Gå til innhold
Fiskersiden

stam agn som småfisken ikke tar


Viking1980
 Share

Recommended Posts

Bruk agnfisk da vell. De større gutta går ikke av veien for å hive innpå en liten laue, mort eller hork. Eller hva med krøkle om du skulle være så heldig. Fin størrelse og lukter agurk, må jo være knall :P

Ellers har er jo div ost og ikke minst cheesepaste som er en sikker vinner og som morten normalt ikke er så tullete på. Og man har jo alltid den gode gamle boilien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

store osteterninger pleier morten å holde seg unna. Den bruker ihvertfall litt tid på å gnage den i stykker. Og bruk en ostetype som ikke blir for hard i kaldt vann og en ost som lukter godt. Port Salut eller ridderost er ypperlige. Luncheon meat - en slags kjøttpudding - er et annet alternativ. De selger luncheon meat på Balkanboden i Charlottenberg. Pølser, enten grill, wiener eller røkte kjøttpølser er også snadder for stam, som reduserer morteplage. Boilies kan også duge. Ellers er jeg litt overrasket over at du blir plaget med mort når du fisker med reke. Prøv en hel reke. Og naturligvis vil rått kjøtt, enten det er storfe eller kylling kunne fungere, men dette er jo et nokså dyrt agn. Stam er som kjent ingen kostforakter, som andre er inne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk grillpølsebiter ("mariner" dem gjerne i krydder først).

Da er det stam som biter (alternativt en aure, stor abbor eller ei gjedde). :shifty:

Blitt plaga ta gullbust ved bruk av grillos faktisk. Gnaga betan ned til den var stor nok til å trøkke nedpå. Også fått lake og brasme på pølse..

Rekene du får kjøpt på Rimi er på str med i tangloppe :shifty:

Samma som nevnt over med gullbust. Bare at noen ganger suger de seg fast i ett rekebein eller halen og drar avgårde. Ser ut som reine stamnappet, men neida..

Endret av gullfiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svære pølsebiter - gjerne chili-, løk- eller ostepølse - eller en bloddryppende kjøttbit funker som fy til stam. Store pellets er jo nevnt. På hår eller baitband slipper du jo agntyveri også.

Du mener "agntyver" som kilos-sørv etc? :)

Blitt plaga ta gullbust ved bruk av grillos faktisk. Gnaga betan ned til den var stor nok til å trøkke nedpå. Også fått lake og brasme på pølse..

Hmmm..... Helt ukjent for meg, har aldri vært plaget av noe annet enn stam på pølse, Sondre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..... Helt ukjent for meg, har aldri vært plaget av noe annet enn stam på pølse, Sondre. :)

Nå har ikke jeg fisket med pølse mer enn ca to ganger, men jeg fikk stam, vederbuk og brasme på pølse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.