Gå til innhold
Fiskersiden

Vantette hansker


Megalodon
 Share

Recommended Posts

Er ikke så lett å finne no som funker optimalt, blir somregel litt klumpete, derfor bruker jeg ofte ullvanter. De holder meg litt varme fordi om de blir fuktige...

Neoprenhansker synes jeg gir veldig dårlig kontakt med stanga, i vertfall ved fluefiske. I tilegg er de potte tette og blir fort klamme...

Sealskins er et merke som har bredt utvalg hansker med vamtett membran. Mulig de har no som funker for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner,kjøpte Sealskin hansker på XXL,men er ikke helt optimalt,føler de er litt klumpete med tanke på å håndtere stangen. Har skadet blodsirkulasjon i tidligere alder,så har et svært problem med at hendene fryser til bare det er litt kaldt.Men du sier at Sealskin har flere varianter? er det noe side du kan referere til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har de tynneste Sealskinzene (Ultra Grip). De er bedre enn ingenting, men langt fra gode. Under fluefiske er de gjennomvåte etter 30 min (type vrengbare). Jeg har fått nytt par 3 ganger da jeg har trodd at det har vært en feil med hanskene (noe selgerne har vært enige i), men har nå kommet til den konklusjonen at de bare er sånn. Jeg tror faktisk ikke det står noe sted på pakken at de skal være vanntette, de blir bare ofte feilaktig omtalt slik.

De er fine til lørdagshandling i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder hansker til havfiske i kulda har eg testet ut mange forskjellige neonpren fiske hansker, men dette fungerer dårlig for min del.

Hadde med meg noko tynne Rapala neopren hansker sist tur og dei var ubruklige.

Når det gjelder hansker som er skikkelig vanntette, varme, ikkje glatte men likevel ikkje kvass sand slik som mange av dagens fiskehansker har(dårlig og spole multi med) så fungerer desse svært godt for min del: http://www.bekkenstrom.no/katalog/hansker/nitril/granberg/id/1140630w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Når det gjelder hansker til havfiske i kulda har eg testet ut mange forskjellige neonpren fiske hansker, men dette fungerer dårlig for min del.

Hadde med meg noko tynne Rapala neopren hansker sist tur og dei var ubruklige.

Når det gjelder hansker som er skikkelig vanntette, varme, ikkje glatte men likevel ikkje kvass sand slik som mange av dagens fiskehansker har(dårlig og spole multi med) så fungerer desse svært godt for min del: http://www.bekkenstrom.no/katalog/hansker/nitril/granberg/id/1140630w

Disse så gode ut. :) Størrelsene er fra 07 til 11. Hvilken størrelse er tilnærmet Large?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk disse i posten idag og de virker meget lovende. Jeg bestilte størrelse 09 ettersom det ifølge Bekken&Strøm var tilnærmet Large. Jeg skulle nok ha valgt en størrelse større selv om disse passer helt greit. Det kan fort bli litt kaldt dersom det ikke er litt romslig plass for hver finger. Størrelse 10 hadde nok vært perfekt og romslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Svårt det där med handskar, gillar det inte, men efter en svår skärskada i högra handens fingrar måste jag oxå ha handskar på, ofta även när det är plusgrader.

Letar ofta bland utrustning för seglare, såväl regnkläder som annat. De handskar jag trivs bäst med och som ger mest pression är ett par Seglarhandskar i Neopren med skinnklädsel på handen och fingrarnas insida från Musto. Inte vattentäta, men funkar bra länge....

I de kallaste och våtaste situationerna är det BFTs Atlantic glove som får göra tjänst, de är både täta och varma, men slits fort, så fiskar man en del går det ett par eller mer för säsongen....

post-29577-0-49957500-1458426368_thumb.j

post-29577-0-49894800-1458426674_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har fått kjerringa til å strikke puls vanter (hanske uten fingertupper) i tynt ullgarn.

De ble strikket 4-5 størrelser for store, og ekstra lange over håndledd. Så å tove de ned til riktig størrelse. Helt suverent, god og varm men ikke vanntett. Noen ganger bruker jeg tynne engangshansker under når det er ruskevær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 years later...
Den ‎19‎.‎03‎.‎2016 at 23.31, Sydsvensk skrev:

Svårt det där med handskar, gillar det inte, men efter en svår skärskada i högra handens fingrar måste jag oxå ha handskar på, ofta även när det är plusgrader.

Letar ofta bland utrustning för seglare, såväl regnkläder som annat. De handskar jag trivs bäst med och som ger mest pression är ett par Seglarhandskar i Neopren med skinnklädsel på handen och fingrarnas insida från Musto. Inte vattentäta, men funkar bra länge....

I de kallaste och våtaste situationerna är det BFTs Atlantic glove som får göra tjänst, de är både täta och varma, men slits fort, så fiskar man en del går det ett par eller mer för säsongen....

post-29577-0-49957500-1458426368_thumb.j

post-29577-0-49894800-1458426674_thumb.j

God idé å se på seilerhansker, Sydsvensk. Seilere har nok enda høyere krav til no-nonsense utstyr enn vi fritidsfiskere har. Har fått tips om seilerhansker med korte fingre til flue- og haspelfiske  fra Musto (maritim.no) og Gill (bestmarine.no/activemarine.no).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.