Gå til innhold
Fiskersiden

Isforhold og fangstrapporter i Vestfold 2013


L K
 Share

Recommended Posts

Jeg selv stod sørøst for Hauken på lørdag,på ca 30 meter. Var noen andre som gikk et stykke forbi meg og pilket litt,men gikk tilbake på grunna.

Hadde jeg flyttet meg 50 meter sørover tipper jeg det hadde vært ca 45 meter.

Endret av L K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Godtfolk, noen som har mer info på tykkelse på isen rundt kattholmene eller lengre utover? hadde godt fiske der på denne tiden av januar for to år siden, tenkte prøve igjen nå som det er "mildvær". var -15 sist jeg var der, var litt på kanten kaldt når man fikk endel fisk.

er observert folk på utsiden av kattholmene denne uka , så det går nok helt fint å fiske ut ved holmene nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ved hauken igår selv. 2 mann fra 10-17 ca. Ble torsk på 3,6kg, 2kg og noen små, SØ og Sei på litt under kg, 3 hyser på 1kg, Sandflyndre på halvkilo og en liten en, mye hvitting fra 50-500g og en del makrell opp til halvkilo. Fikk 2 makrell som huket seg selv på silda faktisk. Tror vi hadde nærmere 50 runs med latterlig lav uttelling. selv med små sild så var den borte før vi fikk satt tilslag. Irriterende men er nok bare småfisk.

Er det noen andre arter som burde være grei mulighet å komme i kontakt med på isen ved hauken der? Isåfall hvordan. Har jo hørt om gråhai men det ville jo bare vært kul bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nyttår!

Lenge siden jeg har vært her inne. Men blitt mye ørret i sommer/høst! Største på 800 gram fjellørret her på Høyjord ;)

Skal på isfiske i morra for første gang, handla meg ei pilke og litt småtteri i går..

Tenkte å prøve meg på Merkedammen. Noen som vet om det er fisk å få der?

Takk

Ble 5 mikroabbor fordelt på 3 personer :) Men turen var fin! Bål, kaffe og pølser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var en liten gjeng som var i Frebern idag og prøvde lykken.

Det ble endel torsk opptil ca 1,5kg,noe kolje,og til tider mye sild.

Alt gikk uti igjen bortsett fra silda som blir fin agnfisk seinere.

Stenger_zps9e5f7b76.jpg

Ble tilslutt en fin torsk på meg,8,5 kg og full av rogn.

torsk85kg_zpsea67c584.jpg

Endret av L K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,noen kompiser som stod litt bortenfor fikk torsker på 4 og 6 kg og lyr på ca 3kg på formiddagen.

Fiskedilla fant en ganske stor pigghå som noen hadde slengt fra seg på isen.

Kjetil: Synes det virker som det er dårlig fiske i Sandebukta jevnt over for tida,eller kanskje det bare er meg? :)

Endret av L K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,noen kompiser som stod litt bortenfor fikk torsker på 4 og 6 kg og lyr på ca 3kg på formiddagen.

Fiskedilla fant en ganske stor pigghå som noen hadde slengt fra seg på isen.

Kjetil: Synes det virker som det er dårlig fiske i Sandebukta jevnt over for tida,eller kanskje det bare er meg? :)

Går litt opp og ned. Sei er det mindre av enn tidligere år, men det har gått opp og ned i flere år. Kommer sikkert tilbake. Torsk er det generelt lite av, var mer for 10-15 år siden. Kolje er det jo alltid.

Det positive er jo at det virker som om silda er godt etablert, der det er mat kommer det fisk.

Er alltid litt dårlig fiske når isen har ligget en stund, er jo et voldsomt fiskepress der i forhold til om det ikke lå is.

Dårlig fiske i dag, men det kan hende vi ikke er så flinke til dette her :thumbsu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde Frebergsvika i dag.

Først litt ut på 20-25 meters dybde, så lenger ut ved ca 40m og tilslutt nærme land på 10-15m.

2 mann, 8 stenger og et utall høl gav 2 småtorsk. Som tilogmed gikk på balanse og pilk.

Agna stod urørt i flere timer.

Elendig fiske i dag, ellers en grei tur.

Nesten gang prøver vi Gilhusodden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.