Gå til innhold
Fiskersiden

Guide Øyeren


Robbie
 Share

Recommended Posts

Har fått meg båt ( lokalisert i nitelva ) og planen er å gjøre meg kjent med fiske øyeren har og tilby. Er opprinnelig nordfra og er dreven på hav og fjell. Innlandsfiske som øyeren er jeg derimot helt blank på.

Er det noen som har lyst på en tur i Nitelva, Glomma, svellet, øyeren etc... Mot å lære litt bort om både storgjedda, grovabboren og gjørsen er det bare å gi lyd fra seg! :) ellers mottas tips til fiskeplasser/ områder med gode muligheter for fast fisk med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er nordra så kan du se frem til å stifte bekjentskap med asp! Sørg for å holde godt i stanga eller at stangholderen er skrudd godt fast...

http://dintur.no/DinTurRes/pdf/l_395.pdf

Utover å se nøye på linken over så fins det mye bra informasjon i forumet om Øyeren om du søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du...

bare så det er sakt så er jeg helt blank på den slags innlandsfiske jeg og, er en tilflytter jeg og. men om du vil ha selskap til prøving og feiling i Øyeren så kan jeg stille med godt humør og fiskeskrøner :D

Hei niken,

Høres ut som en god ide!:) send en e-post på Robin.hansen@optonet.no så kan vi avtale nærmere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er nordra så kan du se frem til å stifte bekjentskap med asp! Sørg for å holde godt i stanga eller at stangholderen er skrudd godt fast...

http://dintur.no/DinTurRes/pdf/l_395.pdf

Utover å se nøye på linken over så fins det mye bra informasjon i forumet om Øyeren om du søker.

Takk for info:)

Imponerende antall fiskeslag du har fått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg båt og fritidskartet for Øyeren-Glomma-Vorma aller først, er et ikke helt oppdatert dybdekart men greit nok. Skal du ned i Øyeren MÅ du følge bøyene utover, dypet går fra 15-0m på nullkommanull. Plassene som holder fisk er overalt, bare å kjøre på så lærer du fort. Å se etter andre som fisker er også en sikker metode, ser du noen som kaster fra båt kan du tøffe bortom og høre om det er noen tips å få.

Dorging i renna langs bøyene gir grei uttelling på gjedde i alle størrelser

Det er langt mellom abbor over 1kg, men de er der, relativt enkelt å få 1/2kg's fisk på jigg. Selv foretrekker jeg sub-surface baits i klart vann, gir ett kcik å se fisken(e) komme opp fra bunn.

Sakte bottom bouncing med agnfisk i renna gir stort sett altid gjørs, men en wobler i passende gjørse farge er aldri feil.

Asp er vel vanskeligst å finne, gir som SMS sier ett heftig adrenalin sjokk, men husk at de skal levende tibake og bør behandles deretter

Gero i Lillestrøm bør besøkes for innkjøp av relevant utstyr.

Skitt fiske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.