Gå til innhold
Fiskersiden

Isforhold og fangstrapporter i Vestfold 2013


L K
 Share

Recommended Posts

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis isen har liggi på hillestadvannet ei uke så burde den vel være gangbar nå? Trur jeg må ta en kjøretur til bergsvannet bare for å sjekke hvordan det ser ut der. Kan iallfall se om noen har vært utpå hvis isen ligger. Tørr ikke være førstemann. Skal si ifra hvordan det så ut når jeg kommer hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt forbi Bergsvannet eller ? i såfall, har isen begynt å legge seg der og ?

Deler av bergsvannet er dekka av is. Inni alle bukter, langs land osv. Hele den ganske store bukta lengst nord er dekka av is. Litt inn i den bukta er det vel kanskje gangbart, men vannet under er

så jævlig kalt hvis man skulle gå immelom og greier vel vente en uke til. Ca 6-7 minus der ute, men en ganske sterk sur vind. Eikern gikk med hvite skumtopper. Hele fiskumvannet var forresten dekka av is, men så ingen utpå noen steder. Kanskje folk er fornuftige og venter litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av bergsvannet er dekka av is. Inni alle bukter, langs land osv. Hele den ganske store bukta lengst nord er dekka av is. Litt inn i den bukta er det vel kanskje gangbart, men vannet under er

så jævlig kalt hvis man skulle gå immelom og greier vel vente en uke til. Ca 6-7 minus der ute, men en ganske sterk sur vind. Eikern gikk med hvite skumtopper. Hele fiskumvannet var forresten dekka av is, men så ingen utpå noen steder. Kanskje folk er fornuftige og venter litt?

Oki, takker for kjapp rapport :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering ja, dette er plasser som jeg har et godt forhold til. I år får bli året hvor jeg faktisk kommer meg utpå isen på disse vannene og; ikke bare cruise rundt i gummibåt om høsten. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering ja, dette er plasser som jeg har et godt forhold til. I år får bli året hvor jeg faktisk kommer meg utpå isen på disse vannene og; ikke bare cruise rundt i gummibåt om høsten. :D

syns det høres ut som en helt ok plan og cruise rundt i gummibåt om høsten. Vært på bergsvannet en hel gang med gummibåt og fikk noen borrer, men så ikke snurten av gjedde. Om vinteren pleier jeg sitte omtrent oppa land der ute og fiske mort og mikroåbbor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergsvannet er ikke helt frosset nei,men er nok ikke lenge til hvis den suuure vinden kan gi seg.

Mulig jeg tar med borret og tester tykkelsen på Hillestadvannet en dag.

I Sandebukta var det et par meter is inne ved land,så der må nok vente litt til.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed i går om at hele Bergsvann var dekket av is og at isen så solid ut, men ikke sjekket

bergsvannet har vært dekka av is iallfall 14 dager nå. Var utpå sist tirsdag, men bare langs land ved kirka. 7-8cm is med 10cm vann og 10 snø oppa der igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling om det er noe vann som er klart for isfiske i nærheten av tønsberg? Helst ørret, røye og abbor..

Også om det er noe sted isen har lagt seg og kan fiskes på sjøisen.

Kjøpt inn utstyr men har ikke fisket på isen før

Takker for hjelp!

Endret av VikingCE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.