Gå til innhold
Fiskersiden

Ny fiskekajakk, denne gangen motorisert:)


alek
 Share

Recommended Posts

IMAG1080.jpg

Kjøpt meg en Ocean kayak Torque

Denne har en 33 eller 36lb minn kota el-motor.

Følger også med en kjøl som jeg kan bytte ut med motoren når jeg vil padle uten motorhjelp.

Men jeg trenger et batteri.... noen gode råd?

Målene på batteriboksen er L30 B18 H23 og produsenten sier at motoren trekker 25amp/h.

Drep cycle batteri? Gel? Agm?

Vet at jeg trenger et bruks/vedlikeholdsbatteri og ikke et startbatteri.

Hvis noen vet om et batteri i bergensområdet, så gi meg gjerne en lyd.

Alek

Gleder meg som en unge til å dorge med skuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje vurdert et rullestolbatteri. Som tåler mye opplading og 100% tett... Men koster sikkert... Er usikker på hvor store de har. Jeg kjøpte et til å bruke på transportabel utgave på en HDS og det er ganske stort effektmessig, men lite fysisk..

Gylling er et firma som har gangske mye batterier i div utgaver. Kan se litt på deres sider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rullestolbatteri ja, hadde ikke tenkt på den muligheten.

Har vært litt rundt idag for å forhøre meg hos batteriforhandlere, men viser seg at jeg stiller litt unormale krav..

Enten er batterkassen for liten, eller så har de ikke batterier med den kraften som jeg ønsker.

Utrolig irriterende.

Var innom Batteriservice og trodde jeg hadde funnet riktig batteri. Men så viste det seg at batteriet var seks cm lenger enn det som stod i reklamebrosjyren deres. kjipt, men typisk min flaks.

Får bare sjekke litt videre, hvis ikke noen her har noen tips.

En portabel HDS? vet ikke hva det er...

Alek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er klart, men det er jo samme ting du ser etter. Noe som tåler tapes helt og mange urladdninger :)

Rullestolbatterier er knallgode, en kamrat bruker det på sin påhengs elektromotor. Men dom veier myyye og og har drøy kilopris ;)

Lurer på om ikke det han bruker koster runt 6 lapper, men det er nok større än det du er på jakt etter.

Endret av Dan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er klart, men det er jo samme ting du ser etter. Noe som tåler tapes helt og mange urladdninger :)

Rullestolbatterier er knallgode, en kamrat bruker det på sin påhengs elektromotor. Men dom veier myyye og og har drøy kilopris ;)

Lurer på om ikke det han bruker koster runt 6 lapper, men det er nok større än det du er på jakt etter.

Har innsett at et batteri veier nesten 30 kg, så det får jeg overleve. Men 6 lapper blir en del lapper for mye.

Men men, skal fortsette å lete, både på nett og i den virkelige verdenen. Må bare bli ferdig med neste ukes lakseelvtur:)

Og Dan, når jeg får batteri på plass, så er det bare til å prøve skuten. Gjerne låne den hvis du har lyst.

Endret av alek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo an å teste Bilteam sin variant? Det minste AGM-batteriet ser ut til å passe boksen din også:

http://www.biltema.n...-batteri-80700/

Men må det passe i boksen? Det var ikke allverdens til plass når motoren drar 25amph?

Når det er sagt har jeg en eldre modell Thruster, med ukjent effekt, som jeg kan dorge med på kanoen en hel dag på et 70-batteri. Med så lettdrevne farkoster som vi snakker om her (og kajakken din er sannsynligvis enda mer lettdrevet enn en 15` Ally) er det ikke store belastningen på motoren som skal til for å få dorgefart.

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Betalte 14500,- for den. Kjøpt hos Eian fritid i Mjøndalen.

Tror de kan bestille den fra det store utlandet.

Men hvis man sjekker hos utinaturen.no så kan det hende de har en på lager.

Men prisen der er jeg litt usikker på. tror den ligger på rundt 16500.

www.oceankayak.com er produsenten.

aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.