Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøistreff på Lygnin 1.-3. februar 2013


Triturus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Då har eg bestilt flybillett og melder meg herved på. Flyet landar 11.40 på fredagen og går 19.05 på søndagen. Er det andre som er på flyplassen på dette tidspunktet som eg kan slå følge med? Ellers går det vel buss får eg tru.

Er det nokon som vil dele rom på Sjøåsen?

Irvin/Vilhelm: har de nokre søkker til låns dersom kofferten blir for tung for SAS?

Endret av Chironomus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdyper litt på tacklefronten:

Til skater brukes krok 6/0-10/0. Noen foretrekker sirkel mens personlig syns jeg J-krok funker best. Når det kommer til fortomsmateriale bruker jeg fra 0.70-0.90 avhengig av hvor stort innsig det er av pigghå. Tacklet kjøres glidende med rundt 100g bly. For de som mangler har jeg både søkker og glidebommer tilgjengelig.

Er det sypike og små hvitting som egner seg best på skata pga slimålen, eller kjørere en makrell eller lign.?

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg bestilt flybillett og melder meg herved på. Flyet landar 11.40 på fredagen og går 19.05 på søndagen. Er det andre som er på flyplassen på dette tidspunktet som eg kan slå følge med? Ellers går det vel buss får eg tru.

Er det nokon som vil dele rom på Sjøåsen?

Irvin/Vilhelm: har de nokre søkker til låns dersom kofferten blir for tung for SAS?

Håhåhå, for et comeback!

Søkker trenger du ikke tenke på! Si fra om det er mer du trenger :)

Kjøre ordner seg nok, mange som skal samme veien omtrent da vet jeg. Legge ut i Fb-gruppa og kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bidra med litt slik at det ikke mangler søkke. "Tar på huset" all som som kan stapes i 1 liten smart postpakke med 150 grs søkke , uten vikarierende motiver dog med glede for "faget" og for å spare dere som reiser med fly for vekt :) Skulle gjerne ha vært med også

Edit : Trenger adresse til de eller ham som kan hente og fordelle disse etter behov ( de fleste av dere har mi epostadresse)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bidra med litt slik at det ikke mangler søkke. "Tar på huset" all som som kan stapes i 1 liten smart postpakke med 150 grs søkke , uten vikarierende motiver dog med glede for "faget" og for å spare dere som reiser med fly for vekt :) Skulle gjerne ha vært med også

Edit : Trenger adresse til de eller ham som kan hente og fordelle disse etter behov ( de fleste av dere har mi epostadresse)

Supert Martin, flott bidrag! :thumbsup: Sender deg en epost med adresse.

Sånn generelt så har jeg ikke mista et eneste takkel der på mine 2 turer. Er vel helst pigghå som kapper fortom isåfall. (eller kveit på 50+)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bidra med litt slik at det ikke mangler søkke. "Tar på huset" all som som kan stapes i 1 liten smart postpakke med 150 grs søkke , uten vikarierende motiver dog med glede for "faget" og for å spare dere som reiser med fly for vekt :) Skulle gjerne ha vært med også

Edit : Trenger adresse til de eller ham som kan hente og fordelle disse etter behov ( de fleste av dere har mi epostadresse)

Flott tiltak Lopez!

150 gram blir riktignok i meste laget på 20 meters dyp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tiltak Lopez!

150 gram blir riktignok i meste laget på 20 meters dyp :)

Bare hyggelig , men det er det laveste vekt jeg kan bidra med. Dere får sikker bruk for resten ved senere tiltak :)

Edit : Jeg er ofte uheldig og mister noe som havner "opp i pakka" . Kan hende jeg er uheldig denne gang også ;)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig om du mister litt elastotube oppi :D

Fikk du adressen?

Ja, den er notert Bjørn- Elastotube er blitt mangelvare , men ja, det kan hende jeg , og uheldigvis mister noe opp i pakka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bidra med litt slik at det ikke mangler søkke. "Tar på huset" all som som kan stapes i 1 liten smart postpakke med 150 grs søkke , uten vikarierende motiver dog med glede for "faget" og for å spare dere som reiser med fly for vekt :) Skulle gjerne ha vært med også

Edit : Trenger adresse til de eller ham som kan hente og fordelle disse etter behov ( de fleste a

v dere har mi epostadresse)

Stort gjort;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del elastotube, og hvis noen trenger på Lygning kan de få låne litt av meg evnt...

Om det er noen som tør¨å si at vi sporstfiskere ikke er greie gutter , så får de med meg å gjøre !!! :) Du er grei Bjørn, men spar litt på elastotuben :) Sender selv noe oppover mot dise hyggelige trøndere og gjengen som henger med på treffet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmelig? Kan være jeg ikke finner den med en gang da. Får kjøre litt rundt og lete.

Jeg stiller med festlokale!

Fra spøk til noe ekstremt alvorlig og seriøst...

Isbor. Vi som skal fly vil gjerne slippe å dra dette med oss. Muligheter for å låne der oppe? Jeg regner med at dette løser seg, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfordrer alle som skal kjøre bil/bor innen rimelig avstand, til å ta med isbor om de har. Blir vel lagt opp til litt nestekjærleik og deling på det vi har tilgjengelig. Folk flest borer vel og rigger seg til før startskuddet på lørdagen. Jeg skal jo selv ikke delta i selve konken, men kjøpte inn ett nytt 200mm nå i helga. Det blir seff tatt med til utlån.

D årna sej vil eg tru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør videre (siden jeg fikk så j*vla bra svar på forrige spørsmål!)

Agn? hvitting er åpenbart the shit etter skatene, men finnes det muligheter for å handle agn der til resten av artene? makrell, sild +++?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.