Gå til innhold
Fiskersiden

Isforhold og fangstrapporter i Vestfold 2013


L K
 Share

Recommended Posts

Mulig det lønner seg å gå litt dypere hvis du er på jakt etter mort. I fjor på Bergsvannet prøvde jeg meg inne ved land etter agn-mort, ikke et napp, flyttet meg så ut på ca 4 meters dyp og vips, dro mort til den store gullpremien :lol:

okey, takk for opplysningen. Jeg starta ikke å fiske på isen på bergsvannet før i fjor. Litt seinere på vinteren enn nå trur jeg og da blei jeg henvist til så nære land langs spissen av øya jeg turte borre og fortsatt treffe vann, hehe. Fikk masse mort der borte i fjor, men ingen hittil i vinter. Har heller ikke fiska så mye enda. Kanskje morten går dypere tidlig på vinteren og søker innover seinere eller kanskje den stimer rundt omkring hele tida. Bare må treffe den. Ikke veit jeg. Deilig å komme ut en tur uansett, men var en litt sur vind i dag. Skulle egentlig bare ut og kikke uansett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

okey, takk for opplysningen. Jeg starta ikke å fiske på isen på bergsvannet før i fjor. Litt seinere på vinteren enn nå trur jeg og da blei jeg henvist til så nære land langs spissen av øya jeg turte borre og fortsatt treffe vann, hehe. Fikk masse mort der borte i fjor, men ingen hittil i vinter. Har heller ikke fiska så mye enda. Kanskje morten går dypere tidlig på vinteren og søker innover seinere eller kanskje den stimer rundt omkring hele tida. Bare må treffe den. Ikke veit jeg. Deilig å komme ut en tur uansett, men var en litt sur vind i dag. Skulle egentlig bare ut og kikke uansett

Tror nok man bare må prøve seg fram på forskjellige dyp ja, at man rett og slett treffe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første turen i Sandebukta unnagjort.

Labba ut til Hauken i 0800tida og rigget 4 stenger på 30 meter.

Resultatet ble labert, en kilos makrell,mye hvitting,tosk og to slimål :\

De som stod lenger inn hadde fått mye sei på 2-4kg og noen koketorsker.

morgen_zps794c3464.jpg

Kjekt med Atv og hytte på tilhenger med vedovn når det er 12 blå :D

atv_zps31d1ae11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isen var 18cm og steinhard. Gutta med gamle morabor sleit for å si det sånn.

Fint sparkføre ;)

Må vel være muligheter ved Kattholmene også nå vel?

Hørte forøvrig rykter om sinnsyke mengder makrell i fjorden , litt spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen der igår,tror den er litt for tynn enda.

Men isen legger fort på seg nå,så den kan være gangbar ganske fort tror jeg.

Isen i Melsomvik var foreløpig litt for tynn har jeg hørt.

Endret av L K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mann fra 11:30 til 17 resulterte i 5 sandflyndrer, 2 sei på forholdsvis 2,5 og 4kg, 1 kolje på snaue 2kg, 1 torsk på¨ca 1.5 og et par småtorsk. Fikk også en makrell + ett lass med småhvitting. Hadde mye run på silda, men veldig lite uttelling så mistenker makrellen for å tidvis slå hardt til. Satt ganske så nøyaktig rett i kanten på Hauken. Snøret nærmest land var det godt over 20m dypt på, det lengst ut hadde knapt nok 10m vann under isen. Seien tok forøvrig godt inne på grunna på stigende flo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mann fra 11:30 til 17 resulterte i 5 sandflyndrer, 2 sei på forholdsvis 2,5 og 4kg, 1 kolje på snaue 2kg, 1 torsk på¨ca 1.5 og et par småtorsk. Fikk også en makrell + ett lass med småhvitting. Hadde mye run på silda, men veldig lite uttelling så mistenker makrellen for å tidvis slå hardt til. Satt ganske så nøyaktig rett i kanten på Hauken. Snøret nærmest land var det godt over 20m dypt på, det lengst ut hadde knapt nok 10m vann under isen. Seien tok forøvrig godt inne på grunna på stigende flo.

Tok du koljen på balanse eller bunnmeite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isen ligger helt ut til Langøya utenfor byen,men vet ikke hvor tykk den er.

Men vil tro den er gangbar et godt stykke ut. Er vel ikke noe problem å komme seg utpå 40-50,er jo det rett på utsiden av Hauken blant annet.

Jepp, var det jeg mente. Så du folk utpå øst-sørøst for Hauken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.