Gå til innhold
Fiskersiden

Fisk jeg ikke finner i mine bøker ihvertfall


Recommended Posts

Dissing av kongepilken er bare så 2006 dah... I 2007 var det biobøger, i 2008 var det prylbøger, i 2009 var det laksefiskere, i 2010 var det åpenbare feilkrokinger på villmarkslivs rekordliste, etter det mista jeg oversikta.

2006 og 2010 er vel mye det samme her, eller? Dessuten handler ikke dette om dissing, men om gode måter å fange storsil på. Og eventuelt makrellgjedde. Har hørt at sildehekle i Nord-Norge bare funker på lundefugl...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei gutter.. nå roer vi oss...

Dette er tross alt et alvorlig forum og her skal vi bare skrive om seriøse ting.

Sånne interne tulleting er sikkert morsomt, men ikke for oss som driver med seriøst fiske.

King-Kongpilk meg her og snus som agn meg der...

Ta en bolle hver og kom opp med noe agn som duger.

Dere vet vel hvordan sportsfiskere ender opp når de blir stengt inne på erhm.. gamlehjem?

Her kan dere se dere selv om 30-40-50 år.... Eventuelt kanskje er der nå....

f_7576487ea28901985a94fceb8b917a8699799290.jpg

Sappi usutu jippi for en sånn bil vil jeg ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har spist middag med sånne en gang. de smaker godt-men måten de jeg spiste, var stekt- gjorde at det smakte av ammoniakk. men god var den.

hvor stor var den, tror du?

Står øverst i post nr.1

Er litt i tvil nå som jeg ser at Storsil og Makrellgjedde er begge veldig blanke langs siden på fotografier.

Gulfargen "kan" være refleks fra skjellene.. Men jeg mener fargen var altfor for markant til det... Da burde hele siden avgi samme fargede refleks...

Så kom jeg til å tenke på at Horngjel står da aldri stille i vannet og vandrer opp og ned i vannlaget med nesen vendt mot land. (Ikke som jeg har sett ihvertfall...)

Så kommer neste spørsmål: Oppfører Horngjel og Makrellgjedde seg likt?

I så fall går jeg litt tilbake mot Storsil, men jeg blir ikke klok på de tverrgående stripene/flekkene med gulfarge.

En annen ting var at den gikk alene, men jeg har nå sett Makrell som går alene også flere ganger.

:iiam:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.