Gå til innhold
Fiskersiden

andre folk er innlogga med min bruker


Eika
 Share

Recommended Posts

i går blei det sendt ett par pm'r fra min bruker av folk som aldri har fått passordet mitt, de sendte pm til eiern av den annonsa jeg la ut link til på sportfiskerlandslinja. nå er annonsa fjerna og passordet bytta så problemet er vel løst.. men hvorfor får folk tilgang til min bruker når jeg legger ut en link til salgs annonse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig og litt bekymringsfullt at ikke denne er kommentert av FS-folk ennå, uavhengig av hvor travle de eventuelt måtte være med med Hooked.no og Gullkroken.

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går blei det sendt ett par pm'r fra min bruker av folk som aldri har fått passordet mitt, de sendte pm til eiern av den annonsa jeg la ut link til på sportfiskerlandslinja. nå er annonsa fjerna og passordet bytta så problemet er vel løst.. men hvorfor får folk tilgang til min bruker når jeg legger ut en link til salgs annonse?

Beklager sent svar - men takk til Hunter som grep tak i meg.

Sitter på en iPad og dermed begrensa med verktøy og logger. Men det skal ikke være noen offisielle sårbarheter på forumet som kan forklare noe slikt.

Benytter du en privat eller offentlig maskin?

Ikke gi bort passordet ditt til noen. Du vet ikke hva slags skadevar/keyloggere de kan ha på sin maskin.

Skal sjekke ipadresser etc. Men det ikke før tidligst i morgen, men du opplever jo nå å ha kontroll etter passordskifte så ingen bråhast.

Ha en fin en!

Mvh

Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig en veldig veldig merkelig sak.. Om en er hacket er kanskje flere hacket.

Flere forum som er hacket i det siste og derfor er det kommet 2 kritiske sikkerhetsoppdateringer nå

http://community.invisionpower.com/topic/372245-ipboard-33x-32x-and-31x-critical-security-update-6-november-2012/

Bare som et lite tips...

KI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logget inn på en/flere pc-er som står tilgjengelig for andre?

jeg la ut linken fra min private pc, så var det noen fra skolen som sa ifra til meg atte de kom automatisk inn med min bruker når de klikka på linken. jeg har heller aldri vært logga inn på FS på de det gjelder sin pc

men det er bra dere ser på problemet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett dette før, på andre fora. En admin på et stort grafisk forum sendte meg en link, og i denne linken var også en session key, som gjorde at jeg kom inn på dette forumet som denne administratoren. Som den gode kompisen man er så sa man i fra, i stedet for å godte seg :)

Men det kan typisk se slik ut: custSessionKey=8429-sfjxnorzekferjsmcefgvlqondaodbzl hadde jeg tatt med resten av linken her, kunne hvem som helst klikka på den og kommet inn som meg. (Dette linkutdraget er ikke fra et forum, btw. men samme prinsippet.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.