Gå til innhold
Fiskersiden

gjeddefiske i fossemvatnet.


Recommended Posts

Vi som går 1.året på sportsfiskelandslinja skal til fossemvatnet på tirsdag onsdag og torsdag.

jeg har aldri fått gjedde verken ei fisket etter gjedde da jeg bor i mo i rana i nordland,

og Ikke har jeg hadd mulighetetn til å få gjedde heller.

Er ikke helt grønn heller på gjeddefiske da jeg har lest en god om dette men ikke nokk!

fort forklart hvor de beste plassene er og gode tips til hva man skal ha i enden av taumen.

De aller beste tipsende sender dere til meg på ei melding :D.

neida men enkle men kjempe effektive tips. :D

takker på forhånd.

-William

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri vært på fossemvannet, så plasser må andre ta seg av. angående ting å sette i enden av snøret, så kan jo så mangt funke. det har jo også litt å si om det er båtfiske eller landfiske det er snakk om. men ulike varianter av SG 4play, salmo slider, buster jerk, shadjigg, store spinnere, spinnerbaits er noe av det som kan gi gjedde. skal du/dere dorge er westins jette, grandma, rapala magnum og super shad rap fine greier. gamle hederlige ting som storauren, HiLo og atom funke også fremdeles. så det mye å velge i. jeg tror at den viktigste jobben er å rett og slett er å plassere betet i nærheten av gjedda.

til slutt vil henge meg litt på de over; ta med ei lang tang for din egen helse(og gjerne avkrokningsmatte, målebånd og veiepose. sett ut store, spis heller de små! ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.