Gå til innhold
Fiskersiden

Rogalandstreff september 2012


 Share

Recommended Posts

Dato: Lørdag 8/9-2012

Sted: Auglend, Egersund

Klokkeslett:12.00-17.00

Oppmøte sted/tid: Parkeringsplassen v/Auglend kl. 12.00 (Ta til venstre etter Eigerøy bro, følg veien forbi Kværner til du kommer til parkeringsplassen)

Fiskeart:Berggylte

Utstyrstips: Kraftig stang – paternostertackle med krok str. 2 og et tungt og godt søkke. Agne med reke eller snegler. Elastisk strikk til å surre med.

Greit å ta med: Gode klær. Krabbeskall/rekeskall til å fore med.

Premie til størst berggylte: forundringspakke.

Premie til størst blåstål, bergnebb og grønngylte: caps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må se sitt publikum litt ann - for de som ikke fisker så veeldig mye så er det en kraftig stang. Mitt førstevalg er karpestang 1,25 eller 1,75 pund - men det er det nok ikke så mange på maillista mi av lokale medlemmer som helt forstår vitsen med..Eller vet hva er.

Hele opplegget med disse turene bunner i en klubb vi startet for 14 år siden her nede. Interessen er stor helt til det faktisk er tur..Og etter at BP begynte å sponse oss med penger og ting ble gratis, har den dalt enda mer. Derfor legger jeg gjerne turene ut her under navnet "Rogalandstreff" - selv om navnet de siste årene nok burde hatt et mer lokalt tilsnitt. Og så lenge pengene strømmer på fra oljeindustrien, må jeg nesten prøve å holde et visst aktivitetsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere er sponset er jo knall, gjør kanskje ting litt lettere ja.

Men det jeg lurte litt på er hvilket terreng det fiskes i, må man langt ut eller er det snakk om langs svaberget?

Kjenner at jeg er bittelitt gira på å ta turen, selv om sikkert både tiden og været er mot meg i helga.

Er jo ganske koselig å "vase" langs land og prøve lykken sammen med andre likesinnede.

Er det fare fo grilling eller noe, eller blir det matpakketur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auglend er et flott turterreng - og vi går ca. en km ut til den sørligste tuppen av Eigerøy. Her er det snakk om fiske fra Svaberg, ja. Hva den enkelte velger å spise, får visst bli opp til den enkelte denne gangen.

Her er tråden om fjorårets gyltetur:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=59983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.