Gå til innhold
Fiskersiden

Speedmaster Seatrout 9,6` 8-32gr, et bra valg?


Kafk4
 Share

Recommended Posts

Det er jeg ikke helt sikker på BGA. Bildet viser ikke kork, men Lystfisker'n skrev tidligere at 2012 modellen har korkhåndtak.

Ok, sjekker med komplettfritid på telefon i morra ;) Står i mellom for meg denne og Edge Dynamic i samme lengde :) Men er det kork på Guideline blir det nok en slik kr 1200 å et eller annet med fri frakt er billig :)

Å så fant jeg denna , har 13 fotern som jeg kjøpte på finn for kr 1000 i våres , ei superstang å fiske med ..... Vi får se da :). http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat41-Stænger/side364-Greys-GRXI-Seatrout-Bombarda-stang-11'-13'-TILBUD!.html

Endret av BGA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så ikke dum ut BGA, men må tester jeg hvert fall LPXe V2 først ;)

Når du skriver 1200,- med gratis frakt da er det ikke den modellen jeg kjøpte? 11' 5-25 gram. Denne koster vel 1799,-?

Kr 1799', helt riktig " blander litt her , faktisk fri frakt alle ordre over kr 1500 på komplettfritid" så vel den minste stanga til kr 1200 et eller annet ;)

Endret av BGA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig mottatt stanga og den ser utrolig fin ut. Veldig fine detaljer og ser påkostet ut synes jeg.

Skal se om jeg ikke kan få testet den i løpet av dagen

Blir spennende å høre om denne stangen. Vurderer den selv (selvsagt med trigger.. ;)).

For info: Har ikke fått Daiwa stangen vi snakket om fra US enda - de hadde misforstått meg da jeg uttrykte meg en smule klossete i en tidligere mail. Har bestilt den igjen nå, men i 9'6" versjonen i stedet for 8'6".

Den første G.Loomis stangen kom i slutten av forrige uke og er ikke blitt prøvd enda - helgen gikk i surf og havfiske. Loomis stanga ser fantastisk ut og blir selvsagt kjempespennende...

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet stanga litt. Tok meg en rask tur utenfor leiligheten med kun stanga og en sluk (Jensen Sild 18g). Det første problemet var rett og slett vinden i dag. Veldig vanskelig å teste kastelengde og presisjon når sluken uansett blåser 30-40 meter.

Selve følelsen og aksjonen virker bra. Den er kanskje en smule myk, men det liker jeg.

Skulle selvsagt testet tyngre og lettere sluker også, men ville ikke gitt meg mye pga vinden. 18g så ut til å være et veldig greit valg for denne stanga, det er også i den vektklassen veldig mange av mine sjøørretsluker er.

Kommer tilbake med en ny vurdering så snart jeg har testet litt mer. Sitter uansett igjen med en positiv følelse.

Fikk ikke kjørt fisk i dag, men kanskje morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut....

Med kastevekt oppgitt fra 5-25gr på en 11 foter er det vel bare naturlig at du opplever stanga som "litt myk" med en 18-

grammer hengende utenfor toppringen. Du har tross alt 7 gram opp til "maks", men hele 13 gram ned til "min".

Jeg er like spent på å høre hvordan den håndterer f.eks 7/10/12 grammere til ørretfiske, og kanskje 15gr Bombarda og lang

fluefortom til SØ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre noen tester med forskjellige sluker i morgen. De er meldt mindre vind da.

Ellers kan jeg si at håndtaket er som nevnt i kork og ser veldig flott ut. Snellefestet er både vakkert, praktisk og ergonomisk veldig behagelig. Stort pluss kontra min fenwick quadrant hvor snellefestet er noe jeg ikke liker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D er jeg tilbake etter en god times testing av stanga med forskjellige sluker.

Resultatet er at den takler alt mellom 7 og 25 gram utrolig bra.

7 gram, som var det minste jeg testet gikk lengre enn jeg hadde trodd. Selvsagt ikke å lang som 25 gram, men det kan man ikke forvente heller. 12 og 15 gram virker også utmerket på denne stanga, mens det faktisk er 25 grams sluker som imponerer meg mest. Her kan jeg gi godt i uten at jeg føler at stanga sliter. Merker selvsagt at dette er opp mot maks, men hadde ingen problemer.

Presisjonen er det heller ingenting å si på.

Nå virker jeg kanskje veldig positiv, men dette er faktisk den beste stanga jeg har brukt til nå :)Lystfiskern gjorde det godt i å gå god for denne :) anbefales!

Fikk dessverre ikke kjørt fisk i dag heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du er fornøyd så lang. Selv har jeg vært på en liten ørret-tur i dag, og både 10 år gamle 9,6 og 8 fot Guideline

EPS fikk følinga med rette sorten - Ingen drømmefisk å snakke om, men de passa både fint i panna og smakte fortreffelig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Heisan - jeg kjøpte denne nettopp... med trigger håndtak

http://www.ebay.co.u...#ht_3427wt_1142

Har ikke prøvd den enda, men har fått den anbefalt av kolleger from "over there". Det ekstra fine her er at selgeren sender fraktfritt også internasjonalt...

Jeg mottar denne stangen i løpet av denne uka (håper jeg) - hvis du ikke er alt for utålmodig kan jeg love at det vil ikke gå lang tid fra jeg har mottatt den til den er prøvekastet... (og forhåpentligvis kjørt fisk på... :))

Du får høre fra deg om dette er interessant..?

Bump: Har du prøvd stanga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - jada jeg har prøvd stangen og er veldig fornøyd. Har ikke for alvor kjørt fisk på den enda, men har hatt noen napp og dette kjennes veldig bra ut. Bruker stangen sammen med en trimmet Ambassadeur 2500CI og utfra min - relativt spede - erfaring kjennes dette veldig bra ut. Kjempestang!! :)

Bump: Har du prøvd stanga?

Hei - jada jeg har prøvd stangen og er veldig fornøyd. Har ikke for alvor kjørt fisk på den enda, men har hatt noen napp og dette kjennes veldig bra ut. Bruker stangen sammen med en trimmet Ambassadeur 2500CI og utfra min - relativt spede - erfaring kjennes dette veldig bra ut. Kjempestang!! :)

Endret av Thomcon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.