Gå til innhold
Fiskersiden

Åsane-guide DEL 1


emilengø
 Share

Recommended Posts

Var en tur i Hetlebakkstemma i dag. Fikk ikke tak i fiskekort, men får heller betale dobbelt neste gang.

Endte opp med en ørret på ca 300 g på land, men må ha hatt en dårlig dag på jobb da jeg mistet 5-6 stykker. Største jeg var borti må ha vært rundt halvkiloet. Var en del vaking og aktivitet i overflaten. Så heldigvis ingenting til den gjedden. Tror aktivt rusefiske er den eneste måten å bli kvitt gjedden på. De prøvde dette i Haugsdalsvannet uten å lykkes, men Hetlebakkstemma er jo mye mindre og dermed burde det være mulig å fiske opp mye av gjedden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til Hetlebakkstemmen (vokste opp der): Jeg har fisket rundt hele det vannet utallige ganger. Stå på vestsiden, på den lille "strandflekken" (Du ser da rett på den lille øyen), og litt mot nord der det er en god skrent ned mot vannet. Du kan stå nedenfor noen store grantrær, eventuelt på neset der (litt myrete til tider). Du kan fiske hele veien fra den lille viken med mye planter/siv og sørover til sandflekken som nevnt. Her har jeg landet mest fisk, og det mange mange 100-talls ørret. Største på 800 gr. Men har sett selv fisk på 1,5 kg. og vet om større som har blitt tatt også. Landet desidert mest fisk med følgende metode: 1 stang med makk med dupp/søkke og en aktivt med spinner Panther martin sort med gule prikker. (Prøvd alt annet også men dette har fungert best for meg).

Info ellers: Gyteplass på nord/øst siden fra "badeviken" og ut til odden.

Snittstørrelsen lå på 250-300 gr. for 10 år siden, vet ikke hvordan tilstanden er i dag.

:| Klarer ikke tanken på å fiske mer etter småørret. Etter å ha vokst opp der, er jeg vaksinert mot dette... :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.