Gå til innhold
Fiskersiden

Meite "blogg" Kongsvinger/omegn


Viking1980
 Share

Recommended Posts

Tenkte og legge ut litt her om mine små meite turer..

Det har blitt elendig lite fiske i sommer pga andre prioriteringer men skal prøve og nyte høsten mest mulig..

23/8-12

Det ble i dag en liten tur i glomma ovenfor svartfossen..Fangsten ble det heller dårlig med men det gir jeg rv2 utbyggingen skylden for..Har ikke vært her nede på flere år og fikk nesten litt klomp i halsen når jeg fikk se hvordan de er iferd med og rasere dette som en gang var en flott fiskeplass..Men men..Etter tre timer fiske uten noen form for foring ble resultatet 3 mort på rundt 150g på dupp meite med mark..Bunnmeite stanga lå ute med mais/mark kombo hele tiden..Der var marken og ett maiskorn fjernet men såpass stille at nappvarsleren ikke har reagert..Så sånn ble den kvelden..

2d26o3a.jpg

Endret av Viking1980
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemmer på i dag..det ble to turer til en gammel god plass på nedsiden av svartfossen..

Er desverre litt rusten enda etter mange år uten fiske så vekt og målebånd manglet..Det ble endel mort i dag og..Økte mengden maiskorn pr krok for og bli kvitt det aller minste og det funket flott..Det ble noen mort på rundt 150/200g og en flott buk på 1,? nærme to kg vil jeg tro..20 pakken meg sigaretter ble det nærmeste jeg hadde og "måle" med..Så her kommer noen stemnings bilder ifra dagen i dag;-)

25smxbt.jpg

344drt3.jpg

10ge91h.jpg

der86s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper den veier rundt 800 gram den der buken din, fin fisk å taue på, høgger kraftig. Det har blitt en god del av dem her i og ved Drammenselva\fjorden for å si det sånn. Hvis du noen gang farter i området har, kan det være lurt å slenge ut meitemarken din i nedre del av elva, f.eks ved Aass bryggeri.. Det er ikke uvanlig å klaske til med buk oppimot 2kg klassen. Skitt fiske

Endret av satdan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en liten tur i glomma i dag og..Ikke mye spennende som skjedde men det jo altid koselig og slappe av langs elva:-)Det ble ingen monster fisk i dag heller men en pen stam gjorde kvelden flott..Etter noen minutters kamp kom den endelig inn til meg..Legger med noen bilder i dag og..Har enda ikke fått kjøpt meg noen vekt og veienett så det blir bare spekulasjoner..

4hrujn.jpg

ictuo9.jpg

2dbwhv5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.