Gå til innhold
Fiskersiden

Gran canaria trenger tips!


Odd Andy
 Share

Recommended Posts

Jeg er selv opprinnelig fra G. Canaria og min tips når du reiser ditt er : Slapp av du ;) selv om det blir vannskelig på Playa del Ingles.

Tilbake til alvoret : Det er myyye stooor havabbor dernede nå !! men multe er noe jeg og på det sterkeste anbefaler deg å satse på, dog bør du trekke deg noen mil sørover og satse fra Faro de Maspalomas( i selve brakvannsvannet " La charca" kan du nå se store stimmer, dog små av størrelse ) > Arguineguin, og frem til Puerto de Mogan.

Om du er like "artsfreak" som meg kan du nå minst 30 arter på en ferietur ;)

Min familie er selv grunneier i flere store vannmagasiner som huser stor karpe også : Hold deg bort i fra disse, det er en grunn til at de ble satt opp en gang i tiden...

OBS!! Man trenger lisens for å fiske over alt på øya. Ta opp dette med reise selskapet

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min familie er selv grunneier i flere store vannmagasiner som huser stor karpe også : Hold deg bort i fra disse, det er en grunn til at de ble satt opp en gang i tiden...

Hvorfor det?

Mange stammer er gått tapt grunnet overfôring og av leverskade. Det har skapt litt misnøye...Kanarierne er kjent for å være tolerante ovenfor alle, men man bør respektere at det finnes grenser for alt.

@ Iversen : Si ifra om du skal ditt og jeg kan gi deg deg noen tips og nøkler om du ønsker å prøve deg etter karper , men ikke fôr a la engelsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempebrasvar!

Er det dumt av meg og tro at jeg kan stå på stranden og kaste flue tidlig om morgenen uten og være redd for og skade noen ? selvom jeg står ved playa del ingles?

Prøve og dra litt rundt og fiske også, hadde tenkt og la stanga ligge hjemme, men nå tror jeg virkelig jeg tar den med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange stammer er gått tapt grunnet overfôring og av leverskade. Det har skapt litt misnøye...Kanarierne er kjent for å være tolerante ovenfor alle, men man bør respektere at det finnes grenser for alt.

@ Iversen : Si ifra om du skal ditt og jeg kan gi deg deg noen tips og nøkler om du ønsker å prøve deg etter karper , men ikke fôr a la engelsk :)

Ok! Det skal jeg gjøre hvis det blir aktuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempebrasvar!

Er det dumt av meg og tro at jeg kan stå på stranden og kaste flue tidlig om morgenen uten og være redd for og skade noen ? selvom jeg står ved playa del ingles?

Prøve og dra litt rundt og fiske også, hadde tenkt og la stanga ligge hjemme, men nå tror jeg virkelig jeg tar den med meg!

Fra Playa del Ingles får du ikke 1 dritt . Det nærmeste du ka komme og prøve deg på er ! "La punta" , ( sydspissen på Playa) men da må du gå noen km. Fisk før 7 og etter 19 for å unngå problemer. Der har jeg fått mine største HA , samt en god del brusk fisk.

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut, det kan tydeligvis bli mer arter på deg enn oss da vi var der.

Vi leide båt to dager på rad, en ok båt og en drittbåt.

Den første båten som holdt til i puerto de mogan, var en skikkelig tabbe.

I puerto rico fant vi en katamaran med tysk skipper, den var mer seriøs.

Uheldigvis var det rekordsterk strøm, så vi fikk totalt tre arter på to dager(pluss blekksprut).

Fikk forresten høre at det var forbudt å fiske inni havnene, litt synd siden det vrimlet av arter der(inkl halvmeters baracuda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut, det kan tydeligvis bli mer arter på deg enn oss da vi var der.

Vi leide båt to dager på rad, en ok båt og en drittbåt.

Den første båten som holdt til i puerto de mogan, var en skikkelig tabbe.

I puerto rico fant vi en katamaran med tysk skipper, den var mer seriøs.

Uheldigvis var det rekordsterk strøm, så vi fikk totalt tre arter på to dager(pluss blekksprut).

Fikk forresten høre at det var forbudt å fiske inni havnene, litt synd siden det vrimlet av arter der(inkl halvmeters baracuda).

Høres spennende ut, det kan tydeligvis bli mer arter på deg enn oss da vi var der.

Vi leide båt to dager på rad, en ok båt og en drittbåt.

Den første båten som holdt til i puerto de mogan, var en skikkelig tabbe.

I puerto rico fant vi en katamaran med tysk skipper, den var mer seriøs.

Uheldigvis var det rekordsterk strøm, så vi fikk totalt tre arter på to dager(pluss blekksprut).

Fikk forresten høre at det var forbudt å fiske inni havnene, litt synd siden det vrimlet av arter der(inkl halvmeters baracuda).

Ja, det er forbudt å fiske inni havnene, men ingen nekter deg å ta med deg en liten isfiskestang for å dra art etter art inni havnene. Ta "en spansk 1 " og fisk på utside av moloene og ikke ini havnene. Kystmeite eller slukfiske slik vi fisker etter sjøørret her hjemme kommer til å gi deg utteling ;) GT og større barracuda stikker innom ofte

Ja, strømen er sterk til tiders, det er tross alt noe vulkan øyer i Atlantehavet, og det er noen tusen meter rett ned til bunnen , på det meste nesten 3 tusen meter rett ved øyene...

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert et dumt sp, men er det noen form for hai rundt disse feriehotellene? tenkte ikke å være redd for å bade :shifty: men å fiske....

sikkert et dumt sp, men er det noen form for hai rundt disse feriehotellene? tenkte ikke å være redd for å bade :shifty: men å fiske....

Vet ikke hvor du skal hen , men det er en god del arter å prøve seg på , dog ikke rundt feriehotellene ( der kan det finnes bare gribber ;) ) Skrev litt om arter dernede i tråden her . Vet ikke hvordan jeg kan legge inn vedlegg med dybde kart over alle øyene , så om noen kan veilede meg , gjør jeg det med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange stammer er gått tapt grunnet overfôring og av leverskade. Det har skapt litt misnøye...Kanarierne er kjent for å være tolerante ovenfor alle, men man bør respektere at det finnes grenser for alt.

@ Iversen : Si ifra om du skal ditt og jeg kan gi deg deg noen tips og nøkler om du ønsker å prøve deg etter karper , men ikke fôr a la engelsk :)

da tenker jeg at Dave og Alison er kjempe populære på øya ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare skyter inn en liten hai ting.

Jeg fikk klippet av snøret da det skipperen mener at var hammerhai tok agnet mitt, noen dager i forkant tok de en mako ombord på samme båt :rock: .

Ja, det tas en god del hai der, dessverre. Jeg har kommet i klammeri med flere skippere pga måten de behandler hai på, og oppfordrer på det sterkeste å boikote de som ikke driver C&R , samt å ikke handle "hai souvenirs " slik som tenner,haikjeve og yngel i sprittrør...(med mindre at man er på jakt etter billig spritt ;))

Leste en ikke så hyggelig artikkel om fiskebestanden i canarijournalen i dag- les mer her

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Nam, nam Mullefagnst på Gran Canaria :) og svære multer som ønsker å bli fanget ( og satt ut igjen) Lette å fange der nede, faktisk : Redtag med gule øyne er våpen ( Flue & dobb)

164586_184570148228203_495675_n.jpg163454_184569724894912_6316655_n.jpg

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.