Jump to content
Fiskersiden

Kristianborgvannet


PeterSL
 Share

Recommended Posts

hva med å meite med en av disse minigjeddene? om det er så sykt mye av de så vil det sannsynlig at de store gjeddene i vannet har kannibaliske tendenser. hvis det er noen svære da... men uansett tror jeg meite vil være en god måte å finne det ut på.

Det er ikke en helt fremmed tanke for meg det der. Men det som blir problemet, tror jeg, er at det er så VANVITTIG mye vegetasjon i vannet. Bunnmeite er ikke det jeg tenker på som mest ideelt hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg ser at vannet fortsatt er dekket av is, bortsett fra en liten kvadratmeter nord ved bekkutløpet :) Det blir nok noen varme dager ved Kristianborgvannet i år også, selv om jeg forhåpentligvis kan begynne å fiske noe annet enn mikrogjedder.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Det ble desverre ikke noe fiske etter karussen i Kristianborgvannet i år, plutselig dukket det opp andre vann som var mer spennende å meite i.

Er det noen som vet hvor stor bestand av karuss det er i Kristianborgvannet? At den er så vanskelig å ta kan vel tyde på at det er en liten bestand, eller? Holder gjeddene unna for småvokst karuss, slik at det kun er få store? De gangene jeg har sett karuss har det virket som at det var den samme fisken hver gang, på samme størrelse med den jeg fikk her. Noen som har peiling på dette?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Var der en gang i år, vi prøvde etter karuss, men det ble ingenting.

Vi fikk vel rundt 10 gjedder, men alle rundt halvkiloet.. Ikke noe å skryte av på den turen :)

Du må nok satse noen kvelder i Kristianborgvannet før karussen sitter der, for den er vrien. Jeg har flere kvelder hatt karuss som har lusket rundt rett ved agnet mitt uten å bite. Irriterende når de er oppe i overflaten under 2 meter fra duppen min 30 ganger på en kveld uten å finne maisen. Den eneste karussen jeg har fått der tok faktisk på en krok agnet med to maiskorn og et rosa Gulp! Salmon egg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 9 years later...

Stemmer. Jeg fant mye mini-abbor der i august 2016, og så vidt jeg vet var det første dokumenterte funn av abbor i Kristianborgvannet. Jeg fisket der en del i 2012-13 uten å se en eneste abbor, og selv om jeg kan ta feil vil jeg tro de dukket opp i vannet mellom 2013 og 2016 en gang.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.