Gå til innhold
Fiskersiden

Is-rapporter vestlandet


emilengø
 Share

Recommended Posts

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Siste nytt fra Sauda: Båtpåsken 2013 er avlyst. Første gang dette skjer.

Vi hadde isbryter inne for et par dager siden, men den måtte gi opp. Isen ligger på ca 50 cm på fjorden. Så her blir det nok påskefiske på isen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke har fått det med seg så skal det være Rogalandstreff på søndag på Frafjord isen 24/3

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=65056

For de som ikke har fått det med seg så er det ikke lenger trygg is i Frafjord.

Den kraftige østavinden har blåst isen til havs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt fra Sauda: Båtpåsken 2013 er avlyst. Første gang dette skjer.

Vi hadde isbryter inne for et par dager siden, men den måtte gi opp. Isen ligger på ca 50 cm på fjorden. Så her blir det nok påskefiske på isen. :)

Leser i Haugesunds Avis at det advares mot usikker is i Sauda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si hva som er trygt og ikke, men dette har politiet i Sauda/Haugesund sagt siden jul, selv om isen var 50 cm. Jeg har også skrevet en hel del om dette i lokalavisa Ryfylke tidligere. Saken er den at INGEN i politi, brannvesen, kommune eller andre etater har vært utpå isen i Sauda, med en eneste fot, for å sjekke. Det er enklere å skrive noen linjer i avisa om at det er utrygt.. Jeg skal utpå i dag, og som jeg har gjordt i over 20 år, så sjekker jeg isen selv og bruker fornuft. Det bør jo alle andre også gjøre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... jeg trodde jeg var ekstremt avhengig av å ha sveiva på venstre side uansett snelletype, men etter å ha sett videoen så lurer jeg på om jeg har møtt min overmann. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200334386395744&set=vb.1637020618&type=2&theater Og med det så er isen på vei ut Saudafjorden også. Ligger fortsatt en del igjen, men regner med at det tar slutt nå i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen (spesiellt østlendinger og byfolk) holder multiplikatorsnella opp ned har jeg sett før, men å gå fra rett til galt midt i fiskinga er nytt for meg....snodig!

Men seien likte jeg, ser rimelig fine ut de største der.

Do you know that man,that you are saying it funny? He never fish from boat or use multiplikator reel. He just took that rod from his mate for one fishing tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.