Gå til innhold
Fiskersiden

apex og j plug


Maxlax
 Share

Recommended Posts

Apex er giftig. Får ofte på Apex'en når Rapala'ene og Bomber'ne får svømme urørt :) Er nok først og fremst gangen som trigger til hogg. Fargen kommer vel litt an på hvor/hvordan (f.eks. sikt/dyp) og hva du fisker etter. Jeg flat-dorger litt i Oslofjorden i sommerhalvåret og har hatt ganske OK uttelling på #409 Watermelon , #195 Chrome/Silver Scale, og #198 Bright Green/Gold. Andre farger har jeg faktisk ikke fått prøvd ennå :)

http://www.hotspotlures.com/products_apex_troll.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til #82 og #156 faktisk de eneste jeg har nå. Har hatt alt som er av farger, men det er disse to som har gitt meg fisk. En som heter #304 kan og være verdt å prøve om du skal fiske dypt.

J-plug hadde jeg droppet til fordel for Tomic. Men sier meg enig med palkr når det kommer til farger. I et vann med minimal sikt er nok ikke en lyseblå plugg eller pex det du får mest fisk på.

Apex kommer i 6 størrelser. Til ørret og sjøørret ville jeg gått for 5.5" og til Tomic hadde jeg valgt 4"Tubby. Disse kan du fint kjøre sammen også, i f.eks 2.5 knop

Endret av Lord Flashheart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er helt rett at du får de stripene, det samme skjer med Tomic pluggene, dette har INGEN og jeg gjentar INGEN innvirkning på pexens gange i vannet. En ting du kan gjøre for å eliminere litt er å ha ei atraktorkule mellom pex og kroken, men det er jo gjennomløpssene så noe lakkskader vil du få. Men dette behøver du ikke bekymre deg mer over enn hva som evt måtte diskuteres på et symøte i Fana :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.