Gå til innhold
Fiskersiden

Is-rapporter vestlandet


emilengø
 Share

Recommended Posts

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som har erfaring med hvordan isen påvirkes av værforholdene vi har nå? Jeg hadde hatt lyst til å ta turen opp igjen til et vann jeg var på her om dagen. Da var tykkelsen på ca 25cm, det ligger i ca 200 meters høyde. Det har jo ikke vært så varmt og burde fremdeles være trygt vel? Ligger i Bergen

Spør for å være sikker :-)

Endret av Navn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My fuckup mixer det og Haukelandsvannet,, tror faktisk ikke de måler det en gang, men så folk på det lille vannet ved Grimen camping allerede forrige søndag, mener vannet heter Søylevatnet. Ligger i nordre enden av Grimevannet

På samme tur var forøvrig resten av grimevanne 80% åpent, så det er nok mye kulde igjen før det er trygt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det an å spørre om det har blitt noen fangst på ålfjorden og førresfjorden Bin Ladden ?

Førresfjorden har jeg inntrykk av at leverer moderat, største jeg har hørt om er torsk på 3,5.

Ålfjorden har fått være ifred for meg til nå, men typisk er jo masse hvitting,flyndre og sei.

Yrkjefjorden blei dagens offer, 25+ is og mellom 15 og 20 fisk landet på 4 timer for min del.

Ingenting større enn 2 kilo idag, men masse arter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på Frøylandsvannet for å se om siken eller silda kunne bli lurt. Var en som hadde fått et par sild dagen før, så jeg for som en vind ut på søndag.

Det gjorde vinden og. Fant hullene han fisket i og prøvde meg i en liten time , men regn, sludd og 15-17 ms vant.

Målte isen da og den var hele 25 cm.

Så blir tur igjen når vinden gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.