Gå til innhold
Fiskersiden

Isforhold og fangstrapporter i Vestfold 2013


L K
 Share

Recommended Posts

Hva er det med Bergsvannet egentlig? Skal det være stor abbor der?

Skal visst være svær abbor der ja, 2 kg + sier visst ryktene. Gode muligheter for stor gjedde også. Selv har jeg ikke "knekt koden" der ennå, men håper på å gjøre det etterhvert :)

Har også hørt at det går stimer med digre brasmer i vannet også, men er vel ikke enkelt å finne de heller vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. Bergsvannet bør vel prøves ut da. Er det noen andre vann i området som kan være bra tro? Blir mye plussgrader i morgen og Søndag, svekkes isen raskt?

Ser forresten at det er fler Bergsvannet det snakkes om på forumet her, er det Bergsvannet i Hof det er snakk om eller er det det ved Eidsfoss?

Endret av VikingCE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Bergsvannet bør vel prøves ut da. Er det noen andre vann i området som kan være bra tro? Blir mye plussgrader i morgen og Søndag, svekkes isen raskt?

Ser forresten at det er fler Bergsvannet det snakkes om på forumet her, er det Bergsvannet i Hof det er snakk om eller er det det ved Eidsfoss?

Her er en artikkel fra vannet i Hof :)

http://www.klikk.no/produkthjemmesider/villmarksliv/viltogvariert/article290566.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine forhold på vanna (ferskvann) rundt Larvik/Kvelde. Snøen er borte fra isen, og overvannet har fryst så det var tørt på isen i dag. Gjedda derimot var ikke like fornøyd med forholda i dag hehe

Takk for info. Hvilke vann kan du anbefale? Ørret, røye, abbor.. Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bergsvannet ved hof og bergsvannet ved eidsfoss vil jeg tru er et og samma vann

Nei det er det ikke! Bergsvannet i Eidsfoss er selvsagt i Eidsfoss , mens Bergsvannet i Hof ligger langs Vassåsveien , HER : http://kart.gulesider.no/m/naKWA .

Her er en artikkel fra vannet i Hof :)

http://www.klikk.no/...ticle290566.ece

Artikkelen omhandler selvsagt vannet i Eidsfoss. Blir jo litt forvirrende når begge vanna ligger i Hof kommune.

Det andre Bergsvannet huser forøvrig mest tusenbrødre hva tryte angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det ikke! Bergsvannet i Eidsfoss er selvsagt i Eidsfoss , mens Bergsvannet i Hof ligger langs Vassåsveien , HER : http://kart.gulesider.no/m/naKWA .

Artikkelen omhandler selvsagt vannet i Eidsfoss. Blir jo litt forvirrende når begge vanna ligger i Hof kommune.

Det andre Bergsvannet huser forøvrig mest tusenbrødre hva tryte angår.

Ok sorry. Er så langt det bergsvannet som starter ved eidsfoss at jeg trudde det var samma vann. Sorry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Bergsvannet ved Eidsfoss, noen som har vært utpå etter det kom mildvær, eller må man vente på en liten kuldeperiode igjen?

Det var folk på isen der i går fredag hørte jeg rykter om....tror forøvrig ikke at isen der har blitt særlig svekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så 5 personer på isen i sande i dag 3 ute ved malern.. var selv ute med knærten i dag og fikk veldig bra med hvitting og koljer kolje på 2.5 kg på topp

jeg hadde ca 35 kg tottalt med fisk i dag vi hvar 4 som fiska og det ble ca 100kg tott veldig fin dag på fjorden. det kom mye driv is. lå ved komersøya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det ligger altså is i Sandebukta? Er litt usikker på hvor "malern" er, men innbiller meg at det er rett ut for campingen?

Noen her inne som har vært ute på isen og vet hvor tykk den er?

Edit: Ser at yr varsler en god del minusgrader fremover så da er det håp :-)

Endret av Sjøauren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så 5 personer på isen i sande i dag 3 ute ved malern.. var selv ute med knærten i dag og fikk veldig bra med hvitting og koljer kolje på 2.5 kg på topp

jeg hadde ca 35 kg tottalt med fisk i dag vi hvar 4 som fiska og det ble ca 100kg tott veldig fin dag på fjorden. det kom mye driv is. lå ved komersøya

Fikk dere noe spennende, eller gikk det i hyse, sei, torsk og hvitting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Bergsvannet ved Eidsfoss, noen som har vært utpå etter det kom mildvær, eller må man vente på en liten kuldeperiode igjen?

tok en liten tur til bergsvannet i dag (ved eidsfoss) Supert på isen der nå. Ikke noe overvann og ikke snø på isen heller. Iallfall nesten ikke, kun et lite skarrelag som gjør det veldig fint å gå. Gikk ut fra kirka og over til øya. Kjukk og fin is
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble det med fisk?

håpa ingen skulle spørre. Blei 7 stk mikroabbor, men når man setter seg helt inne ved land og fisker med mormyska agna med pinkis, så blir det jo det man får. Egentlig ute etter å få noen morter, men de så jeg ikke snurten av. Fiska bare max 1 time.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

håpa ingen skulle spørre. Blei 7 stk mikroabbor, men når man setter seg helt inne ved land og fisker med mormyska agna med pinkis, så blir det jo det man får. Egentlig ute etter å få noen morter, men de så jeg ikke snurten av. Fiska bare max 1 time.

Mulig det lønner seg å gå litt dypere hvis du er på jakt etter mort. I fjor på Bergsvannet prøvde jeg meg inne ved land etter agn-mort, ikke et napp, flyttet meg så ut på ca 4 meters dyp og vips, dro mort til den store gullpremien :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.