Gå til innhold
Fiskersiden

det amerikanske presidentvalget


piscator
 Share

Recommended Posts

Broun selv fikk 16.980 stemmer og sikret seg dermed en ny periode i Representantenes hus, hvor han er medlem i komiteen for vitenskap, romfart og teknologi. Broun er utdannet lege.

Man vet ikke helt hvor man skal begynne...dette viser jo uansett at utdannelse på ingen måte er noen vaksine mot idioti.

Men hvorfor er det bare evolusjon som får gjennomgå? Hva med gravitasjon, elektromagnetisme, og sterke og svake kjernekrefter? Ikke har jeg sett de og ikke er de nevnt i de skriftene kirkemøtet i Nikea bestemte skulle utgjøre den hellige boka heller. Jeg tror på evolusjon, men jeg tror ikke på gravitasjon og elektromagnetisme, det er bare kommunistisk feministpropaganda og en del av en verdensomspennende konspirasjon. Sterke og svake kjernekrafter? "I believe the jury is still out..." Husket jeg å nevne illuminati?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet ikke helt hvor man skal begynne...dette viser jo uansett at utdannelse på ingen måte er noen vaksine mot idioti.

Men hvorfor er det bare evolusjon som får gjennomgå? Hva med gravitasjon, elektromagnetisme, og sterke og svake kjernekrefter? Ikke har jeg sett de og ikke er de nevnt i de skriftene kirkemøtet i Nikea bestemte skulle utgjøre den hellige boka heller. Jeg tror på evolusjon, men jeg tror ikke på gravitasjon og elektromagnetisme, det er bare kommunistisk feministpropaganda og en del av en verdensomspennende konspirasjon. Sterke og svake kjernekrafter? "I believe the jury is still out..." Husket jeg å nevne illuminati?

he he, nei utdannelse er ingen vaksine mot idioti. ellers treffer jo ironien din kanskje enda bedre enn den var ment (?). For når det gjelder gravitasjon, så er jo faktisk "the jury still out", på en eller annen måte, siden dette er den naturkraften vi forstår dårligst. Det er den kraften som vi enda ikke har klart å få til å passe inn i standardmodellen. Ja, er gravitasjon egentlig en kraft, eller er den "bare" en geometrisk egenskap ved universet, som jo er slik den er modellert i Einsteins generelle relativitetsteori? The jury is still out... :P når det er sagt, å tilegne naturfenomener som gravitasjon, uansett hva de egentlig måtte være, en "overnaturlig" forklaring, er neppe særlig fruktbart. INGENTING av den dokumentasjonen vi i dag har peker i en slik retning heller. Så i den grad vi skal finne et svar her, må vi nok følge vitenskapens vei, her som innenfor alle andre vitenskaplige områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke egentlig litt arrogant å bruke ord med mer enn tre stavelser i slike diskusjoner? Hva om jeg føler at min sannhet gjør meg lykkeligere enn den allment aksepterte? Hvis jeg velger å tro at det er engler som dytter all materie mot hverandre så er vel det en like god forklaring som noen annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke egentlig litt arrogant å bruke ord med mer enn tre stavelser i slike diskusjoner? Hva om jeg føler at min sannhet gjør meg lykkeligere enn den allment aksepterte? Hvis jeg velger å tro at det er engler som dytter all materie mot hverandre så er vel det en like god forklaring som noen annen?

he he, kanskje det er arrogant. Du har naturligvis et poeng her. Det største problemet med virkelighetsoppfatninger som avviser vitenskaplig dokumentasjon er at de er uangripelige. Det er jo "discussion over" før den har begynt. Naturligvis kan det enkelte menneske få lov til å tro på hva det vil, særlig hvis dette gjør dem lykkeligere. Men, og det er et stort MEN her, det blir HELT feil dersom vi skal la samfunnet styres av slike oppfatninger. Og det er det jo en reell fare for i demokratier. Når under halvparten av den voksne amerikanske befolkningen aksepterer evolusjonsteorien, så er det faktisk et stort samfunnsproblem. Ja, la nå folk tro hva de vil, men hvis det ikke er noen som står opp mot all svada, da er det fare på ferde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

522251_553722414654466_139886394_n.jpg

What he said...

@piscator; det var enormt befriende å kunne skrive komplett vrøvl uten å ta det minste hensyn til logikk og vitenskap, rett og slett kunne spy ut høykonsentrert idioti uten forsøk på å ha et koherent verdensbilde. Jeg tror faktisk dette er et viktig poeng, friheten ved å tro at man lever i en eventyrverden hvor naturlovene kan endre seg etter eget ønske.

Endret av SMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der betyr ingenting, for Obama er visst muslim:

men muslimer er da ikke generelt motstandere av evolusjonsteorien. Det er det kun de ekstreme fraksjonene som er, akkurat som blant de kristne.

det var enormt befriende å kunne skrive komplett vrøvl uten å ta det minste hensyn til logikk og vitenskap, rett og slett kunne spy ut høykonsentrert idioti uten forsøk på å ha et koherent verdensbilde. Jeg tror faktisk dette er et viktig poeng, friheten ved å tro at man lever i en eventyrverden hvor naturlovene kan endre seg etter eget ønske.

har ingenting i mot at folk bedriver virkelighetsflukt innimellom. Det kan være både nyttig og behagelig. Men det interessante er at folk faktisk betrakter dette som likeverdig, altså at den vitenskaplige erkjennelsen er like usikker eller usannsynlig som ren fantasi eller vrøvl. Nei, vitenskapen har ikke alle svar enda, og vil heller aldri finne alle svar, men det er da ikke noe sannhetsbevis for at de alternative "forklaringene" har noen som helst sannhetsgehalt eller forklaringskraft. Dette er og blir kanskje den største logiske feilkoblingen av dem alle. Og ja, jeg er naturligvis klar over at du SMS stort sett er enig med meg, men det er alt for mange der ute som er uenige med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyh...?artid=10055691

godt å se at noen amerikanere tross alt aksepterer vitenskaplige fakta, i motsetning til de dogmatiske mørkemennene, som det er alt for mange av i det amerikanske samfunnet.

Amen!

Men systemet deres er jo lagt opp slik at fortsatt gjenstår den største kampen for at Obama skal få gjennomført de tingene han ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man påvirke evolusjonen eller er det bare en del av den?

vi påvirker alle evolusjonen. Vi er ikke bare et resultat av den. Historie skapes hele tiden. Evolusjonen er et såkalt kybernetisk system, altså et system med tilbakekobling. I diskusjoner rundt biologisk mangfold synes det som om mange ikke innser dette, mange betrakter mennesket som en tilskuer, eller som en art som BURDE være tilskuer, og de har et alt for statisk syn på naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at evolusjonen er konstant selv om det går tilbake?

Selv om evolusjonen pågår hele tiden er ikke hastigheten konstant, den går i rykk og napp. Og det blir helt feil å si at den går tilbake, selv om den motsatte ideen, at evolusjonen hele tiden går fremover, og produserer stadig mer "avanserte" arter (hva nå det skulle bety) er også feil. Begge muligheter kan skje, og det er endringer i de ytre forutsetningene som bestemmer om evolusjonen går i den ene eller andre retningen. Store naturkatastrofer (asteroidekollisjoner feks) endrer forutsetningene så mye at evolusjonen tar helt nye retninger, basert på de artene som overlever, og de forholdene som råder etter katastrofen (klima).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.