Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøistreff på Lygnin 1.-3. februar 2013


Triturus
 Share

Recommended Posts

Tror vi må melde pass av økonomiske årsaker... må nok satse på 2014 i stedet. Kjelleren så ut som en swim i går,så om jeg skal unngå ulovlig karpeutsettinger i kjelleren... da må vi bruke en helvetesmassepenger til våren på ny drenering.

Karpedam i kjelleren. Genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes det får holde med 540L akvarium i stua med 7 forskjellige slag med maller. (det er heldigvis uten lekkasje.) Har gått med over 120L drivstoff til byggtørkeren i kjelleren. En herlig kullos eim i hele huset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det pr.ddt 5 fra ohk, samt at Gabrielsen bekrefter i morgen ja eller nei. Mulig dere har navn på to av de allerede:

Trond Borgen, Jan Petter Ekeberg, Tor Arne Rygg, Lars Hellum, undertegnede Bjørn Berntzen. Så satser vi på at Svein Gabrielsen er klar i morgen. Og jeg regner med 2-3 til fra ohk kommer til!

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg bestilt flybilletter til meg og geir aronsen har plass til 1-2 pers i leiebil fra vernes kl 0900 på fredag 1 feb- søndag 3 kl 1600 og blir med og deller på leia. 1500 plus bensin

ring 92666255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skriver jeg opp "fiskedilla" og geir aronsen på lista. Da er vi 25 bankers (med bekreftelse til meg), 43 attending iflg Facebook, og 62 på bruttolista (folk som har meldt interesse men ikke bekrefta).

Forøvrig, isen er reddet! http://www.yr.no/place/Norway/Nord-Tr%C3%B8ndelag/Namdalseid/Sj%C3%B8%C3%A5sen/long.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skriver jeg opp "fiskedilla" og geir aronsen på lista. Da er vi 25 bankers (med bekreftelse til meg), 43 attending iflg Facebook, og 62 på bruttolista (folk som har meldt interesse men ikke bekrefta).

Forøvrig, isen er reddet! http://www.yr.no/pla...Ã¥sen/long.html

Så vet jeg ikke om du har med denne:: Da er det pr.ddt 5 fra ohk, samt at Gabrielsen bekrefter i morgen ja eller nei. Mulig dere har navn på to av de allerede:

Trond Borgen, Jan Petter Ekeberg, Tor Arne Rygg, Lars Hellum, undertegnede Bjørn Berntzen. Så satser vi på at Svein Gabrielsen er klar i morgen. Og jeg regner med 2-3 til fra ohk kommer til!

Gabrielsen er klar, og hotell er bestillt. Så får vi krysse fingrene for at det er is og at den holder seg...Om det melder seg på flere fra OHk så kommer jeg tilbake på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kunne tenke seg å gi litt tips ang. tackler til isfiske? Gjerne poste noen bilder...Jeg har vel det meste av bommer, kroker, perler julepynt og dilldall, men det slo meg plutselig at jeg ikke har særlig lyst til å sitte på havisen i mørket og knytte tackel...

Endret av skrekkjager
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdyper litt på tacklefronten:

Til skater brukes krok 6/0-10/0. Noen foretrekker sirkel mens personlig syns jeg J-krok funker best. Når det kommer til fortomsmateriale bruker jeg fra 0.70-0.90 avhengig av hvor stort innsig det er av pigghå. Tacklet kjøres glidende med rundt 100g bly. For de som mangler har jeg både søkker og glidebommer tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdyper litt på tacklefronten:

Til skater brukes krok 6/0-10/0. Noen foretrekker sirkel mens personlig syns jeg J-krok funker best. Når det kommer til fortomsmateriale bruker jeg fra 0.70-0.90 avhengig av hvor stort innsig det er av pigghå. Tacklet kjøres glidende med rundt 100g bly. For de som mangler har jeg både søkker og glidebommer tilgjengelig.

Bruker du kun èn agna krok i enden av slepet og ingen opphengere eller "trailer kroker"?

Endret av skrekkjager
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.