Gå til innhold
Fiskersiden

Wellnuts istedet for popnagler, noen som vet?


alek
 Share

Recommended Posts

Heisann

har skaffet meg en ny kajakk, og nå skal den modifiseres og rigges for fiske.

Kajakken er av PE plast, så den er ganske lett å arbeide med.

Planen til å begynne med er to senkede(flushmounted) stangholdere bak setet og kanskje en eller to RAM-kuler på sidene.

Kommer til å bruke Wellnuts istedet for popnagler, dette pga vanngjennomtrenging, absorbasjon av støt/press, og styrke.

Vet det finne popnagler spesielt til kajakk og båt, men har mer troen på wellnuts.

well-nuts.jpg

Noen som vet hva wellnuts heter på norsk? og hvor jeg kan skaffe meg noen slike? helst i Bergensområdet.

aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet du sikkert, men pass på at de er lange nok sånn at "klumpen" havner på baksiden av plata du skal feste på. Hvis godset er tykt, og den ekspanderer inne i selve hullet blir det ikke veldig sterkt.

Kjenner ikke det norske betegnelsen, men en leterunde på websiden til en anerkjent leverandør av festeutstyr skulle vel fikse saken....

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Har søkt og lett litt på nettet i løpet av nattevaktshelgen og funnet ut at jeg skal droppe well nuts for instaleringen.

Har bestilt utstyr fra www.yakattack.us som jeg skal installere på skuten. Begynner med tre Mighty Mounts og så får jeg se om det det blir et par Gear tracs etter hvert.

Men igjen, takk for svar og råd.

Og ja Dan, det var slike jeg letet etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.