Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøistreff på Lygnin 1.-3. februar 2013


Triturus
 Share

Recommended Posts

Et ord om helga

MAGISK.( og litt vått som noen nevner men det så ut som alle fiskere viste fingen til værgudene og sto på)

Og ja SMS , det er bare å være med på Team Florø-Larsen , men etter halve lørdagen "forsvant" manageren og ble funnet i sitt "telt" sovende

Ha ha ha

Tror vi fant ut at det ble tatt 18 arter alt i alt og det er veldig bra.

Turen er satt av allerede til neste år og fantastisk opplegg til dere som dro det igang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

10+ te dokker adle! Den gåturen på 4 timer i tung snø og 90kg klær på lørdag gjør at de tannpirker-beinå mine e føkd+ med gangsperr^^ Men d va va verdt kvert ett steg. Et tegn på at eg va sliten var når eg frivillig la meg sjøl flatt på isen for å fungere som levende avkrokingsmatte for en LAKS...

Neste år runde med 100+ mann og håpe å se enda flere FS-ere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ting å si. Dette var moro! Jeg tror aldri jeg heller har vært så blaut som på fredagen. Ikke noen sure miner og alle var i toppers humør! Dette skal vi være med på flere ganger. Nå har en vel sakt det 100 ganger før, men alle heder til gutta og jentene i NKML med flere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ting å si. Dette var moro! Jeg tror aldri jeg heller har vært så blaut som på fredagen. Ikke noen sure miner og alle var i toppers humør! Dette skal vi være med på flere ganger. Nå har en vel sakt det 100 ganger før, men alle heder til gutta og jentene i NKML med flere..

Bra Youtube film Bertzen

http://www.namdalsavisa.no/Magasin/Friluftsliv/article6478851.ece

Endret av Florø`en
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har på ingen måte overskygget en strålende påskehelg i slalombakken i Vrådal, men du verden hvor surt det er å følge med på fs og fb nå idag :)

I tillegg får jeg jo æren (les salt i såret) av å oppdatere artslisteoversikten, så hipp hurra alle som har fått nye arter!

Det høres ut som hele opplegget har vært kjempe! (...) Så jeg håper på at dette blir tradisjon, og at jeg får anledning neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt nedtur for meg personlig... og litt opptur og :P Vi kom til Lygnin ca 21.00 torsdag først på isen med fine forhold og hele pakka. Opp med lavvo og inn med litt mat rigge litt utstyr så var vi ut på isen igjen til ca midnatt for å få fiska litt:) Ble litt hågjel fra børjan og slimspist agn... når klokka begynte å krype mot 06:00 å vi begynte å vurdere å se nærmere på feltsengene i lavvoen begynner det sånn smått å gi lyd fra seg i ene nappvarsleren... opp igjennom hullet kom denne krabaten:

44352d72e5.jpg

Var i seng ca 06:00 og våknet iskalde ca 09:00;) da begynte mange av dere og ha krøpet ut på isen og stemninga virket økende.

inn med litt frokost og ut for å fukte snører igjen... mye av klimaet her er jo ingen hemmlighet for dere som var der så detr skal jeg ikke gå inn på:)

etter en par timer ved hullene flakser kompisen til med Spiss:

4446341fba.jpg

Det var vel ca 6 knappe timer etter at spisskata var oppe av hullet at vi begge kjente på at formen var i fritt fall og ca 12 timer etter dette at vi var tilbake i riktig del av trøndelag med hvert vårt tilfelle av farang... så det ble ikke noe NM på oss i år men satser på å komme sterkt tilbake neste år;)

Ps. Fikk forøvrig erfare at surgifix (nedgriset av blod og dritt fra før så klart) i skrinet er genialt når man kapper seg brutalt i fingeren:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også takke Vilhelm som fiksa vaskekte pirattaxi som attpåtil tok betalt i våte (delvis oppløste) setlar!

Stilongs i baren blir ein slager eg skal prøve å vidareføre til Trondheims uteliv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også takke Vilhelm som fiksa vaskekte pirattaxi som attpåtil tok betalt i våte (delvis oppløste) setlar!

Stilongs i baren blir ein slager eg skal prøve å vidareføre til Trondheims uteliv!

Jeg har et bilde som bare gjør den ideen mer aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+ te dokker adle! Den gåturen på 4 timer i tung snø og 90kg klær på lørdag gjør at de tannpirker-beinå mine e føkd+ med gangsperr^^ Men d va va verdt kvert ett steg. Et tegn på at eg va sliten var når eg frivillig la meg sjøl flatt på isen for å fungere som levende avkrokingsmatte for en LAKS...

Neste år runde med 100+ mann og håpe å se enda flere FS-ere :D

:) var ikke værre enn at du dro noen dansetrinn på isen..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Mest for å skravle/"prate skit" og plukke små tullearter :thumbsu:

Og slik ble det jaggu også :lolu:

Jeg kan nå fornøyd notere Øyepål og Strømsild på artslista mi! Samt ny rekord nedover på både hvitting og sypike om jeg hadde veid de. En helt OK plassering i konkurransen var også moro å få med seg.

Ellers kan jeg bare si at dette var litt av et treff!!! Kan uten tvil slenge meg på alle de som roser arrangørene opp i skyene. Dette var bra! Utrolig bra egentlig! Og det å suse rundt i barområdet på kveldstid fra den ene interessante samtalen til den andre var en opplevelse i seg selv :fish:

Må også gi litt honnør til Potbelly som både holdt ut med meg både på reisen, på rommet og på isen og som organiserte reisen til/fra Oslo så bra, Han ordnet til og med pall som ble sendt oppover slik at vi slapp å ta med store uhåndterlige ting med på flyet. Får bare håpe pallen kommer ned igjen også, he he.

Alt i alt: Strålende fornøyd! Veldig glad jeg fikk med meg dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.