Gå til innhold
Fiskersiden

havfiskeSneller


havfiske DKF
 Share

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Hei, tar opp igjen denne tråden på grunn av en venn, han har lyst på en havfiskesnelle og sikler etter Okuma Andros, tipper på han ikke får en 162 kgs kveite sann som team sluk, men han kommer til å bruke den allround, har viderefortalt han litt om det dere har fortalt meg, men han har lyst på en Andros, han er flink på å skru opp ting og sette sammen så vedlikehold blir ingenproblem, det blir samme bruksområde som meg, ned til ca. 200 m og allround, smålanger og småkveiter, så han er nysjerrig, han har fått lest litt her på forumet og har hørt både negativt og positivt om snella, han trenger like mye hjelp som meg, han liker designet på Andros også, så funker denne ikke blir han nok litt lei seg... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå etter mange timers argumentering, klart og overbevise han til en Lawson GDR 12 og en Kinetic Godspeed Boat XXH (30-50 lbs), disse snellene er vel det samme som Prey Winder, så da funker disse ganske godt, så noen på bloggen til obbien brukte dette settet, og viste kameraten min dissse bildene og han likte det hab så.... så han er på bedre veier nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå etter mange timers argumentering, klart og overbevise han til en Lawson GDR 12 og en Kinetic Godspeed Boat XXH (30-50 lbs), disse snellene er vel det samme som Prey Winder, så da funker disse ganske godt, så noen på bloggen til obbien brukte dette settet, og viste kameraten min dissse bildene og han likte det hab så.... så han er på bedre veier nå :)

Kjøp deg en Shimano Tld 2 speed. Kjøpte denne i våres fra Shimreels kostet meg kun 1500,-kr rett i postkassa , den ble sendt som gave og verdien til 28 USD, 6 dager tok det fra jeg bestillte til den lå i postkassa.

Er godt fornøyd med denne snella ,funker til det meste.http://www.ebay.com/itm/Shimano-TLD-20-Game-Reel-2-Speed-ARB-/160892053044?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2575e9e634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå etter mange timers argumentering, klart og overbevise han til en Lawson GDR 12 og en Kinetic Godspeed Boat XXH (30-50 lbs), disse snellene er vel det samme som Prey Winder, så da funker disse ganske godt, så noen på bloggen til obbien brukte dette settet, og viste kameraten min dissse bildene og han likte det hab så.... så han er på bedre veier nå :)

Jeg foreslår at du kommer deg ut og fisker slik at du kan få deg litt egen erfaring.

Generelt har folk store vansker med å innrømme dårlige kjøp/feil på ting de har kjøpt og derfor burde du være litt skeptisk til det alle skriver. ¨

Endret av Ami GRan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du kommer deg ut og fisker slik at du kan få deg litt egen erfaring.

Generelt har folk store vansker med å innrømme dårlige kjøp/feil på ting de har kjøpt og derfor burde du være litt skeptisk til det alle skriver. ¨

Ikke uenig med deg sånn på generelt grunnlag. Men har ikke inntrykk av at folk skryter av sneller på feilaktig grunnlag her inne...? Men folk uttrykker seg forskjellig. Noen har et frodig språk og banner både snelle og fabrikk opp og ut hvis et pinjong-lager har sviktet, mens andre ikke tar så voldsomt i når sånt skjer. Så man må jo så klart legge til en liten feilmargin :)

Men noen sneller hører man aldri et vondt ord om, og tror ikke dette er helt uten grunn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uenig med deg sånn på generelt grunnlag. Men har ikke inntrykk av at folk skryter av sneller på feilaktig grunnlag her inne...? Men folk uttrykker seg forskjellig. Noen har et frodig språk og banner både snelle og fabrikk opp og ut hvis et pinjong-lager har sviktet, mens andre ikke tar så voldsomt i når sånt skjer. Så man må jo så klart legge til en liten feilmargin :)

Men noen sneller hører man aldri et vondt ord om, og tror ikke dette er helt uten grunn....

Det er sant.

En annen ting å ha med i likningen er at folk har veldig forskjellig oppfatning av hva som er er bra. Noen synes en tld er mer enn bra nok, og andre har langt høyere krav. Derfor mener jeg det er veldig viktig å få testet ut noen sneller slik at man selv kan finne ut av hva man trives med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.