Gå til innhold
Fiskersiden

Rep. av stangringer


TommyJ
 Share

Recommended Posts

Etter 2 tilsynelatende uforklarlige snørebrudd i går oppdaget jeg skade på en av stangringene. Hvor kan man få reparert slikt her i landet ?

Stanga er selveste godstanga og er en Black Hole , regner med at det blir dyrt å sende den over dammen så ville helst fått det gjort her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det "bare" er kjeramikk ringen som er ødelagt, så mål innvendig diameter på stålringen og hiv deg på telefonen til div utstyrs sjapper.

Jeg har byttet tre kjeramikk ringer etter at tripoden gikk overende, Skitt Fiske var veldig behjelpelige i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få av ringen, kjøp ny ring. Surr den på.

Du får det til å høres lett ut :)

Jeg hadde nok foretrukket å betalt noen for jobben , noen som har gjort dette før og som vet hva som skal til , hvilke type ringer osv. Vil gjerne bytte toppringen med det samme som den andre ringen byttes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe hokus pokus å skifte ringer. Avhengig av hvor pent man vil gjøre det... Ringer får man tak i, om du ikke finner det her så kan du sjekke på Veals i england hva de har. Du trenger surretråd og lakk som man får kjøpt. Sjekk ut Nordisk fiskeutstyr eller Midtgård fluefiske for lakk og tråd. Samt er det nye UV limet fint å fiksere ringer med på stanga føre surring. På hav og stenger for tunge tak er det ofte en surring i bunn på stanga føre man setter på ringen. Dvs en undersurring som ringene festes på. Det finnes garantert bøker om stangbygging på bilioteket. Der ser du løsninger på hvordan surre og feste tråd og avslutte mm.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe hokus pokus å skifte ringer. Avhengig av hvor pent man vil gjøre det... Ringer får man tak i, om du ikke finner det her så kan du sjekke på Veals i england hva de har. Du trenger surretråd og lakk som man får kjøpt. Sjekk ut Nordisk fiskeutstyr eller Midtgård fluefiske for lakk og tråd. Samt er det nye UV limet fint å fiksere ringer med på stanag føre surring. På hav og stenger for tunge tak er det ofte en surring i bunn på stanage føre man setter på ringen. Dvs en undersurring som ringene festes på. Det finnes garantert bøker om stangbygging på bilioteket. Der ser du løsninger på hvordan surre og fste tråd og avslutte mm.

Enig. Det er på ingen måte vanskelig.

BH bruker Fuji SIC ringer, bare å kontakte Kilsong fra jignpop så får han sikkert tak i ringer til deg. Tror også du kan bestille dem fra mudhole.

Endret av Ami GRan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

BH stanga er custom laget , ikke bestilt av meg , så har ingen anelse om hvordan type ringer som er brukt. Men det får bli litt " vinter syssel " i så fall. Får prøve å få bestilt og fikset den i løpet av vinteren. Takker for linker

Er stanga bygget av Kevin Knox? Ser han etterlyser noen som kan fikse en ring for kunde her i landet. Kan sikkert fikse dette om du skaffer ring og rett tråd.

Endret av nordmøring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga er bygget hos Anglers Envy , ingen anelse av hvem. For egen del har saken løst seg....trengte ikke dra lengre enn nabokomunen før jeg fikk noen til å gjøre det. At man nå sitter på ennå en Black Hole gjør jo at man stiller ennå sterkere foran neste sesong :)

Edit : skriveleif

Endret av TommyJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.