Gå til innhold
Fiskersiden

Polaroidbriller


Frank M
 Share

Recommended Posts

Gul gjelder! Selv har jeg Guide line "Titan" til 400 kr, og de funker fint. Men det er forskjell på gult og gult! Du har gule briller som du blir kvalm av å ha på, også har du de som det tar 5 min før alt ser normalt ut etter du har tatt de på.

Er du ute etter virkelig fine briller så har jeg hørt mye bra om Action optics. Ifølge en jeg kjenner har du enten Action optics, eller røkkla [ :) ]

De er kanskje litt dyre om jeg ikke husker feil, men gode polaroid briller er etter min mening en god investering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Action Optics er nok produsenten som kommer best ut av det ved større "guru-tester". Brillene leveres hovedsakelig med glasslinser og endel av dem er også fotokromatiske (endrer lysstyre etter lysforholdene). Prisen er også overkommelig sammenlignet med andre merkevarer.

For de som kjører light finner du også en rimelig og helt grei brille hos Biltema.

Valg av linsefarge varierer med lysforhold og grunnen der du skal fiske. En optiker kan forklare deg dette mere inngående

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

De siste testene viser at bortsett fra merke, pris og garanti, så er det svært lite som skiller Oakley brillene fra de du får kjøpt på bensern til 45 kroner. Jeg har selv Oakley briller, men de ble kjøpt før jeg visste bedre ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Som jeg sier, har hatt Oakley selv i flere år (har ennå), og jeg har brukket hvert eneste par unntatt det siste. De uavhengige testene kan tale for seg. Jeg synes de er kule å se på, men blir betenkt over UV testene som viser at jeg betaler mer for merket enn for kvaliteten......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oakley har jo en garanti oxo da :) knakk brillene mine for litt sia på fisketur seff.. gikk en tur nedi byn her og viste kvittering fra da jeg kjøpte de borti Bergen (jeg bor i Moss) og gikk innom en Optik butikk.. de fiksa alt med å sende inn og styre og ordne.. GRATIS =) veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av dagizz

oakley har jo en garanti oxo da :) knakk brillene mine for litt sia på fisketur seff.. gikk en tur nedi byn her og viste kvittering fra da jeg kjøpte de borti Bergen (jeg bor i Moss) og gikk innom en Optik butikk.. de fiksa alt med å sende inn og styre og ordne.. GRATIS =) veldig bra!

Naja, gratis var det vel neppe. Du har allerede betalt overpris for en middelmådig vare, så servicen er inkludert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever etter følgende overbevisning når det gjelder kvalitet:

- Du får det du betaler for - Det har funka for meg.

Jeg har både Oakley og Loop briller og de er egentlig bra begge deler.

Den viktigste forskjellen synes jeg, er at billige briller ofte er optisk ukorrekte, dvs at du blir sliten i øya etter 5 minutter. Blir jeg ikke sliten og de polariode egenskapene funker er jeg fornøyd.[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

Kvalitet og pris henger ofte, men slett ikke alltid sammen. Spesiellt ikke i avgiftsnorge. Suzuki eiere er mer fornøyd enn mercedes eiere, og de som handler på rimi føler nok i 99% av tilfellene at de får mer igjen for pengene enn de som handler alt hos Smør-Pettersen eller Jacob`s...... Jeg på min side har aldri vært mer fornøyd enn da jeg kjøpte enn elektrisk gjær/kapp sag til 598 kroner. Alternativet før denne dukket opp var en Black & Decker sak til 2499,- Kompisen kjøpte deckernen og måtte bytte etter 14 dager, min funker selv etter loftsutbygging, garasjedør oppsett, hverandaprosjekter, parkett legging osv, osv, osv. For å dra innlegget over på brillene igjen, så har jeg til gode å ha et par Oakley briller som ikke knekker, sprekker eller gir meg migrene etter en lang dag ved sjøen. På mine eldre dager har jeg skjønt at 298,- er maks av det jeg gidder å betale for et par solbriller. For vi snakker jo tross alt bare om et par solbriller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.