Gå til innhold
Fiskersiden

Kastemesterskap....anyone?(godt nytt 06 okt)


Recommended Posts

Bare tenker høyt her nå....

Fyrte opp et kastemesterskap for noen år siden, noe som hvertfall jeg koste meg med(selv om jeg ikke vant).
Dette er noe som krever sin plass, men skulle ikke være helt umulig å gjenta håpte jeg.

Er det noe innteresse for slikt blandt folket, evt. forslag til lokasjoner?

Det MÅ ikke være på Karmøy, men ser for meg et sted i nærheten av haugalandet.

Alle innspill velkommne :)

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenker høyt her nå....

Fyrte opp et kastemesterskap for noen år siden, noe som hvertfall jeg koste meg med(selv om jeg ikke vant).

Dette er noe som krever sin plass, men skulle ikke være helt umulig å gjenta håpte jeg.

Er det noe innteresse for slikt blandt folket, evt. forslag til lokasjoner?

Det MÅ ikke være på Karmøy, men ser for meg et sted i nærheten av haugalandet.

Alle innspill velkommne :)

Jæren har masse plass... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Surf på østlandet?

Er jo ikke helt ukjent med det her oppe da,vi var tross alt i gang med kystmeite på 70 tallet, og på den tiden var vel ikke miljøet spesielt stort verken i vest eller i trøndelag?

Støtter forslaget om å kombinere med et fiskertreff, er vel ikke mange som tar turen bare for å denge søkker på grassmatte!! Selv er jeg en elendig kaster rent teknisk, men er det kombinert med et spennende fiske, så kanskje..... Hva med Jæren i piggvarsesongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et rent kastetreff virker litt vanskelig å samle folk til, men hva med et fisketreff, med en innlagt kastekonkurranse den ene dagen?

Meld gjerne deres interesse i denne tråden.

Kom gjerne med innspill til denne ideen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et rent kastetreff virker litt vanskelig å samle folk til, men hva med et fisketreff, med en innlagt kastekonkurranse den ene dagen?

Meld gjerne deres interesse i denne tråden.

Kom gjerne med innspill til denne ideen.

Tror vi har løsningen på rekrutteringa der ja :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Vært lenge stille i denne tråden nå, så det er på tide med noe nytt.

Har opprettet kontakt med en fyr som er surfcasting instruktør, og han er villig til å stille opp for å kurse en gjeng.

Det blir selvfølgelig ikke helt med det første, men til våren burde vi fått til noe.

Instruktøren det er snakk om er medlem i dansk surfcastingklubb, og han kaster selv over 90!!! meter lenger enn min egen pers(som er 136m). :bow:

Nå trenger vi en arena, om det blir Haugalandet eller sørfylket er ikke det viktigste.

Mener at dansken nevnte 400x400 meter, men ei strand kan nok også duge.

Håper og tror at det er flere enn meg som drømmer om å få profesjonell hjelp til å bli en bedre kaster.

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at jeg drømmer om profesjonell hjelp, men tatt i betraktning at gjennomsnittskastene mine har gått fra 50-70 og ned til 0 meter i det siste året ville jeg nok hatt glede av noen gode tips.

Hvis dette kan kombineres med et (mini)FS-treff og litt artsjegeri, samt blir avtalt god tid i forveien, og det er flere fra Bergen som har lyst, så kan jeg tenke meg å være med på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik at vi alle har forskjellige ting vi blir trigga av, noen(som meg) vil kaste, noen vil ha arter, noen vil ha storfisk og noen vil bare ha det sosialt.

Hvis vi hadde klart å ha både kurs, konkurranse, artsjegeri og minitreff i samme helg, så tror jeg vi hadde truffet en nerve hos veldig mangen.

50-70 meter er vel der jeg også ligger når jeg fisker, og det er ofte nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er int. Kanskje jeg møter noen som kan lære meg å traktere surf stanga jeg har hatt stående i 2 år nå...

Store sjanser for det ja.

Kaster du multi eller haspel?

Instruktøren det er snakk om har også skrevet egen bok om surfcasting, han vil ta med seg noen av disse på kurset/treffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.