Gå til innhold
Fiskersiden

Is-rapporter vestlandet


emilengø
 Share

Recommended Posts

Noen som vet hvordan den ligger ann med istykkelsen på jæren, spesielt høg-jæren? Kan det være at isen e trygg til helga?

Nå er jo stort sett alle vanna i både Stavanger og Sandnes åpnet av kommunene, så da kan jeg ikke tenke meg annet en at vannene på jæren er trygge, hvis du tenker på type Oslandsvannet. Det pleier jo å fryse til lenge før det fryser i Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er jo stort sett alle vanna i både Stavanger og Sandnes åpnet av kommunene, så da kan jeg ikke tenke meg annet en at vannene på jæren er trygge, hvis du tenker på type Oslandsvannet. Det pleier jo å fryse til lenge før det fryser i Stavanger.

Takk for svar :)

da blir det kanskje å prøve Oslandsvatnet til helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært på forumet nå.

Sjekket isen på Saudafjorden i går. Den er mellom 15-20 cm. Folk har gått på skøyter her i noen dager. Jeg har ikke hatt tid før, men nå stikker jeg på isfiske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det tur? Resultat?

Tur blei det vettu, til tross for at kvikksølvet viste 10,5 blå hjemme i Åsane. Eg anså tempen i sentrumsnære strøk å ligge et par grader nærmere + på skalaen så eg lot det sto til...

Dukket opp ca 20.00, agnet opp Greys stangen å lot vær å tulle med 9" siden der var sattan så kaldt..

Rundt 21 fant en liten hågjel det for godt å gnafse litt mere enn han hadde godt av, dessverre...

bortsett fra det var det veeeeeeeldig stille på stanga til klokka slo 22. Da kom det ett hinsides run på BaitRunneren, venter i ca 30 sek for å sjekke at noe er i gjæret, da kommer nok ett run på 10-15 meter, men eg klarer kunststykket å prøver å strike uten å ha tatt opp nok slack til at frikoblingen er slått inn, så eg klarer å lage backleashen fra helvete på en haspensnelle....jada eg veit.... første turen med ny snelle....

Den overstående resulterer selvfølgelig i at loddet klarer å kile seg noe så innforjævlig i noe der nede "Des: Vi bygger en bil" da følte eg det at nok for i aften, overlot resten av makrellen og et tackle til den rumeske fysioterapauten som stod litt lengre ute, som forøvrig var en hyggelig kar...

Men alt i alt en delvis kipatur, og jævlig kaldt :)

Men siste runde blir det ikke, skal ha den Musa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen har enda ikke godkjent Liavatnet??

Er jo pokker meg 20 cm stålis..

Det er sikkert ikke det enkleste vannet å melde , siden det er 2 innløp og 2 utløp der, da blir det for noen storer oser med drittis rund kanten... Mens kan j ta en tid til Bergen Brannvesen , de har jevnlig øvelser med sine redningsdykkere der, så de kan garantert svare på gir det er greitt og hvor de er ugreittt å gå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var der en tur i går. Fikk en fin en på tre kg og en del stekefisk. Jeg regner med at vannet ser ut som en sveitserost til neste helg og da bør det funke greit å høgge opp gamle hull med en øks. Finner du hull med blod rundt så vet du at plassen funker også! :)

Høres flott ut! Hvordan er fisken der egentlig? En kamerat som sa at røyen stort sett er uspiselig pga for mye fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var der en tur i går. Fikk en fin en på tre kg og en del stekefisk. Jeg regner med at vannet ser ut som en sveitserost til neste helg og da bør det funke greit å høgge opp gamle hull med en øks. Finner du hull med blod rundt så vet du at plassen funker også! :)

Vi skal innover i morgen. Fikk ikke tak i maggot i dag, de var tom på xxl. når vi var der i 18 tiden. Da er vel alle butikkene som har det stengt utenom de som ligger på ett senter. Er det noen som vet om de selger maggot f.eks i Eikelandsosen noe sted? Hvis vi ikke får tak i maggot prøver vi med brisling og reker i morgen.

Hvordan var isen der? Er den tykk, og er det is også borte med oppdrettsannleggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var ikke is ved anlegget i helgen. Vi var under kraftlinjen og der var det rundt 15 cm. Det var folk å fisket ved holmen og vi så også skøyteløpere ved Tombre. Jeg vet ikke noe om istykkelsen der. Det finnes powerbait maggot, men jeg har ikke noe erfaring med disse selv...

Da blir det å prøve under kraftlinjene, takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.