Gå til innhold
Fiskersiden

Eksotisk fisk fra Haltenbanken


Recommended Posts

Er på plattform i Nordsjøen og fikk en forespørsel om en fisk som var funnet på dekk (muligens sluppet av måke)

Denne hadde form som en havbrasme, underbitt, og var svart på ryggen, helt blå langs midten og hvit under. Den ble selvsagt kastet overbord før noen fikk tatt bilde.

Jeg har vist vedkommende bilde av diverse havbrasmer men ingen stemte i fargene.

Noen som har en idè om hva slags fisk det kan ha vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluppet av måke sier du, kan jo ha vært....eh, julenissen. :huh: Jeg gjetter vilt på havkaruss.

Ikke månefisk.

Mulig havkaruss, vi har vært inne på den men får ikke fargene til å stemme. Kan selvsagt hende det var julenissen men regner med de hadde fått han inn på radaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med yngel av laksestørje? Den har i vertfall mye blått i seg og underbitt. De røde finnene og prikkene ville vel sansyneligvis være en "giveaway" men på den annen side kan det være forskeller på ung fisk/voksen, fra individ til individ, og nylig fisket og fisk som har vert død en stund. Dette gjelder selvfølgelig også havkarussen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksestørje var det ikke. Nå snakket jeg med en til som hadde sett fisken og han var helt sikker på at det var en slags pinnsvinfisk (puffer)

Skal se om jeg kan få han til å finne et bilde på nettet som ligner.

Rognkjeks?

Den kjem jo i ymse variantar frå raudt til blå, er forma som ein pansra lærballong og er både underbitt og lys i buken. Den kan vel også oppfattast som piggete.

Seehase01.jpg

Endret av Dr. Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.