Gå til innhold
Fiskersiden

Verdi sage Xi2 9" #8


solbergJohnsen
 Share

Recommended Posts

Hei!

Har "på hånden" en sage Xi2 9" #8 med sage 3500D snelle.

Begge deler er fra ca 2005-2007 og pent brukt. Kostet samlet nytt vel 10000,- (selgers info)

Utropsprisen er 6000,- men kan diskuteres siden det SKAL omgjøres til klingende mynt.

Hadde tenkt å gi et bud på 2000,-

Så spm. mitt er : er det jeg som potensiell kjøper som lever i en fantasiverden, eller er det selger?

Endret av solbergJohnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om prisene du har oppgitt stemmer så er selger i drømmeverden. betaler ikke halv pris når det er så gammelt. jeg ville jaffal ikke gjort

Nettopp det tenker jeg og. Men greit å få litt synspunkter før jeg gir et bud, vil jo ikke fornærme selger heller.

Bruksverdien er nok vesentlig høyere enn salgsprisen, sånn er det jo med så mangt.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at dette kosta omtrent 10 000,- når det var nytt. Mener stanga kosta ca 6 000,- og snella over 3 000,-. Hadde det vært ubrukt ville halv pris være maks av det ein kan forlange. I og med at det er brukt og ein ikkje veit kva stanga har vært utsatt for vil nok makspris være omtrent 1/3 av nypris hvis det er pent brukt.

Kjøpte skjølv ei meget pent brukt Sage stang for ca 1/4 av nypris for nokre år siden og ei godt brukt Sage tohånds for ca 1/8 av nypris. Sistnevnte var i overkant av 10 år gammel og da er det kun bruksverdi igjen så lenge det ikkje er snakk om spesielt ettertrakta modeller (samleverdi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.