siste versjon av forum etc, nettopp for å holde det så stabilt så mulig og sikkerhetspatchet så godt det lar seg gjøre.

Er usikker på hva vi kan gjøre, men vær så snill å hold oss oppdatert. Vi er opptatt av at dere ikke plages med annet enn mye fisk og gode turer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket igjen med våre leverandører i går og de bekrefter at systemet IKKE er missbrukt / missbrukes. Vi har også oppgradert til siste versjon av forum etc, nettopp for å holde det så stabilt så mulig og sikkerhetspatchet så godt det lar seg gjøre.

Er usikker på hva vi kan gjøre, men vær så snill å hold oss oppdatert. Vi er opptatt av at dere ikke plages med annet enn mye fisk og gode turer!

er det no filter man kan slå på mot dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Bernt. Vet at det ikke er lett å få kontrol over den digitale verden, men hos meg er det så ille nå at jeg vurderer sterk å kutte ut fiskersiden, da det tar alt for mye kapasitet ( som jeg ikke har fluss av) å rydde opp i spamen. Ser også at min adresse og firmanavn blir brukt til videre spredning.

Jeg har bare en ting å si om disse som "misbruker " oss medlemmer : Parasitter

Håper dere finner ut av det :)

PS : Jeg kan bekrefte det- Vi tar det via PM om ønskelig :)

Kan du ikke bare ignorere spamen, i stedet for å rydde opp hele veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.