Gå til innhold
Fiskersiden

Er det noen jerkfiskere her inne ?


Recommended Posts

Så snart isen går her i området så er jeg en Jerkefisker. Kjøpt inn ustyr i løpet av vinteren, alt står klart.

Blir spennende å prøve teknikken fra min fiskekajakk.. blir nok en litt egen type teknikk da jeg sitter ganske lavt i vannet



funker bra å jerk-dorge med kano ja. leste om en svenske som spesialiserte seg på det. han vant konkurransen "meterligaen" i fiskejournalen et år med et lass gjedder tatt på den metoden.

hvor kan man lese om dette? fisker selv fra fiskekajakk..trenger tips ;)

Endret av Tor2r
Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å skrive at jeg leste det for en del år siden. var vel i et fiskejournalen-blad. sjekka kjapt nå på fiskejournalen.se og fant ikke noe om verken jerkdorging eller meterligaen. så må nok et litt større dektektivarbeid til for å finne det.

det jeg husker om teknikken var vel at han dorga rundt med kano og elmotor med buster jerk. holdt stanga i hånda og la inn noen jerk innimelllom. han hadde vel også modifisert kanoen litt med pontonger på sidene slik at den blei mer stødig. dermed kunne han stå oppreist og kaste også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Blitt alt for bitt av jerkfiske. Spesielt nå på våren fungerer det godt i Rorevannet hvor det er mange viker hvor det er 1-3m dypt. Kjøpte dette settet: http://www.skittfiske.no/Avdelinger/Supertilbud/Jerkbaitfiske/Alle/Woody-Light-6-6---100gr-Citrix-Low-Pro-Jerkbaitpakke---venstresveiv-137782-p0000069158.aspx

Funger veldig greit, men skulle gjerne hatt en stang som også var tilpasset mindre baits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt alt for bitt av jerkfiske. Spesielt nå på våren fungerer det godt i Rorevannet hvor det er mange viker hvor det er 1-3m dypt. Kjøpte dette settet: http://www.skittfiske.no/Avdelinger/Supertilbud/Jerkbaitfiske/Alle/Woody-Light-6-6---100gr-Citrix-Low-Pro-Jerkbaitpakke---venstresveiv-137782-p0000069158.aspx

Funger veldig greit, men skulle gjerne hatt en stang som også var tilpasset mindre baits.

har woody stanga sjøl. den er nydelig. til lettere baits(og vertikalfiske) har jeg denna: http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Stenger/Spinnstenger/Savage-Gear/Savage-Gear-Butch/Butch-Light-XLNT-6-9-10-30gr-2-delt-128011-p0000059374.aspx

synes den fungerer veldig bra. har en revo s på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.