Gå til innhold
Fiskersiden

Flytedress som tåler vann og kulde?


emilengø
 Share

Recommended Posts

skal du ha 100% vann tett flyte dress blir det i alle fall dyrt, lette litt etter det her for noen uker siden å de jeg fant var til godt over 10 000, når det kommer til om du bør velge hel eller todelt er nok dette mer eller mindre en smaks sak men vil tro vis du skulle gå i vannet att en hel dress vil være hakket mer vann tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2-delt Abu Garcia, om den er 100% vanntett kan jeg ikke uttale meg om, ikke blitt brukt i regnskyller. Men den har holdt meg god og tørr på isfiske. Varm er den også, har kun brukt ullundertøy under pluss ei feltskjorte under, men på varme dager så priser du deg lykkelig for en 2-delt :hot:. Har forøvrig både en komagenser og klassiske Anna (elsk) liggende i sekken, de har det ikke vært behov for på turene enda.

Er ikke askrekkende dyr heller, betalte 1400 for min.

Endret av Eskrimador
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt om du skal bruke dressen i ekstrem kulde eller når det er 8-10 minus en 2 delt kan hvere no dritt om det blåser og er surt . En hel dress er bedre om du er ute på tynn is og vil bade .abu sin hel dress synes jeg er alt for stiv og bråker når man går(subbe lyd) og de puster dårlig :) ville gått for imax eller fladen har både 2 delt og hel dress men er det grise surt ( -20+++bruker jeg hel dress. ikke gå for det billigste alternativet, er som regel en grund til at ting er billig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var vel noen over som nevnte atte heldress er ett lite svette Hel****, det kan bekreftes hvis man blir skikkelig varm i dressen, men det hjelper meget atte man åpner luftinga under armene og oppover på beinet.. holder seg fortsatt varm selv om man lufter for fulle mugger

pris på maximus dressen snakker vi ikke om, men den var verdt prisen av en Helios

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet DAM Hydroguard dressen i helgen som var; fantastisk god dress (og jeg er kresen på den slags)! Veier veldig lite tatt i betraktning hva for plagg det faktisk er, puster veldig godt og har en isolasjonsevne jeg ikke har vært borti på tidligere dresser jeg har brukt. Vanligvis har dresser med neoprenmateriale vært synonymt med overflødig varme og igjen kondens inni drakta, men her merket jeg ingenting til det i DAM dressen. Anbefales! Husk i så fall å kjøpe størrelse som matcher kroppshøyde og vekt, slik at flyteevne osv blir riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dam Hydraguard er en kjempedress, lett og luftig, men likevel varm. Har aldri opplevd å fryse i den, men da tar jeg forholdene i betraktning ang hva jeg har under. Den er litt dyrere enn de billigste alternativene, men verdt pengene.

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/Fiskebekledning/Flytedresser/Imax/Imax-Aquanaut-flytedress-2-delt-Gratis-IMAX-hansker-verdi-kr-249---139628-p0000071005.aspx <-- Samme som dam hydraguard, bare annen print på. Knallbra dress.

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/Fiskebekledning/Flytedresser/Kinetic/Kinetic-Wavecruiser-X6-Flytedress-Supertilbud-126175-p0000057534.aspx <-- Kinetic to-delt, også en bra dress og noe rimeligere.

Hva Link siker til forstår jeg lite av, at den er kald når det blåser? Buksa går jo opp til armhulene, er ikke noen vanlig regnbukse det er snakk om.. Har ikke noe inntrykk av at det blåser inn i todelte dresser.

Men best av alt: Bråker når du går? Haha, jaja, da er det bare stilongs som er alternativet, desverre.. Flytedresser er normalt ikke tettsittende, med mindre du har en offshore arbeidsdress eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har nå fått testa Hydroguarddressen i både kraftig vind og øsregn.

Synes den er mye bedre i vind i forhold til de andre heldressene jeg har,du får jo dobbelt lag med klær rundt livet.

Men nå er det akkurat der jeg fryser hvis jeg fryser da ^_^

Fikk også testa den i krafig regn i ca 3 timers tid,ble ikke våt imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått testa Hydroguarddressen i både kraftig vind og øsregn.

Synes den er mye bedre i vind i forhold til de andre heldressene jeg har,du får jo dobbelt lag med klær rundt livet.

Men nå er det akkurat der jeg fryser hvis jeg fryser da ^_^

Fikk også testa den i krafig regn i ca 3 timers tid,ble ikke våt imellom.

nei eneste stedet man blir litt våt er jo rundt armene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en runde med impregneringsspray på Hydroguard dressen min for noen dager siden; sånt hjelper mye. Spray på en runde med den store blå Kiwi sprayen eller impregneringsspray fra Toko så har du hele dressen dekket på under en halv sprayflaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etterbehandlet min 2-delte Dam Hydroguard Premium med Kiwi AquaStop impregnering. Har ikke fått hardtestet i timevis med regn og vind, men det er åpenbart at etterimpregnering hjelper mot vanngjennomtrenging. At den samtidig også vil redusere noe av plaggets evne til å puste er noe man må ta med på kjøpet, men jeg har ikke opplevd dette som problematisk så langt. Finns nok av muligheter for å regulere ventilasjon i plaggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.