Gå til innhold
Fiskersiden

Karpestang til kystmeite


Dr. Hook
 Share

Recommended Posts

Kunne tenkje meg eit nytt stangsett til kystmeite, og har over tid forstått at karpestenger er gode greier. Her er det jo ein jungel å velge i, men av erfaring veit eg at det kan være mykje pengar i å kjøpe komplette sett. Har kika litt på desse hos Skittfiske:

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fiskesett/Meitefiske/Alle.aspx

Er det nokon som har synspunkter eller erfaring emd desse setta? Skal forresten bestille to. Ein kompis skal også ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har desverre ingen erfaringer med setta du ser på. Av dei setta i linken din, er vel dette det mest interessante.

Eg er i samme "båt" som deg, og har nettop bestilt meg utstyr. Eg endte på å bestille ei Shimano Tribal Long Cast. Dei fleste kan spesialbestille denne til deg. Eg bestilte mi ifrå Kvass Fritid AS i Stryn. Eg gjorde research etter stenger i lang tid før eg bestemte meg. Den gunstigste prismessig var Beastmaster Specimen, som heilt sikkert er ei grei stang. Prologic C3 er et lite hakk opp i pris. Eit ukjent merke for min del, men etter beskrivelsen samt det som står i katalogen til prologic gjer at dette er ei svært interessant stang.

Eg tok kontakt med Prologic på Facebook sida deira og fekk svar kjapt, sjølv om det ikkje var så veldig detaljert...

  • UlIqmHJn-SK.gif
    mandagSteinar Huneide
    • Hi!
      Im in the market for buying a new rod. Its going to be used with a Shimano Big Baitrunner XT-A LC. Target fish are halibuts and bigger saltwater fish. Which of the C3 and CC30 would you recommend for this kind of use?
      Thanks!

    [*]276917_116591668400408_1247141928_q.jpg

    mandagPrologic

    • hi ! C3 12ft 3.50lbs would be the best one from our range for that kind of fishing.

Eg har også snakka med en karpefiskar i UK. Han kunne på det sterkaste anbefale Free Spirit Hi S. Dette er derimot ei stang i prisklassen over, den ligger på £450 i engelske webshops. Harrison Trebuchet og Greys Prodigy var også anbefalt frå hans side. Alle desse stengene er hakket over Prologic i pris, men den engelske karpefiskeren var noke usaklig når eg spørte kva han syns om Prologic C3. "Poo." - var det korte og enkle svaret hans... :unsure: Tipper at han ikkje har prøvd stengene.

Det norske markedet for Karpestenger er svært lite. Det er også kunnskapen om slikt utstyr hos redskapsbutikkane. Det vil ta tre veker før utstyret mitt har komt, men så lenge har du vel ikkje tenkt å vente med å bestille!

Endret av Steinar Steinbit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er enno i "snusefasen". ;)

Er jo ei lita invistering dette, og vil helst bli fornøgd når eg fyrst kjøper, men 3-4-5000 kr for kun stang er på ingen måte aktuelt med mitt studentbudsjett..

Stipend/studielån er omtrent akkurat nok å leve på i utgangspunktet, så dette blir nok kjøpt med "oppsarte midlar" som også skal dekke bilreparasjon i morgon. Vert spennande å sjå kva det kostar å få den EU-godkjent... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt enig med deg, det er ei investering du helst vil være 100% fornøgd med, ellers blir det jo kanskje ikkje så mykje brukt som det burde. Det skal være kjekt å fiske, du skal nyte å bruke utstyret. Det rimeligaste for deg blir nok å kjøpe en six-pack med pils til mekanikeren som skal utføre EU-kontrollen! :beer:

Spøk til alvor... Ta kontakt med ei lokal forretning og spør om tilbud på utstyr. Med eit begrensa budsjett ville eg sett nærmare på Beastmaster Specimen eller Prologic C2. Exage 6000 / Nexave 6000 er nok alternativer på snellefronten, eventuelt Aerlex 8000 kanskje?

Endret av Steinar Steinbit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt enig med deg, det er ei investering du helst vil være 100% fornøgd med, ellers blir det jo kanskje ikkje så mykje brukt som det burde. Det skal være kjekt å fiske, du skal nyte å bruke utstyret. Det rimeligaste for deg blir nok å kjøpe en six-pack med pils til mekanikeren som skal utføre EU-kontrollen! :beer:

Spøk til alvor... Ta kontakt med ei lokal forretning og spør om tilbud på utstyr. Med eit begrensa budsjett ville eg sett nærmare på Beastmaster Specimen eller Prologic C2. Exage 6000 / Nexave 6000 er nok alternativer på snellefronten, eventuelt Aerlex 8000 kanskje?

Er ikkje ein Baitrunner av eit slag i 6000 eller 8000 størrelse eit beire alternativ? Var ikkje alle som var så dyre heller.. :)

Sixpack'en trur eg gjer seg best i eigen mage. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje ein Baitrunner av eit slag i 6000 eller 8000 størrelse eit beire alternativ? Var ikkje alle som var så dyre heller.. :)

Sixpack'en trur eg gjer seg best i eigen mage. ;)

Jo, det kan godt være! Baitrunner XT 8000 RA har jo plass til mykje line, men spolen er smal og etter min meining for djup. Vil kanskje bremse kastet? Du har jo Biomaster 8000 også. Poenget med å nevne Exage FC var vel egentlig at det er ei super snelle til en rimelig penge som også kaster langt.

Trur det er lurt at andre også blander seg inn i diskusjonen her, fortrinnsvis en med erfaring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan godt være! Baitrunner XT 8000 RA har jo plass til mykje line, men spolen er smal og etter min meining for djup. Vil kanskje bremse kastet? Du har jo Biomaster 8000 også. Poenget med å nevne Exage FC var vel egentlig at det er ei super snelle til en rimelig penge som også kaster langt.

Trur det er lurt at andre også blander seg inn i diskusjonen her, fortrinnsvis en med erfaring! :)

Eg har ein Biomaster 8000 på surfstonga, og den passar sikkert bra der, men trur kanskje den vert litt stor og klumsete til ei karpestang, som jo er ein smule mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok berre gjere ei vurdering på kor langt du forventer å kaste, kor djupt du forventer å fiske, og kva størrelse fisk du forventer å få mest av. Det er dumt å overdimensjonere utstyret, då forsvinn jo ein del av gleda i fighten! Men underdimensjonering, der du mister rekordfisken er nok verre igjen. Eg er fortsatt usikker men håper at eg har valgt rett utstyr med tanke på over/under dimensjonering. Skulle eg ha sånn uflaks, at det bit på ein rugg, er det greitt å ha rygg i stanga, nok moment på sveiva og kraftig nok brems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg bedre big-pit sneller på karpestenger, kanskje ikke de største a la Shimano Big Baitrunner, men Biomaster er jo endel mindre og passer bra til en ca. 3 lbs karpestang. Shimano Aero GTB baitrunner osv er fine sneller, men jeg synes dobbeltsveiv er plagsomt. Ad Prologic C3, det er den beste i serien (C1-3) og er helt grei syns jeg. Det finnes selvsagt bedre alternativer, men det blir litt v.2.0 (for den avanserte bruker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg bedre big-pit sneller på karpestenger, kanskje ikke de største a la Shimano Big Baitrunner, men Biomaster er jo endel mindre og passer bra til en ca. 3 lbs karpestang. Shimano Aero GTB baitrunner osv er fine sneller, men jeg synes dobbeltsveiv er plagsomt. Ad Prologic C3, det er den beste i serien (C1-3) og er helt grei syns jeg. Det finnes selvsagt bedre alternativer, men det blir litt v.2.0 (for den avanserte bruker).

Kanskje eg skulle kjøpe ein Big Baitrunner til surfstonga og sette Biomasteren på ei ny karpestong?

Men er det nokre av dei setta på Skittfiske som eg nevnde i fyrste posten som er brukandes? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har shimano baitrunner xt 800a ra på 2,5 lbs karpestengene mine og jeg synes det passer knall.

Vurdert mad d-fender stanga?: http://avkrokenfiske.no/d-fender-ii-2-75-lb-12-fot.html

Prisen er jo fin og det er ei stang som har mange fornøyde brukere.

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har shimano baitrunner xt 800a ra på 2,5 lbs karpestengene mine og jeg synes det passer knall.

Vurdert mad d-fender stanga?: http://avkrokenfiske...-lb-12-fot.html

Prisen er jo fin og det er ei stang som har mange fornøyde brukere.

Jeg har D-Fender stanga og er knallfornøyd. Du kan godt låne den noen dager om du vil prøve før du kjøper.

Jo, den stonga di så i grunnen ganske kurant ut, og prisen er ikkje noke å seie på. Men.. finnast den i tre-delt? :P

No som eg har tenkt å trimme tri-pod'en med baufil får å endeleg få plass til alt utstyret i bagasjerommet, hadde det vore greit med ei ny stong som passa der også.

Men dette er for all del ingen deal-breaker sann sett, og stonga er svært aktuell den.

Men desse setta eg linka til i fyrste posten, er dei noko tess? Skulle tru det var litt pengar å spare på slike sett, men om eg kjøper f.eks. den D-Fender stanga så har eg jo ein del penger igjen å invistere i snelle. Skal eg slå på bongotromma og kjøpe Big Baitrunner til surfstonga og sette Biomasteren på D-Fenderen, eller skal eg kjøpe D-Fender og ei ny, billegare snelle til den?

Endret av Dr. Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, den stonga di så i grunnen ganske kurant ut, og prisen er ikkje noke å seie på. Men.. finnast den i tre-delt? :P

No som eg har tenkt å trimme tri-pod'en med baufil får å endeleg få plass til alt utstyret i bagasjerommet, hadde det vore greit med ei ny stong som passa der også.

Men dette er for all del ingen deal-breaker sann sett, og stonga er svært aktuell den.

Den finnes ihvertfall som tredelt i 3 lbs og 3,25 lbs... (Prisen hos avkroken er hhv 895 og 950)

Merkelig hvis den ikke finnes som tredelt i lettere utgaver også.

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den finnes ihvertfall som tredelt i 3 lbs og 3,25 lbs... (Prisen hos avkroken er hhv 895 og 950)

Merkelig hvis den ikke finnes som tredelt i lettere utgaver også.

Men er 3 lbs så veldig mykje grovare enn 2,75 då? Kva vil dette tilsvare i kastevekt forresten? Har kun erfaring med pund klassifisering frå havfiskestenger frå før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har d-fender 2,75, har kastet 180 gram bly + agn med den.

Mener å huske at 140 gram + agn passet den bedre......

Her har sikkert andre eiere av stanga mer vettugt å komme med.

Til min kasteteknikk bruker jeg rundt 100g bly + tackle og agn. Har kastet 160g med den men føler at man makser den ganske bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspel! :)

Har forstått at det er ein ekstra tettgrodd jungel dette her, så eg vippar mellom eine og andre nettbutikken, mellom å kjøpe alt separat eller stang/snelle kombo, eller kanskje stang/snelle/braid combo?

Snubla over denne på Baardsen.

http://baardsen.no/s...nt.php?pid=1377

Er ikkje dette eit bra tilbod? Eg har berre gode erfaringar med Shimano, og reknar med dette er solide greier. Det greie er jo at det også kommer ferdig med påspolt PP.

Kva for ein snellestørrelse passar best i så tilfelle?

Og om eg skulle gå for å kjøpe separat, og kjøpe D-Fender 3-delt i 3lb, ville f.eks. denne passa til?

http://avkrokenfiske...0-realtree.html

Den er Big Pit og til nedsatt pris.. Men ikkje veit eg om big pit utgjer ein vesentleg forskjell. Eg har rett å slett ikkje peiling.

Endret av Dr. Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det settet der med Beastmaster og Baitrunner er etter min mening på papiret langt over dei setta som du såg på skitt fiske tidlegare. Det blir vanskelig å få bedre pakke for den prisen der.

Angåande DAM snella, ser det jo ut som et kjempekupp det, sett i forhold til før prisen! Det er nok plass til en 275 meter spole med 0,20mm powerpro sidan det står 250m med 0,40 mono, men min erfaring tilseier at det er veldig vanskelig å spå lengden braid man får innpå ei snelle som er lista kapasitet med mono. Leste at snella har 9 rusfrie kulelager, men ser etterpå det står en r inni der også så det er vel en skrivefeil.. Du kan nok ta med six-packen likevel ;) DAM har heilt ok sneller. Har vel hatt tre stk, der to av dei har vore mindre brukt, men ei Quick 750 FS der slutta bøylen å slå over når man sveiver.

Legger dog merke til følgende...

På skitt fiske har dei også redusert pris på DAM Quick 7000 FS, da kombinert med Prologic CC30. Her er det opplyst linekapasitet på 350 meter 0,40mm. Er det ikkje den samme snella som er på tilbud på Avkroken der opplyst linekapasitet er på 240m 0,40mm? Dette bør du kanskje undersøke nærmere hvis du skal kjøpe denne snella, for det er jo en vesentlig forskjell.

edit: faktafeil

Endret av Steinar Steinbit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det settet der med Beastmaster og Baitrunner er etter min mening på papiret langt over dei setta som du såg på skitt fiske tidlegare. Det blir vanskelig å få bedre pakke for den prisen der.

Angåande DAM snella, ser det jo ut som et kjempekupp det, sett i forhold til før prisen! Det er nok plass til en 275 meter spole med 0,20mm powerpro sidan det står 250m med 0,40 mono, men min erfaring tilseier at det er veldig vanskelig å spå lengden braid man får innpå ei snelle som er lista kapasitet med mono. Leste at snella har 9 rusfrie kulelager, men ser etterpå det står en r inni der også så det er vel en skrivefeil.. Du kan nok ta med six-packen likevel ;) DAM har heilt ok sneller. Har vel hatt tre stk, der to av dei har vore mindre brukt, men ei Quick 750 FS der slutta bøylen å slå over når man sveiver.

Legger dog merke til følgende...

På skitt fiske har dei også redusert pris på DAM Quick 7000 FS, da kombinert med Prologic CC30. Her er det opplyst linekapasitet på 350 meter 0,40mm. Er det ikkje den samme snella som er på tilbud på Avkroken der opplyst linekapasitet er på 240m 0,40mm? Dette bør du kanskje undersøke nærmere hvis du skal kjøpe denne snella, for det er jo en vesentlig forskjell.

edit: faktafeil

Så "Dam Quick 7000" og "MAD FS 7000 Realtree" er samme snella? Ser også at benevnelsane "Dam Quick Mad 7000FS" og "MAD 7000 FS Freespool" også blir brukt. Kvar enkelt snelle har jo ein eigen jungel med navn! Why?! :iiam:

Så "DAM" produserer "MAD"? Haha, lærte noke nytt i dag også, ikkje rart eg blir forvirra. :P

Det settet du linkar til blir jo ein smule dyrare enn Shimano settet også, i og med det er utan snøre. Men det er vel kanskje stonga som dreg opp prisen nokre hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAD er vel baitrunner serien til DAM, om eg ikkje tek feil. FS står for Free Spool, som er baitrunner funksjonen. Dam Quick trur eg er feil betegnelse på snella, Quick serien er vanlige haspelsneller. Realtree er vel med henvisning til finishen på snella muligens?

Generelt er første tallet på DAM sneller med henvisning til antall kulelager i snella. Dei to siste talla, størrelsen på spolen. For eksempel ei Quick Finessa 730 er like stor, like mange kulelager, som ei 750, bare at sistnevnte har meir linekapasitet.

Men det held jo ikkje alltid mål. Til dømes, DAM Quick 1000 har 10 kulelager. Har då MAD 7000 FS det nette antall 70 kulelager? :D

Endret av Steinar Steinbit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3stk PL C2 med hver sin shimano XT 1000RA, elendig med dobbelsveiv, men funker fint. Fin balanse i hele oppsettet, og grei vekt. Ang baardsen sitt sett er det nok det jeg ville satset på, dog blir shimano specimen's karpestenger litt veike i mine øyne. D-fender har jeg hatt et par av, de er litt stive. C2 var et fint kompromiss med kasteegenskapene til shimanos specimen 2,75lb, men ryggen til mad d-fender 2,75lb. Noe særlig over 2,75lb går jeg sjelden, ser ikke nødvendigheten i å ha stivere stang. Blir kortere kast, mindre følsomhet og mindre glede. Å kaste en hel sild og 150g gripesøkke 100m er uansett urealistisk mtp luftmotstand.

Har ikke helt sett ditt bruksområde i denne tråden, men regner med det er til kystmeite? Og hvis du skal fiske kveite er det overhodet ikke nødvendig med hel sild, fileter som er skjært strømlinjeformet fungerer perfekt. Og noen større stang ville jeg neppe valgt, da disse bare blir lengre - ergo, lavere press på hele fisken.

Og ja, MAD er en serie fra DAM, ikke eget eierskap, og DAM er eid av svendsen sport, samme som lager Pro Logic/Savagear

Og nei, carp-stenger blir ikke lagd tredelt.

Endret av O.C
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Stipend i hus, berre å strype inn på matbudsjettet framover, for no er det bestilt følgjande:

MAD D-Fender II 3,00 lb - 12 fot, 3-delt (http://avkrokenfiske.no/stenger/karpestenger/d-fender-ii-3-00-lb-12-fot-3-delt.html)

MAD FS 7000 Realtree (http://avkrokenfiske.no/sneller/baitrunner-big-pit/mad-fs-7000-realtree.html)

Hadde vel (etter mykje tips her), bestemt meg for 2,75lb, og ikkje 3lb, men 2,75lb var ikkje å oppdrive i 3-delt, og eg valde derfor 3lb, noe Avkroken meinte var eit like godt alternativ. Sidan eg er vandt med BeastMaster 425 "Lyktestolpe" frå før, trur eg uansett ikkje at eg som n00b vil oppfatte den som altfor for stiv.

Einaste som gjenstår no er snøre, og 0,28 PP og 0,70 fortom er vel dugandes? Har egentlig kun brukt PP i det siste, og er godt nøgd, men om nokon har innvendingar eller tips til beire snøre er det anledning for å ytre dette i nokre dagar til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.