Gå til innhold
Fiskersiden

Karpesesongen 2013


nordkarpe
 Share

Recommended Posts

Norditalia?

Selv skal jeg ...muligens...rive meg løs fra andre arter for å fiske karpe i et vann hvor ingen andre satser.

Kan bli interessant(-:

Nord italia ja :-)

artig med vann der ingen andre fisker.. har selv et slikt vann veldig sentralt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen vrir armen min, samt at ikke Einsatzgruppen Telemark har vært ute og summarisk henrettet alt av karpefisk som de får tak i, så håper jeg å få klemt inn en vårtur eller to. Behøver strengt tatt en ny karpe-pers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som regel bruker jeg og begynne og gå ut og se på de vann jeg vil satse i, begynner og fore i små mengder ved ca 9grader i vannet og fiske lett, når vann tempen bikjer ca 12/13 grader får den full pedal... vigtigst av alt er og huske at watercraft er den viktigste faktoren, noe som kan være fort gjort og glemme i en ellers hektisk hverdag.. bruk masser av tid på og studere vannet du vil fiske, bruk alle hjelpemidler og vær mobil :-)

Endret av marc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere med erfaring: Når starter dere karpesesongen her på berget? Så fort isen går?

Spørs hvor tidlig våren kommer, men jeg har fisket karpe 28. april minnes jeg. Vanligvis en plass mellom 1. mai og 17. mai av hengig av isløsning og vanntemperaturer. Skader jo ikke å prøve selvom vannet er kaldt, de liker å stå å sole seg på de varme dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år ?? Du mener selfølgelig 2012 Åsmund. Og vannet du fikk den i er jo rimelig grunt med gode solforhold. Tror vanntemperatur er viktigere enn hva kalenderen sier :-)

Selvsagt... Jeg er old school :P

Ja, det er litt av poenget. Vannet har mye å si, viktigere å følge med på vanntemperatur enn kalender. Det har jo blitt fanget karpe i Norge i år (ja i år) allerede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha karpe. I et bestemt vann. På en bestemt plass. På min foring. Av hensyn til mental helse, arbeidsplass, venner og famile tror jeg kanskje det bør skje fortest mulig. Jeg har allerede begynt å snuse på noen gamle boilier i en boks nede i kjelleren og jeg får abstinenser fra helvete hver gang jeg åpner maisen til fredagstacoen.

Det var med tuuuuungt hjerte og illeluktende kjellerbod jeg ga meg i 2012...

"Oktober kom med en sur visshet om en tapt kamp- russerne sto på andre siden og amerikanerne presset på bakfra. Jeg ga det jeg hadde, men nå har jeg ikke mer å gi. Nok er nok."

Endret av Karl Inge S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isfiske etter karpe er sære greier. Om ikke umulig, så ikke så langt unna. Luis Rasmussen, kjent karpeblogger i Sverige, hadde et prosjekt gående i fjor vinter på isen etter karpa, men måtte innse nederlaget tilslutt til tross for mange turer og fóringsrunder. Hvis du har enormt med tid og pågangsmot så kjør på, ellers ville jeg venta til isen går og vi har hatt noen varme fine dager :) Jeg har tidligere fått karpe 3. april mens 3/4 av vannet var dekket av is så du trenger ikke vente så altfor lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.