Gå til innhold
Fiskersiden

Hummerfisket 2012


Richard Kolbeinsen
 Share

Recommended Posts

Hadde andre trekket på lørdag , en rognhummer og noe krabbe. Har flytta et par teiner litt nå, og "noen" hadde flytta ei av teinene for meg, irriterande.

Slit med det same problemet her, har begynt å stripse igjen teinene slik at ser om dei er opna. Men har blitt 35 hummere med tilbake i frysaren til no + ca 20 som har blitt satt ut igjen enten pga rogn eller for små

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde andre trekket på lørdag , en rognhummer og noe krabbe. Har flytta et par teiner litt nå, og "noen" hadde flytta ei av teinene for meg, irriterande.

Her har jobb og 1 stk tilbygg + været satt en liten stopper for fisket foreløbig. Har hørt flere som har slitt med at andre har forsynt seg av teine innholdet.

En av disse ble så forbannet at han kjøpte barberblader med dobbelegg og satte dem inn i teinetauen ,etter det forble teinene urørte....Lurer hvorfor :phew:

Endret av Richard Kolbeinsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg setter strips på åpningslukene nå, vil folk inn i dei så får dei det nok til uansett men håper folk tenker seg om to gonger i allefall.

Ellers blei det ein våt og kald tur på fjorden i går kveld med teinetrekking i plystrande vind og dugelige byger. Lite nytt å melde om, nok ein rognhummar og litt krabbe. Kjekt å sjå sorten sjøl om dei går uti igjen.

Dersom det ikkje blir fangst på neste trekket flytter eg teinene lenger inn i fjorden på heilt nye stader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enormt med teiner i vannet utenfor onsøylandet i Fredrikstad. Håper folk respekterer reglene om minstemål og rognhummer. I år får jeg kun fangst på teinene som står rundt grunnene ut mot åpnere hav. De som står inn mot land på steder som har gitt hummer tidligere år, gir absolutt ingen fangst. Helt dødt. Mulig nordaværet har noe å si.

Dagens trekk ga 4 rognhummere (som jeg ønsket lykke til videre) og to uten rogn. 5 krabber ble det også hvorav to ble med hjem. Flotte forhold å trekke i. Deilig høstvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker med 4 skotteteiner. Fått 8 stk til nå,4 rognhummer. Er fornøyd med det :shifty: . Er ellers veldig mye teiner ute ja. Har vurdert å flytte litt på mine,men det har ikke blitt siden det stort sett er opptatt de fleste brukbare plasser. Har brukt for det meste lettsaltet berggylter som har ligget noen uker som agn. Ser ut til å funke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte mi aller første hummerteine på torsdag.+ ei til i går. Bare krabbe og sjøstjerner til no.. har ikkje så stor tru på noke hummer egentlig. Vågen her er full av teiner og det er ikkje lett å finne ein ledig flekk.. Kan ikkje dra så langt avsted heller pga usikkert vær uttafor vågen og liten båt men er artig og prøve seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.